Ta bort Allmänt prat.

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Ta bort Allmänt prat.

Post by benjamin »

Jag tycker att vi bör ta bort allmänt prat.

Det har disk. i diverse trådar men jag tycker verkligen det vore en bra idé. Jag tycker forumet har blivit för mkt skitsnack, 64bits är väl ett hårdvaruforum? Jag vet inte vad Axman med crew har för vision med 64bits men jag m.fl. skulle inte sakna allmänt prat.

Det är möjligt jag är halvt ensam om detta men det skulle höja stämmingen och sänka antalet "osköna" medlemmar tror jag.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Nää varför det,ja tycker den delen är kul,dom andra delarna används flitigt ändå,kan vara bra som lite omväxling,iofs så är ja säkert ensam om att tycka detta.
We dance to all the wrong songs
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

De flesta av mina kul minnen från 64 kommer från allmänt så jag skulle sakna det.
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag vill inte heller ta bort det. Lösningen är för enkel. :p
hej.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Tycker också att vi ska tabort allmänt prat.
Fast dock kommer ju många som bara är inne på allmänt prat lämna 64bits. ;(
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Re: Ta bort Allmänt prat.

Post by crossfire »

bim wrote:Jag tycker forumet har blivit för mkt skitsnack
Som den här tråden då eller? http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=19576
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Re: Ta bort Allmänt prat.

Post by benjamin »

crossfire wrote:
bim wrote:Jag tycker forumet har blivit för mkt skitsnack
Som den här tråden då eller? http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=19576
Jag har inte sagt att jag inte utnyttjar allmänt prat söta du - men jag tycker trots att jag använder det ibland att 64bits skulle bli mysigare/trevligare utan allmäntprat.

Jag vet att Nizenco skrev i någon tråd att han ville ha bort allmänt prat, det stämmer?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag tycker att allmänt prat ska tillåtas, det är kul att ha nånstans att posta saker som inte har med teknik att göra, ett rent teknikforum blir lätt tråkigt med anonyma gurus som svarar på frågor
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag håller helt med Ghlargh här.

Jag kan lova er att det hade inte varit lika mycket trevligt folk och ni får även lära känna folket på ett trevligt sätt, för det mesta.

Det kan dock sättas lite strängare regler på den avdelningen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag tycker vi ska ta bort den här tråden. Du utstrålar dålig karma pim pim :|
iDon't care about your problems.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Nånstans måste väl även icke teknikrelaterat stoppas in...och jag tycker att det är skoj att klicka runt i Allmänt prat...för där man kan juh finna allt mellan himmel och jord...

På vilket sätt skulle 64bits bli "mysigare/trevligare" utan Allmänt prat? Utan den blir väl 64bits vilket tråkigt forum som helst...
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Det är den tredje största forumdelen, det vore i mina ögon väldigt dumt att ta bort den tredje största attraktionen i forumet.

Det är helt enkelt så att om man inte tycker om den forumdelen så är det bara att låta den vara.

edit: Det är den största forumsdelen på antalet inlägg, men räknat i trådar är den på tredje plats. Storhet kan vara på olika sätt, antingen mest besökt, eller mest efterfrågad (som jag ser antalet trådar visa).
Last edited by tkh on 2003-10-08 0:18:02, edited 1 time in total.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

tkh wrote:Det är den tredje största forumdelen, det vore i mina ögon väldigt dumt att ta bort den tredje största attraktionen i forumet.

Det är helt enkelt så att om man inte tycker om den forumdelen så är det bara att låta den vara.
Precis...håller med dig helt...

Den man inte gillar låter man väl bli...eller?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Re: Ta bort Allmänt prat.

Post by crossfire »

bim wrote:Jag har inte sagt att jag inte utnyttjar allmänt prat söta du
::)

Ghlargh, elvenmännen, håller med.

