Dax att kasta ut msn!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

håller med kame_boy till viss del.. förut had e jag 80+++ kontakter på min "lista"... men jag pratade inte ens med hälften. så jag blockade och tog bort massa skit etc. har runt 10-20 st nu, beroende på humör ;)
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Kame_boy wrote:<suicide>

jag har 133 kontakter i msn, mellan 10 och 30 konstant online, brukar snacka med alla lite då o då.
många är klasskompisar, eller forna klasskompisar eller kompisar från mirkk eller någon annanstans, eller kompisar från chile.
Jag har inget emot msn's design, funkar bra, tycker inte att det är något som gör det varken bättre eller sämre.
Det enda som skulle få mig att slänga msn, skulle vara att man blev tvungen att betala för det. Ah! o kanske om gjorde bort mig totalt inför alla jag känner så att jag vill bryta kontakten med alla.

Jag chattar sällan, använder msn mer som en telefon. Alltså säger bara viktigt eller trade'ar filer osv.
Jag förstår mig inte på folk som hatar msn bara för att det kommer med windows. Det är som att hata internet explorer för samma anledning, och använda netscape bara för det. Om det vore en vanesak förstår jag men inte om man gör det av ren hat.
Jag blev också lite sur för att man inte kunde ta bort msn från xp i början, men sen blev det bra..så jag oroar mig inte nu :P Nytt protokoll eller whaevah.. om det är lätt att se sin mail och kontakta dom jag känner så kommer jag behålla msn ändå.

</suicide>

may god be mercy on my soul.
Du är den typiske windowsanvändaren, de flesta tänker nog som dig.

Jag hatar inte MSN, men jag tycker inte om det. När/om MS lyckas låsa ut alla tredjepartsklienter är det kört för alla som inte kör windows att kunna kommunicera med windowsanvändare. Det blir väl samma sak när palladium träder i kraft. :(
hej.
CH
Hedersbit
Posts: 1189
Joined: 2002-02-17 11:01:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by CH »

linc wrote:Du är den typiske windowsanvändaren, de flesta tänker nog som dig.

Jag hatar inte MSN, men jag tycker inte om det. När/om MS lyckas låsa ut alla tredjepartsklienter är det kört för alla som inte kör windows att kunna kommunicera med windowsanvändare. Det blir väl samma sak när palladium träder i kraft. :(
Precis! Det är ju det som är hela faran, Micrsoft får sitt, marknadsledande och konkurrensfientliga, system att fungera tillräkligt bra för att den stora massan ska svälja allt med hull och hår, och vi kommer bli tvugna att följa efter om vi vill ha nåt utbyte med dem. Lite skrämmande är det allt. Den som kom på det här är nån sorts ondskefullt geni ;).
/CH
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

CH wrote:
linc wrote:Du är den typiske windowsanvändaren, de flesta tänker nog som dig.

Jag hatar inte MSN, men jag tycker inte om det. När/om MS lyckas låsa ut alla tredjepartsklienter är det kört för alla som inte kör windows att kunna kommunicera med windowsanvändare. Det blir väl samma sak när palladium träder i kraft. :(
Precis! Det är ju det som är hela faran, Micrsoft får sitt, marknadsledande och konkurrensfientliga, system att fungera tillräkligt bra för att den stora massan ska svälja allt med hull och hår, och vi kommer bli tvugna att följa efter om vi vill ha nåt utbyte med dem. Lite skrämmande är det allt. Den som kom på det här är nån sorts ondskefullt geni ;).
hm you got a point there...

typisk windowsanvändare skulle jag inte kalla mig för. Typiska windowsanvändare är såna som kallar datorn för "hårddisk"...imho.
Jag tycker inte att windows är någon höjdare heller..men jag behåller den för spelens skull....och det är ju inte så att microsoft tjänar något på mig... ;D *hint*..gillar inte microsoft just för att dom spelar så smutsigt... till exempel angående msn som du sa nyss.

Men sen finns ju den andra skaran, dom som använder *nix bara för att kunna känna sig överlägsna windowsanvändarna. De brukar också ofta använda 3dje-parts mjukvara med enda anledningen att det ser mer "seriöst ut", alltså gråare, tristare, fyrkantigare, mer monotont, mer som "gamla tiden"... och dom tycker så här bara för att de ska kunna ha något att klanka ner på bl.a. oss som använder msn.

mwahahaha @ your face little ones ;D , har dock inte träffat på någon här i 64bits ÄN...men om nån sån nu råkar läsa detta så :P ;D
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
CH
Hedersbit
Posts: 1189
Joined: 2002-02-17 11:01:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by CH »

Kame_boy wrote:
CH wrote:
linc wrote:Du är den typiske windowsanvändaren, de flesta tänker nog som dig.

