Ta flera "Print screens"

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
MeAn
Posts: 613
Joined: 2002-03-07 23:26:10
Location: Hålan
Contact:

Ta flera "Print screens"

Post by MeAn »

Jag skulle vilja kunna ta flera print screens utan att behöva gå och spara filen manuelt och ge de ett namn.

Nu trycker jag på Print Scrn knappen och sedan går jag och sparar det i ett program. Men jag skulle vilja ta flera print screens efter varandra och att de sparas direkt.

Går det att göra i windows på något händigt sätt eller behöver jag något program?
User avatar
Freddy
Posts: 299
Joined: 2002-07-22 18:17:56
Location: Malmö
Contact:

Post by Freddy »

jag tror www.fraps.com ska ta massor av bilder varje sekund.
AMD64 X2 3800+ @ 2529 (280*9) :: Asus A8N-SLI SE :: TwinMOS 1024MB PC3200 :: Sapphire X1900XT 512MB :: Samsung Spinpoint 250GB :: Win XP Pro SP2 :: LG Lightscribe Dvd-r 8x/48x :: 19" Samsung Syncmaster 940B :: Chieftec DX Green Tower :: XP PRO SP2
User avatar
Oni
Posts: 1401
Joined: 2002-03-08 9:50:35
Location: Örebro
Contact:

Post by Oni »

Det finns ett antal program med lite mer avancerade skärmdumpar..

Hypersnap DX är ett exempel (shareware)
Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton

- Popular mechanics 1949
User avatar
MeAn
Posts: 613
Joined: 2002-03-07 23:26:10
Location: Hålan
Contact:

Post by MeAn »

Lord_Avalanche wrote:jag tror www.fraps.com ska ta massor av bilder varje sekund.
Det programet såg bra och lätt ut att förstå. Tyvärr stödjer det inte min AMD Thunderbird processor :(

Oni wrote:Det finns ett antal program med lite mer avancerade skärmdumpar..

Hypersnap DX är ett exempel (shareware)
Ser intresant ut skall genast testa det.
Last edited by MeAn on 2003-08-21 15:31:20, edited 1 time in total.
User avatar
MapE
Posts: 264
Joined: 2003-03-27 21:07:45
Location: Varnhem
Contact:

Post by MapE »

Fraps är som sagt ett riktigt bra program om du ska ta screenshots på spel men om det är på program/desktop så kan jag rekommendera "Easy Screen Capture".
Are those people perverts ?
Or rather, hobbyists, maybe ?
User avatar
MeAn
Posts: 613
Joined: 2002-03-07 23:26:10
Location: Hålan
Contact:

Post by MeAn »

MapE wrote:Fraps är som sagt ett riktigt bra program om du ska ta screenshots på spel men om det är på program/desktop så kan jag rekommendera "Easy Screen Capture".
Jag har tänkt att ta screenshots både i desktop miljö och i spel.
Vet ni något av dessa eller kanske något annat program som klarar att ta bilder i olika fps och genom en hot-key starta printscreen tills man avbryter och under den tiden har den tagit massor med bilder på allt man gjort.
User avatar
MapE
Posts: 264
Joined: 2003-03-27 21:07:45
Location: Varnhem
Contact:

Post by MapE »

MeAn wrote:Det programet såg bra och lätt ut att förstå. Tyvärr stödjer det inte min AMD Thunderbird processor :(
Underligt, funkar på min.
Are those people perverts ?
Or rather, hobbyists, maybe ?
User avatar
MeAn
Posts: 613
Joined: 2002-03-07 23:26:10
Location: Hålan
Contact:

Post by MeAn »

MapE wrote:
MeAn wrote:Det programet såg bra och lätt ut att förstå. Tyvärr stödjer det inte min AMD Thunderbird processor :(
Underligt, funkar på min.
Därför att du har XP inte Thunderbird :(
Tydligen har inte Thunderbird något SSE grejs som behövs för att kunna köra programet. Men du vet inte om man kan ta flera printscreens under en lång period? tex 30sekunder och text 20-30 fps/s
User avatar
Mr_Lazy
Posts: 1263
Joined: 2002-03-12 8:39:00
Contact:

Post by Mr_Lazy »

www.analogx.com har mycket bra små prog bla ett för screenshots
.: AMD XP 2400+ | MSI KT-333 ARU | 1024 Mb 333 MHz| |MSI GeForce Ti4400 128Mb & Radeon 7000 64MB| 2x Viewsonic VP171B |IBM 75 GXP 30Gb | SB Audigy | Win2K :.
.: Desk :. .: Samurize:.
Play the system, learn the system, break the system
User avatar
snausman
Posts: 135
Joined: 2002-04-24 21:02:16
Location: Göteborg
Contact:

Post by snausman »

Jag använder Screenshooter version 1.4, vilket är jättebra. Det är gjort utav Delight ifrån Sweclockers Forum:
*Det är gratis
*sparar formaten: .Bmp, .jpg, .Png

Välj en mapp där bilderna skall sparas sen är det bara knäppa av 100-tals bilder och de sparas i mappen (mitt inne i ett spel eller om du sitter och shoppar på webben).
Det finns senare versioner, men jag tycker denna v1.4 är stabilast de äldre/nyare versionerna tappade inställningar så man kunde trycka på printscreen tangenten och inget sparades.

http://m1.314.telia.com/~u31415258/util ... oter14.zip


Här är 2 länkar där hans skrivit lite om programmet:
http://forum.sweclockers.com/showthread ... eenshooter
http://forum.sweclockers.com/showthread ... eenshooter
User avatar
MeAn
Posts: 613
Joined: 2002-03-07 23:26:10
Location: Hålan
Contact:

Post by MeAn »

Mr_Lazy wrote:www.analogx.com har mycket bra små prog bla ett för screenshots
Hittar inget sådant program på deras sida.



snausman wrote:Jag använder Screenshooter version 1.4, vilket är jättebra. Det är gjort utav Delight ifrån Sweclockers Forum:
*Det är gratis
*sparar formaten: .Bmp, .jpg, .Png

Välj en mapp där bilderna skall sparas sen är det bara knäppa av 100-tals bilder och de sparas i mappen (mitt inne i ett spel eller om du sitter och shoppar på webben).
Det finns senare versioner, men jag tycker denna v1.4 är stabilast de äldre/nyare versionerna tappade inställningar så man kunde trycka på printscreen tangenten och inget sparades.

http://m1.314.telia.com/~u31415258/util ... oter14.zip


Här är 2 länkar där hans skrivit lite om programmet:
http://forum.sweclockers.com/showthread ... eenshooter
http://forum.sweclockers.com/showthread ... eenshooter

Jag tackar.

Har testat programet och det verkar litet enkelt och perfekt till det jag skall använda det till förutom en grej, Jag skulle vilja att programet tar bilder snabbare än 1 sekunds mellan rum. Skulle vilj att den tar tex 10 eller 20 bilder per sekund. Sedan verkar bilderna bli lite extremt stor, 5mb.


Verkar finnas hur mycket Printscreens program ute på nätet de flesta är likadana och mycket bra men det verkar inte gå att få tag i något program som klarar att ta fler print screens under en tid dvs att programet skall ta ca 10 och uppåt printscreens per sekund.

Om någon skulle känna till ett sådant program som klarar det är jag jätte tacksam.
Post Reply