Söker person i GBG-området som har erfarenheter av modchips.

Avdelningen för modifiering samt generell elektronik och teknik.
Post Reply
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Söker person i GBG-området som har erfarenheter av modchips.

Post by flaeskflaesk »

Som topic antyder söker jag en person i GBG-området som har erfarenheter av executor2.2 lite-modchips till xbox.

Har ett litet jobb till den som ordnar detta problem jag har, ge mig bara icq-uin eller nick på irc så pratar vi vidare där.

Belöningen för godkänt arbete blir en styck kebab med valfri dryck.
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Post by crossfire »

Annars finns det en butik i Mölnlycke som heter IT shoppen som fixar med sådant. *tips bara*
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
osten
Posts: 17
Joined: 2003-02-23 10:59:29
Location: Mölnlycke
Contact:

Post by osten »

crossfire wrote:Annars finns det en butik i Mölnlycke som heter IT shoppen som fixar med sådant. *tips bara*
Japp det gör det! (bor i Mölnlycke)
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

crossfire wrote:Annars finns det en butik i Mölnlycke som heter IT shoppen som fixar med sådant. *tips bara*
Snackade med dem idag och de kunde fixa det för 500 riksdaler.
Lite mer än en kebab med läsk. :( ;D
User avatar
pro-zeed
Posts: 288
Joined: 2002-06-16 16:46:19
Location: Landskrona
Contact:

Post by pro-zeed »

zerialcold wrote:
crossfire wrote:Annars finns det en butik i Mölnlycke som heter IT shoppen som fixar med sådant. *tips bara*
Snackade med dem idag och de kunde fixa det för 500 riksdaler.
Lite mer än en kebab med läsk. :( ;D
Men men fasiken tror du gör ett sånt jobb för 50kr?
Hade jag gjort det, hade jag tagit 350-400kr...
ta en titt på www.psxcare.com så ska du se vad dom tar för installation av multi-x... du kan ju fråga om dom vill ha en kebab ;D
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker..."
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag förmodar att det numer är tillåtet att diskutera pirathårdvara / mjukvara här på forumet, eftersom moderatorer/administratörer låtit detta förbipassera :)

Så, vad skall du ha ditt modchip till då? ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
Furen
Posts: 115
Joined: 2002-03-19 8:44:47

Post by Furen »

inte slita på sina egna skivor spela importspel och kolla regionsfri dvd ;D vad trodde du man hade modchip till ? deras egentliga syfte är inte piratkopierning ;)
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

fisk wrote:Jag förmodar att det numer är tillåtet att diskutera pirathårdvara / mjukvara här på forumet, eftersom moderatorer/administratörer låtit detta förbipassera :)
Modchip i sig är inte olagliga, det är hackade MS-bios som är. Ta reda på lite fakta innan du slänger ur dig sånna här urbota korkade kommentarer.

Modchip med illegalt bios är däremot bra till mycket, spela backuper från hårddisk, XBOX Media Player (hur soft är det inte med 4.38Gb finrippade MP3:or i 320kbps i hembiosystemet?) och sen är det faktiskt lättare och fuska i vissa spel *harkel*

zerial: tyvärr är det mest "money talks, bullshit walks" numera och hobbyisterna börjar ta redigt betalt (kanske inte lika mycket som butikerna då) för att installera modchip. hoppas verkligen du hittar nån vänlig själ som kan göra det. skulle jag kunnat löda och bodde i gbg så :)
iDon't care about your problems.
User avatar
e99mran
Posts: 319
Joined: 2002-03-13 0:26:18
Location: Göteborg
Contact:

Post by e99mran »

om det e så himla svårt...att görat själv kan du alltid köpa sockeln som man skruvar fast och sätter sitt X-ecuter chip på...finns på psxcare....det som är bra då är att det e lätt att ta ut chippet o köra normalt dvs...xbox live etc...
men min rekomendation:
lämna in den på dvdnorden dom chippar den med sina egna chip kostar 500 pix allt som allt...och dom ger dig garanti på skiten... tänk på att hur vänlig en människa e och hur duktig han än e...så kan man lätt göra fel...o då sitter du där med obrukbar box utan någon som helst aning på vad du ska göra....

men om du fortfarande vill att ngn löder...kan jag löda den åt dig för 250 pix...såvida du har kopplings schema...

Men om jag löder den så får du sköta allt som har med dashboard/uppgradering av bios och sånt själv!!!
Min dröm din verklighet

c2d 8400, 8gig corshair, 3x1tb samsung
Post Reply