Jobb/Bostad i Göteborg.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
none

Jobb/Bostad i Göteborg.

Post by none »

Börjar skrida till verket ang flytt från min småländska by, till Göteborg.

Jag undrar om det verkligen är så svårt att få lägenhet där?
Jag har kollat lite på div bostadsförmedlingar, där finns rätt många hyresrätter, men mest på hisingen och Biskopsgården. Biskopsgården är väll lite slum?

Nåväl, det jag vill ha svar på är rekommendationer på trivsamma platser i Göteborg där man har råd med en hyresrätt. (1-5000:-/mån).
Är det verkligen så svårt att få lägenhet i Gbg?


Nåja, så fort mitt körkort är klart flyttar jag.


Edit; Gällande jobb kan vara rätt intressant också.

Är det svårt att få?
Jobbar som CNC-operatör på två lasermaskiner ust nu, men har även jobbat som journalist och lite allt möjligt.
Kan snacka för mig och så, är det helt omöjligt att få något jobb som ligger över 18000:-/mån tro?
Last edited by none on 2003-09-07 21:41:22, edited 1 time in total.
User avatar
redhat
Hedersbit
Posts: 2272
Joined: 2002-02-18 17:47:11
Location: Luleå, Sunderbyn
Contact:

Post by redhat »

I Luleå ska du nog få plats, kom hit så kan vi bada bastu, käka palt och köra skoter hela vintern lång. Det är annat än att sitta och rulla tummarna i Brunnsparken. ;)
"You were right about the stars.
Each one is a setting sun." -Wilco, Jesus, etc.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

ye GBG powah

biskobsgården är slum ja.
ser fint ut men det finns Jävligt mkt pack där.
såvida du inte har en redig solbränna bör du knata runt med ett mindre balistiskt vapen i ryggsäcken.

hissingen är på vissa ställen lika dana.

kan du langa fram 5 laxar för hyra så kan du hitta lite bättre ställen på andra sidan vallgraven.
none

Post by none »

Mind wrote:ye GBG powah

biskobsgården är slum ja.
ser fint ut men det finns Jävligt mkt pack där.