Leklan Easter Event - rapport

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Leklan Easter Event - rapport

Post by Fluffy »

Ja... Detta började 19:00 igår men jag och Wacker kom igår, fast klockan 17:15. På vägen till så såg vi en påskbrasa på vägen till detta LAN, Leklan Easter Event. Det är alltså påsk. *hoho*

Just det... Nu när det är påsk så tänkte en arrangör till Leklan starta en påskbrasa genom att tända på en bensinpump, men han lyckades inte riktigt enda ut.

Det är kanske 150 pers, om änns det, här. Troligen 100 pers mindre än normalt för att det inte var någon CS-tävling. Fast utan denna tävling så tycker jag det har varit rätt lungt förutom något eller några tangentbordsbankningar och lite skrik, men mycket mindre ljud än normalt.

Ingen korv säljs detta LAN. Buuhuu...

Bauhetterna var den mindre modellen och kostade 10 kr, dubbla priset än normalt. Jag tyckte det inte var mer i dom än normalt som dom sa att det skulle vara. Det var två skivor gurka, en ostskiva och en skinkbit.

Nu, eller strax, skall Wacker och jag till ICA en bit bort och köpa lite mat. Igår gick vi till affären och kom till den 20:10 men såklart så stängde dom 20:00.

Mer info nu? Nee...


BBL
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Rapport två...

Det har inte varit fullt en enda gång här. T.ex den bordsraden jag sitter på så sitter det bara folk på ena sidan, mot den lite bredare gången. Gångarna mellan borden är lite väl smala faktiskt, mindre än 1,5m på många ställen vilket är lite smått trångt.

Idag runt 13:00-14:00 köpte jag en låda kebab och runt 19:00 köpte jag något mystisk vid namn "Kykling Delite" (Stavningen har jag ingen aning om). Det var som en piffbit i kyklingkött och sedan som kebablådasaken som jag köpte tidigare idag.

Internetdelarburken är rolig. Den floodar med information att minne är fullt eller något, men den fungerar relativt bra. (Gammal P100 med 8 MB ram och kör Smoothwall för här ~150 pers. Den var också dhcp-server tidigare)

Det är fortfarande lungt här. Förekommer ibland lite bankningar i tangentbord och skrik men inte alls i samma mängd om det skulle vara någon Counter-Strike-tävling. Lung och fin stämning är det. Skulle kanske inte skada med slag musik i bakrunden som skulle sänkas mellan 03:00 och 09:00 för folk som sover.

Inget korvkok denna gången men detta LAN kallar arrangörerna inofficiellt (Iaf arrangören Liten som är en tjej på 15 år, hohohoho) pga olika anledningar som jag inte minns eller något. *flum*

Spelade en Worms-version inatt med Wacker och la oss 06:00 för att inte vara dötrötta inför baugetterna på morgonen 09:00. Gick upp 09:00 och gav skärmen lite ström och såg att klockan var 08:00. GAH! Wacker och jag hade glömt att ändra klockan på mobil respektive min fickklocka.

Baugetterna hade ökat med dubbla priset av lite okänd anledning. Dom sa att det berodde pga att mer innehåll men jag märkte inte att det var mer innehåll. Tror nog att dom ökade priset för att det var mindre antal besökare och då försöka gå mindre minus (Tror att detta arrangemang går minus pga få besökare) genom att öka priset några kronor. Baugetterna gick åt "som smör" och jag planerar på att köpa 5 baugetter imorgon mot dagens 3 (Tänkte köpa 6 stycken pga Wacker låg och sov så han skulle få några och hade då förberett med 30 kr. Blev lite shockad pga priset så det blev tre styucken pga jag inte orkade rota fram plånkan pga stressen av lång kö).

Jaa... Nätverket är lite mystiskt här men i mitten är det en Netgear model GS524T ( http://www.netgear.com/products/details ... .asp?view= ) och på borden är det Netgear model FSM726 ( http://www.netgear.com/products/details ... .asp?view= ). Ingen fel på hårdvaran så att säga med en switch med 24 portar 100/1000 Mbit och på borden 24-portars switchar som är kopplade med 1 Gbit till huvudswitchen.

Lite varmt här inne. Lite varmare i matsalen iofs men i aulan är det några (någon) grad kallare som jag sitter.

Inga strömavbrott har varit vad jag vet. Nätverket är lite småsegt av någon anledning och internet småspökar.

*flum* *flum* *flum*

Kanske sov lite lite natten tills idag då jag är lite flummig.


BBL?
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Ja... Det är nu ungefär en timma kvar tills vi slängs ut. Det bärs bord och folk packar och har sig. Vet inte riktigt vad jag skall skriva.

Det har varit onormalt bra stämning utan den dära CS-tävlingen.

Dom har sagt att dom kommer iaf gå plus vilket är ett trevligt tecken då dom kan dumpa CS-tävlingen så alla blir nöjda och glada.


Inget mer rapportering...


Just det. Jag köpte fem baugetter nu på morgonen och som tre första var lätta att trycka ner, den fjärde var lite jobbig och den femte fick jag precis ner. Wacker orkade endast trycka ner fyra.

Jag känner mig utsatt med att sitta ensam kvar på en bordsrad som nu bara består av tre bord mot normala 12 bord. :)

Hej hej...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

påsk?
det är väl halloween nu?
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

lillis wrote:påsk?
det är väl halloween nu?
Du har inte läst allt jag har skrivit? :)

Annars... Halloween borde dumpas enligt mig.
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Detta leklan var ganska trevligt även om det var lite oplanerat och vissa saker inte funkade som det skulle.

Att dom dumpade cs-turneringen vad bra för då blev stämningen lite lugnare. Dom hade dock fortfarande Warcraft 3 och battlefield 1942 turnering. Men dessa 2 spel är inte alls lika störande eftersom dom inte är lika intensiva.

Hoppas att det kommer lite mer 64bits folk på nästa leklan som troligtvis kommer att hållas till våren.
Post Reply