Tips på Diablo liknande spel?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

japp, har tänkt beställa nått spel imorrn och jag undrar vilket jag ska välja av dessa?

Nox, Icewind Dale, Revenant, Nightstone. Ni får gärna ge tips på andra spel också, men då vill jag gärna ha länk till en svensk spelsida som har det.

Struntar nu om det är Hack n' slash, det går bra med all slags rpg.

Har testat Revenant men det var väldigt länge sen och jag tyckte det var väldigt kul så jag tror jag väljer det och nått till. Det får kosta max 129kr för jag har tänkt ta 2 spel. Fast om det är mer värt (enligt er) så tar jag Icewind Dale 2.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Peking wrote:japp, har tänkt beställa nått spel imorrn och jag undrar vilket jag ska välja av dessa?

Nox, Icewind Dale, Revenant, Nightstone. Ni får gärna ge tips på andra spel också, men då vill jag gärna ha länk till en svensk spelsida som har det.

Struntar nu om det är Hack n' slash, det går bra med all slags rpg.

Har testat Revenant men det var väldigt länge sen och jag tyckte det var väldigt kul så jag tror jag väljer det och nått till. Det får kosta max 129kr för jag har tänkt ta 2 spel. Fast om det är mer värt (enligt er) så tar jag Icewind Dale 2.
hey kompis, ;)

Personligen tycker jag att du skall plocka världens bästa RPG, Baldur's Gate.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=3580

Där får du både originalspelet och tillägget för ynka 179kr.

Personligen tycker jag inte att Icewind Dale 2 är värt dem pengarna du får punga ut för det på webhallen. För ett tag sedan låg det på rea, 149kr, ångrar att jag inte köpte det då. :(
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

gr0g wrote:
IcePic wrote:Men det är rätt skoj faktiskt.
Fruktansvärt, synd att multiplayern var tråkig.
Snack, vi var 3 pers som brukade spela det en gång i tiden och hade brutalt kul faktiskt. Min conjurer piskade förstås de där två krigarna :)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

egar wrote:hey kompis, ;)

Personligen tycker jag att du skall plocka världens bästa RPG, Baldur's Gate.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=3580

Där får du både originalspelet och tillägget för ynka 179kr.

Personligen tycker jag inte att Icewind Dale 2 är värt dem pengarna du får punga ut för det på webhallen. För ett tag sedan låg det på rea, 149kr, ångrar att jag inte köpte det då. :(
hmm, tror det inte blir så faktiskt, har redan Baldur's Gate förstår du ;). Förresten kanske det blir det. Har ju just tappat bort mitt :-/
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
Post Reply