Akut problem!!! HJÄLP

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Boltmaker
Posts: 109
Joined: 2002-03-29 21:17:21
Location: Smedjebacken ursprungligen,,,

Akut problem!!! HJÄLP

Post by Boltmaker »

jag har en 1Ghz burk som har börjat bete sig jävligt konstigt,,,
den vill inte starta upp längre, när man slår på den så räknas ram minnet upp (256sdram) men sedan händer inte så mycket ( men ibland startar den som vanligt typ 2 ggr av 10 )
jag trodde först att det var bios batteriet som var slut och det ställde till det,men nu har jag köpt nytt & felet kvarstår???
kan inte vara fel på hdd heller för jag har provat att byta den mot den andra som sitter i burken, den har jag åxå installerat XP pro på.
men om jag förtått det hela rätt så är det inte hdd:arna som det är fel på för när man startar upp burken & minnet räknas upp sedan alla enheter, då är väl bara biosen som går va?
Alltså detta händer,,,startar burken, minnet räknar (för det hör jag) men skärmen går inte på inga enheter kommer igång.
Men det mystiska är att ibland så startar burken som vanligt, så nåt som är paj kan det inte heller vara tycker man ju hjälp,,,,,,
- IN HOC SIGNO VINCES -
Arnold
Posts: 374
Joined: 2003-01-09 23:28:53

Post by Arnold »

gör standard testet =)

plocka ut alla kort förutom grafikkortet och minnet
koppla sedan bort allt förutom hårddisken med operativsystemet på och testa igen =)

har du t.ex 2 minnesmoduler så prova dom en åt gången för att se om det är fel på nån av dom

du kan även prova minnesmodulerna i nån kompis burk =)

lycka till
en snabb en...
Post Reply