Jag hatar inte MSN, men jag tycker inte om det. När/om MS lyckas låsa ut alla tredjepartsklienter är det kört för alla som inte kör windows att kunna kommunicera med windowsanvändare. Det blir väl samma sak när palladium träder i kraft. :(
Precis! Det är ju det som är hela faran, Micrsoft får sitt, marknadsledande och konkurrensfientliga, system att fungera tillräkligt bra för att den stora massan ska svälja allt med hull och hår, och vi kommer bli tvugna att följa efter om vi vill ha nåt utbyte med dem. Lite skrämmande är det allt. Den som kom på det här är nån sorts ondskefullt geni ;).
hm you got a point there...

typisk windowsanvändare skulle jag inte kalla mig för. Typiska windowsanvändare är såna som kallar datorn för "hårddisk"...imho.
Jag tycker inte att windows är någon höjdare heller..men jag behåller den för spelens skull....och det är ju inte så att microsoft tjänar något på mig... ;D *hint*..gillar inte microsoft just för att dom spelar så smutsigt... till exempel angående msn som du sa nyss.

Men sen finns ju den andra skaran, dom som använder *nix bara för att kunna känna sig överlägsna windowsanvändarna. De brukar också ofta använda 3dje-parts mjukvara med enda anledningen att det ser mer "seriöst ut", alltså gråare, tristare, fyrkantigare, mer monotont, mer som "gamla tiden"... och dom tycker så här bara för att de ska kunna ha något att klanka ner på bl.a. oss som använder msn.

mwahahaha @ your face little ones ;D , har dock inte träffat på någon här i 64bits ÄN...men om nån sån nu råkar läsa detta så :P ;D
Jo, visst finns det folk som ger sig på Linux etc för att det verkar så häfigt, de som redan kör det är så häftiga, med mera, men antingen så tröttnar de när de märker att det var jobbigt att få igång CS och att man inte blev instant-elajt så fort man lyckades boota upp systemet, eller så inser de vilka de verkliga fördelarna är och blir frälsta.
/CH
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Kame_boy wrote:och det är ju inte så att microsoft tjänar något på mig... ;D *hint*
Microsoft tjänar kanske inte pengar direkt på att du har köpt en licens men de tjäner på att du blir en mer van Windowsanvändare och accepterar Windows vilket gör att de får ett ännu hårdare fäste.

Hade alla som kör illegalt Windows bytt till *nix hade Microsofts förutsättningar varit mycket annorlunda.

Du förstår säkert hur jag tänker.
Guest

Post by Guest »

vem bryr sig om msn anyway.

Det längsta jag kan sträcka mig är nog ICQ som jag mest använder för att snacka med en arbetskamrat, min chef och en gammal polare som jag mötte för mången år sedan i Quake 2.

nej för sjutton. Använd IRC för att snacka med folk eller 64bits forum *smör* o.O
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

CH wrote:Jo, visst finns det folk som ger sig på Linux etc för att det verkar så häfigt, de som redan kör det är så häftiga, med mera, men antingen så tröttnar de när de märker att det var jobbigt att få igång CS och att man inte blev instant-elajt så fort man lyckades boota upp systemet, eller så inser de vilka de verkliga fördelarna är och blir frälsta.
Amen pastorn :)
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Kame_boy wrote:hm you got a point there...

typisk windowsanvändare skulle jag inte kalla mig för. Typiska windowsanvändare är såna som kallar datorn för "hårddisk"...imho.
Jag tycker inte att windows är någon höjdare heller..men jag behåller den för spelens skull....och det är ju inte så att microsoft tjänar något på mig... ;D *hint*..gillar inte microsoft just för att dom spelar så smutsigt... till exempel angående msn som du sa nyss.
Halva problemet är ju att Win-folk (de som säger hårddisk...) inte märker
när Bill lurar dem. Många visste att Win XP krävde aktivering och Passport-fluff
och att det var "på lån" mer än att man ägde sitt OS och att EULAn sa att Bill
får kliva in i din dator om han trodde du gjorde bus, men hur många märkte
att WindowsUpdate för Microsoft Media Player krävde att man gick med på samma
EULA för w2k? (End User License Agreement)

Det går alltså inte att köpa win2k i tron om att man äger sitt OS och att Bill
inte får kliva på efter bästa förmåga samtidigt som man håller datorn fullt
uppdaterad. Hur många vet om det?

Det är såna saker som driver såna som mig till vad-fan-som-helst-utom-Win,
det må vara BeOS eller Solaris i 40MHz, men aldrig att Scott McNealy kräver
att få köra kod på min solarismaskin bara för att jag uppdaterat en jämrans
mediaspelare som kommer med OS:et.

För mig är det inte värt att få spela Tomb Rejder 4711 i 189fps mot att ge
bort min integritet. Nu har jag ju satt igång med en "anti-windows-kampanj"
igen känner jag, men jag måste få fråga win-människorna hur mycket mer
ni är beredda att ge bort?
Passport är hackat minst en gång redan, hotmail var/är ett spamträsk av
guds nåde och ändå ska XP-ägare avkrävas att de reggar sig där för att få
köra det OS de betalt för. Dessutom kan man inte flytta OS-skivan man får
med en Dell-maskin till en annan dator om Dellen kraschar och man väntar
på service, eftersom CD-jäveln kollar vid boot att det är en dell man kör på.
Vem windows är det man köpt? Äger man nåt alls? Och hur länge då?