Jag kan kan dock förstå bim's tanke med att det skulle bli "trevligare". Det finns vissa trådar som är mindre trevliga, dom den tråden när det kom in någon tjej och tråden slutade i person angrepp. Men måste medge att det var en underhållande tråd :)

Finns vissa trådar i allmänt prat som jag filtrerar bort, sorry bim tar din tråd som exempel igen, den tråden om bögträff i slottskogen. Väljer att inte läsa dom, kan hända att man läser lite bara för att se vad tråden handlar om, men man brukar se ganska direkt på titeln om det är en tråd som intresserar mig själv.

Trådar som, "Vad ska jag önska mig när jag fyller år", såna trådar kan vara ganska intresserande väldigt roliga oxå. Även om de "dåliga" trådarna förvinner om Allmänt prat tas bort så kommer alla de bra och roliga förvinna med.
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Klart jag kan låta bli - givetvis, men mkt folk som hänger på allmänt prat är imo bortkommna och skriver även i hårdvarudelarna, därav mitt klagande.

Jag tycker helt enkelt att allmänt prat är för OT, mkt skitsnack. Jag vet inte hur mkt moderatorerna arbetar men tillräckligt är det inte enligt mig. Jag förstår att ni inte har allt tid i världen, men enligt mig så tycker jag ni antligen borde fixa fler moderatorer eller arbete aktivare. Det är verkligen inte katastrof men få lite mera struktur. Jag tycker det är på tok för många onödiga trådar utan varken mening eller baktanke. Helt enkelt högre kvalité - det uppnår man antligen genom att stänga allmänt prat eller bli hårdare.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Utan allmänt prat hade vi inte haft "underligt"-tråden ju. Rena rama katastrofen! :)
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Byt ut trådnamnet mot länktips då? Så kan man diskutera länkar istället för kackel?
Aotearoa - tino rangatiratanga
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

jag tycker att allmänt prat inte borde tas bort, det är uppenbarligen en välanvänd funktion på forumet (även om den kan missbrukas som "skitsnack" som bim kallar det). allmänt prat är i stort sett den enda delen jag läser numera, jag tror att det skulle resultera i mer anonymitet på forumet om den togs bort
Lantash
Posts: 486
Joined: 2002-09-08 20:50:19

Post by Lantash »

För första gånger på länge håller jag med Bim. Bort med skiten.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Fisk, och med det menar du?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

bim: Om vi nu skulle ta bort allmänt,va ska du då skapa "vilken frisyr tycker ni ja ska ha?" trådar? ::)
We dance to all the wrong songs
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag hade tröttnat rätt fort om det inte fanns en Allmän del på forumet..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

dpinto wrote:bim: Om vi nu skulle ta bort allmänt,va ska du då skapa "vilken frisyr tycker ni ja ska ha?" trådar? ::)
Vet inte om du försöker dissa mig eller så men läs hela tråden så förstår du. IG.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

bim wrote:
dpinto wrote:bim: Om vi nu skulle ta bort allmänt,va ska du då skapa "vilken frisyr tycker ni ja ska ha?" trådar? ::)
Vet inte om du försöker dissa mig eller så men läs hela tråden så förstår du. IG.
Nää inte diss,men retas,hur som helst du har ju bidragit med skitsnack och du måste ju hålla med om att sånt kan vara skönt det med, så det inte bara blir en massa hårdvaru snack hela tiden.
We dance to all the wrong songs
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

dpinto wrote:
bim wrote:
dpinto wrote:bim: Om vi nu skulle ta bort allmänt,va ska du då skapa "vilken frisyr tycker ni ja ska ha?" trådar? ::)
Vet inte om du försöker dissa mig eller så men läs hela tråden så förstår du. IG.
Nää inte diss,men retas,hur som helst du har ju bidragit med skitsnack och du måste ju hålla med om att sånt kan vara skönt det med, så det inte bara blir en massa hårdvaru snack hela tiden.
Nej, jag håller med dig till viss del - jag har skitsnackat, inget snack om saken, det kanske är en bättre idé att moderatorerna helt enkelt är mera på bettet? Och "läxar upp" nya användare snabbare - som de gjorde med mig ;)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Post Reply