Håriga greker

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Håriga greker

Post by Najze »

Alla har ju hört uttrycket "håriga greker" ett flertal gånger. Efter att jag varit på resa på Cypern (Greker/Turkar) så kanske jag nu insett varför grekerna är håriga. När jag kom hem tittade jag mig i spegeln och insåg att jag fått mycket tätare och grövre skäggväxt, trots att jag rakat mig ett flertal gånger under resan. Tror ni att det är klimatet som gör det och att vi även där har svaret på varför vi säger "håriga greker"? Alltså, alla kan bli håriga om man bara flyttar dit?

Kanske en onödig tråd men det kändes ändå lite värt att ta upp.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Vill man vara hårig på "det sättet"?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
SMURF
Posts: 454
Joined: 2002-04-13 9:38:08
Location: Åland
Contact:

Post by SMURF »

Jag tror du inbillar dig.. men vad vet jag.. läkare eller biolog e jag definitivt inte
http://www.glm.owns.it CSclan som gärna spelar mot killar/tjejer som gillar att lira med en öl i handen #CSGLM@Quakenet
www.hattrick.org id 74090 om någon e sugen på fotbollsmatch
I am 71% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Näe jag vet inte, men jag är helt säker på att det växte bättre där nere, även min mor påpekade detta.
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Najze wrote:Näe jag vet inte, men jag är helt säker på att det växte bättre där nere, även min mor påpekade detta.
hehe, 'där nere' kan misstolkas om man verkligen är trött, vilket jag är..

fick mig ett billigt skratt ^^
User avatar
darkpact
Posts: 1
Joined: 2002-12-26 14:20:46
Location: Borås

Post by darkpact »

arre wrote:
Najze wrote:Näe jag vet inte, men jag är helt säker på att det växte bättre där nere, även min mor påpekade detta.
hehe, 'där nere' kan misstolkas om man verkligen är trött, vilket jag är..

fick mig ett billigt skratt ^^
arre, alla vet väl hur dina hjärna funkar? Eller rättare sagt inte funkar ^^
Last edited by darkpact on 2003-06-11 17:34:17, edited 2 times in total.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

arre wrote:hehe, 'där nere' kan misstolkas om man verkligen är trött, vilket jag är..

fick mig ett billigt skratt ^^
Samma här. :p "även min mor påpekade detta."
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

arre wrote:
Najze wrote:Näe jag vet inte, men jag är helt säker på att det växte bättre där nere, även min mor påpekade detta.
hehe, 'där nere' kan misstolkas om man verkligen är trött, vilket jag är..

fick mig ett billigt skratt ^^
Hehe, ja det går att misstolka om man vill ;), syftade mer på landet den här gången 8)
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Kan även tillägga att jag har svårt att tro att man får mer skäggväxt i grekland :\

fast.. jag kände mig härig när jag var i los angeles iofs.. fast på benen.. allt är nog bara inbildning :p
User avatar
kloppe
Posts: 288
Joined: 2002-03-10 20:12:14
Contact:

Post by kloppe »

Det kanske smittar?


Nä, den var nog lite för låg. Förlåt.
It's made from dil-dough.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

arre wrote:Kan även tillägga att jag har svårt att tro att man får mer skäggväxt i grekland :\

fast.. jag kände mig härig när jag var i los angeles iofs.. fast på benen.. allt är nog bara inbildning :p
Jag inbillar mig inte, jag fick mer skäggväxt, däremot så var det nog bara en tillfällighet att det växte så bra just den veckan ;)
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

Najze wrote:
arre wrote:Kan även tillägga att jag har svårt att tro att man får mer skäggväxt i grekland :\

fast.. jag kände mig härig när jag var i los angeles iofs.. fast på benen.. allt är nog bara inbildning :p
Jag inbillar mig inte, jag fick mer skäggväxt, däremot så var det nog bara en tillfällighet att det växte så bra just den veckan ;)
Kan säkert vara en tillfällighet. Jag ialla fall förstår inte hur ett annorlunda klimat skulle påverka skäggväxten ;|. Men å andra sidan är det mycket jag inte vet
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

arre.. heh hmm för mig är det nästan självklart att ett annat klimat påverkar en =)

Och jag vet precis lika mycket om det som du =/
IL1
Fredde
Posts: 185
Joined: 2002-03-09 13:52:47
Contact:

Post by Fredde »

Hmmm....

Det låter konstigt. Kanske att sol, vind, vatten samt annan kost, annan tvål/shampo o.s.v skulle kunna ge upphov till en känsla av att du fått grövre skäggstubb men kvarstår känslan är det helt enkelt så att just din kropp (dina hormoner) o.s.v har givit dig grövre hår av heltnormala orsaker...dvs du åldras och blir mer man... skulle hänt även här i sverige... så... Att du har grövre skäggstubb nu än förr har med största sannolikhet inget med Grekland att göra...
Wazzup
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

moussakahmumsare.
iDon't care about your problems.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Fredde wrote:Hmmm....

Det låter konstigt. Kanske att sol, vind, vatten samt annan kost, annan tvål/shampo o.s.v skulle kunna ge upphov till en känsla av att du fått grövre skäggstubb men kvarstår känslan är det helt enkelt så att just din kropp (dina hormoner) o.s.v har givit dig grövre hår av heltnormala orsaker...dvs du åldras och blir mer man... skulle hänt även här i sverige... så... Att du har grövre skäggstubb nu än förr har med största sannolikhet inget med Grekland att göra...
Man ska aldrig säga aldrig 8)
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Att grekerna är håriga är nog något gammalt genetiskt arv bara. Jag är mer inne på hormonspåret, att solen och det varma klimatet (och kanske nån flicka?) Fick din kropp att utsöndra mer hormoner och skynda på din "utveckling" :)
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Kanske onormalt mycket öl? B-vitaminer o skit vettu, får håret att gro.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

akanske nå grek tappade hår och så hamnade det i ditt ansikte när du hadde nåt klibbigt där... eller så är det utomjodrlingar som vill mixtra med gener....
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
SAuna
Posts: 114
Joined: 2002-05-16 20:43:29
Location: Skåne
Contact:

Post by SAuna »

Längre eller starkare exponering av solsken bidarar bl.a. till att ens hårväxt och nageltillväct sker snabbare.
War is about peace, and to get peace you have to killa a lot of people.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

ehh... jag skulle nog säga att min t3ori har lite större vetenskaplig bakgrund.
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

oh.. jag blir för det mesta kallad "min håriga grehck" av min flickvän när hon smeker mig över bröstet.

Skulle väl vara värre om du var helt kal ? Hår är ju något manligt, lev med det. :)
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Det är därför bögar rakar sej, för att dom vill vara omanliga, men dom tänder ju på manlighet och för att attrahera andra bögar så borde dom ju inte raka sej... det är en paradox....
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

arre wrote:
Najze wrote:Näe jag vet inte, men jag är helt säker på att det växte bättre där nere, även min mor påpekade detta.
hehe, 'där nere' kan misstolkas om man verkligen är trött, vilket jag är..

fick mig ett billigt skratt ^^
haha, samma här ;D (gällande hans mor ;) )
undrade vad najze hade rökt ett tag ;)

Edit:

hursomhelst tycker jag att jag märkt av samma sak här i sverige, sedan det blev varmt och soligt tycker jag skägget växer snabbare (blev skrämd när jag kollade mig i spegeln i morse ;) ). Kanske är det så att jag inbildar mig också iofs, men kanske finns det något samband :)
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

E d först nu ni komer på att ni e apor ::)
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
Post Reply