När jag installerar linux, eller bsd eller nåt annat fritt OS så får jag en licens
som säger vad som gäller nu och framöver. BSD har extremt få "krav" så
den är så gott som helt fri att göra vad fan man vill med, och GPL:ade saker
säger att DU får välja mellan denna version av licensen, ELLER någon annan
av de efterföljande GPL:erna om den uppdateras efter eget tycke. Det kan
alltså bara bli bättre, annars håller man fast vid den tolkning som nuvarande
versionen anger och inga överraskningar kommer.

Men med Win, där kan at hända, och man får inte vara uptodate utan att
klicka sig förbi tjogtals sidor med licenstext som varken jag eller ni orkar
läsa men som givetvis blir bindande när vi brutit mot den och M$ skara av
advokater är på oss.
Det är inte som att köpa en cykel, en radio eller ett paket mjölk. MS ser till
att man åker dit på licenseringen retroaktivt genom att "skydda" sina patchar
med en elak EULA. Och patcharna törs man inte avstå som det är nu med
alla virus och elände som går in via buggar i kod som MS lämnat öppen (rpc)
som definitivt inte behövde vara öppen för resten av internet.
Fixen betalar man inte pengar för, men dock med att gå med på ny licens.
Tack för det MS. Och det här beteendet betalar folk pengar för få.

Jag har inget emot att folk kör MS, men det är synd att vi som inte gör det
uppfattas som rabiata, elitistiska nördar med komplex bara för att vi pekar
ut såna här saker. Det är inte (alltid) av avund mot de som är kvar på windows,
utan i viss mån för att öppna folks ögon. Det finns andra fördelar med fria
OS annat än pengarna och l33t-ness-faktorn (som jag är tveksam till men iaf)

För att slutilgen knyta tillbaka till MSN och deras "uppgradering" så är det
ju en tidsfråga innan de lurar IIS att börja bete sig mot de som kör riktig
mozilla (med riktig menas ju att IE givetvis påstår sig vara Mozilla i sin user-agent,
men med tillägget "; compatible IE6.sdfkjlsdfljs" osv efter. Det visste ni väl? =)
så att folk ska få mer och mer problem om de surfar med nåt som inte
Bill får pengar och makt av. Om det nu inte vore för att majoriteten av webben
faktiskt inte går på IIS så hade den planen varit igång för länge sen.
Tror jag.

Därför ska man reagera på saker som att MSN dummar sig mot tredjepartsklienter
och kräver betalt av dem. Vill ni betala för att kunna köra hotmail på annat
än IE? Vad är då skillnaden?
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag använder MSN för att jag har en hel del kompisar där.
Men det som gör mig sne på MSN är att det är så jävla fjortis invarderat att jag mår illa. :-X
Tråkigt att dom ska byta protokoll så ni som inte använder vanliga MSN kan snacka :-/

Använder Mirkk mer.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

Fredd wrote:Jag använder MSN för att jag har en hel del kompisar där.
Men det som gör mig sne på MSN är att det är så jävla fjortis invarderat att jag mår illa. :-X
Tråkigt att dom ska byta protokoll så ni som inte använder vanliga MSN kan snacka :-/

Använder Mirkk mer.
för på quakenet är det inte många cs-fjortisar. nänä.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

slayman wrote:för på quakenet är det inte många cs-fjortisar. nänä.
Hehe... Huvudet på spiken minsann... Är väl få saker som iaf jag förknippar med "14-isar" som just irc, bara Lunarstorm är "värre" :)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

slayman wrote:för på quakenet är det inte många cs-fjortisar. nänä.

Det beror vilken kanal man är i. Man hittar säkert många fjortisar på EFnet också.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

ballkula wrote:Hehe... Huvudet på spiken minsann... Är väl få saker som iaf jag förknippar med "14-isar" som just irc, bara Lunarstorm är "värre" :)
Som de säger:
if idiots could fly, IRC would be an airport

=)
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag brukar inte hänga på EFnet och Quakenet särskilt mkt.
Jag hänger runt på andra nät (IPSource)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

Fredd wrote:Jag brukar inte hänga på EFnet och Quakenet särskilt mkt.
Jag hänger runt på andra nät (IPSource)
:) du menar väl inte att du kände dig träffad?
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Nä, IPSource är nästan den enda jag använder.

irc.ipsource.net


Förutom när jag ska ladda hem XBOX program så blir det väl #xbins på efnet.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Marabou_Man wrote:Det beror vilken kanal man är i. Man hittar säkert många fjortisar på EFnet också.
fast #xbins är förbannat bra. enda stället du kan hitta *harkel* färdigkompilerade xbox-progs :)
iDon't care about your problems.
Post Reply