Saunalan - 14-16 november

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Saunalan - 14-16 november

Post by Fluffy »

Till Saunalan så åker det ett adminnissar, moderatorer, skribenter ifrån 64bits till detta mindre LAN på 119 personer i Mölnlycke en mil utanför Göteborg.

Vi som åker är:
* Fluffy
* Najze
* thimp
* Fenix
* Axman

Är det några 64-anhängare som kommer åka på Saunalan förutom:
* Marabou_Man
* Wacker
?

fredrik kommer komma in och ta en titt har han sagt.


http://www.saunalan.nu
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag kommer nog förbi och lämnar mirkkslang till Mmmm...
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag skulle väl kunna komma förbi. Var sitter ni?

Edit:
Hittade dessa:

Oblivion A5
Wacker F10
Fluffy F11
Najze H4
thimp H5
Marabou_Man H6
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

Jag lär väl vara där eftersom jag e crew så ;) Hoppas lite fler kommer, lite dåligt med anmält folk ännu :-/
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Jag ska hakka och dricka jolt.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

I will pay for no man.

Jag anser det aningen dyrt att åka på ett CS-lan när det kostar 150 och jag tänker mestadels på den underbara mirkkanslutningen.. som inte funkar större delen av lanet ;).

Nej, men jag tittar kanske in i samband med fredrik.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Vad jag har förståt är saunalan inget cs-lan.
Men du kanske har varit där innan och vet vad du pratar om.
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Post by crossfire »

Ramza wrote:Jag anser det aningen dyrt att åka på ett CS-lan när det kostar 150 och jag tänker mestadels på den underbara mirkkanslutningen.. som inte funkar större delen av lanet ;).
Är väl bara 2mbit uppkoppling där?
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

Wacker: vi har ett cs-kompo, om det är definitionen för cslan så.. men många spelar mckt annat än cs, och en hel del spelar inte alls (eller iaf knappt något :P)..

crossfire: vi sitter på skolans lina, den dunger fint att surfa på och mirkka på (ssh då..), sålänge den inte går ner.. men vafan du ska ju inte sitta o ladda massa skit över den på lanet, då kan man ju likagärna sitta hemma.. Enda anledningen jag ser att man ska ha lina på lan är för att kunna mirkka och hålla kontakt med omvärden så att säga (dvs mirkken, mail, osv), och tanka ev. patchar och antivirusmojs som kan behövas.. Men 2Mbit (eller vad det nu är) räcker för att man skall mirkka och surfa, iaf sålänge vi inte e fler än 120 pers..
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

jstrom wrote:Wacker: vi har ett cs-kompo, om det är definitionen för cslan så.. men många spelar mckt annat än cs, och en hel del spelar inte alls (eller iaf knappt något :P)..

crossfire: vi sitter på skolans lina, den dunger fint att surfa på och mirkka på (ssh då..), sålänge den inte går ner.. men vafan du ska ju inte sitta o ladda massa skit över den på lanet, då kan man ju likagärna sitta hemma.. Enda anledningen jag ser att man ska ha lina på lan är för att kunna mirkka och hålla kontakt med omvärden så att säga (dvs mirkken, mail, osv), och tanka ev. patchar och antivirusmojs som kan behövas.. Men 2Mbit (eller vad det nu är) räcker för att man skall mirkka och surfa, iaf sålänge vi inte e fler än 120 pers..
Om det ändå vore så väl att skiten är stabil.. Önskedrömmar :)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

Ramza wrote:
jstrom wrote:Wacker: vi har ett cs-kompo, om det är definitionen för cslan så.. men många spelar mckt annat än cs, och en hel del spelar inte alls (eller iaf knappt något :P)..

crossfire: vi sitter på skolans lina, den dunger fint att surfa på och mirkka på (ssh då..), sålänge den inte går ner.. men vafan du ska ju inte sitta o ladda massa skit över den på lanet, då kan man ju likagärna sitta hemma.. Enda anledningen jag ser att man ska ha lina på lan är för att kunna mirkka och hålla kontakt med omvärden så att säga (dvs mirkken, mail, osv), och tanka ev. patchar och antivirusmojs som kan behövas.. Men 2Mbit (eller vad det nu är) räcker för att man skall mirkka och surfa, iaf sålänge vi inte e fler än 120 pers..
Om det ändå vore så väl att skiten är stabil.. Önskedrömmar :)
Har funkat utmärkt för min SSH iaf... Fram till kl 19 på lördagen senaste gångerna, då skolans proxy har totalkraschat.. Men har fått reda på att 14 dagar efter senaste lanet så kraschade disken i den, och sen dess har den blivit ominstallerad, så förhoppningsvis så funkar det lite bättre denna gången :) Men några stabilitetsproblem utöver det har jag då inte märkt iaf ;)
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Förr på LAN så var hade man ingen direkt kontakt på nätet och klarade sig finfint utan det. Nu styr internet all min kontakt och jag känner mig handikappad utan internetlina, iaf hemma. På LAN så känns det skummt att inte veta vad som händer på 64bits.

Fyra dagar kvar minus 50 minuter. :)
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Post by crossfire »

jstrom wrote:Men 2Mbit (eller vad det nu är) räcker för att man skall mirkka och surfa, iaf sålänge vi inte e fler än 120 pers..
Definitionsfråga.
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

crossfire wrote:
jstrom wrote:Men 2Mbit (eller vad det nu är) räcker för att man skall mirkka och surfa, iaf sålänge vi inte e fler än 120 pers..
Definitions fråga.
Jag har suttit på ett LAN på 400 personer med 2 Mbit och IRC fungerade helt ok. Iofs så körde jag inte IRC via ssh då men IRC fungerade "ok".
User avatar
acces
Posts: 130
Joined: 2003-01-12 19:21:19
Location: Göteborg
Contact:

Post by acces »

Cs LAN eller inte?

Får man spela sin egen musik med sina högtalare där?
Edit
§5.10 Högtalare är förbjudna, endast hörlurar är tillåtna.

Jag kommer inte...
Jag gillar glass...det är gott...och det är därför jag gillar det:p
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

acces wrote:Cs LAN eller inte?

Får man spela sin egen musik med sina högtalare där?
Edit
§5.10 Högtalare är förbjudna, endast hörlurar är tillåtna.

Jag kommer inte...
Åhh, häftiga killen.

Ingen klagade på mina högtalare senast i alla fall.
jstrom
Posts: 1732
Joined: 2002-05-28 22:18:35
Location: Göteborg
Contact:

Post by jstrom »

fredrik wrote:
acces wrote:Cs LAN eller inte?

Får man spela sin egen musik med sina högtalare där?
Edit
§5.10 Högtalare är förbjudna, endast hörlurar är tillåtna.

Jag kommer inte...
Åhh, häftiga killen.

Ingen klagade på mina högtalare senast i alla fall.
Hade du högtalare? :P Aja, du satt ju precis brevid våra högtalare så du hördes väl inte längre än fram till dig och dina närmsta grannar ;)

Och till acces: Hur bra brukar det bli då om alla har med sig egna högtalare? inte alls bra.. DÄREMOT har vi vårat egenkodade SMS, Saunalan Music System, där LAN-deltagarna laddar upp och röstar på vad dom vill höra i högtalarna :) Var mycket uppskattat senaste lanet (då vi introducerade det), men det har förbättrats en hel del inför detta :)
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

jstrom wrote:
fredrik wrote:
acces wrote:Cs LAN eller inte?

Får man spela sin egen musik med sina högtalare där?
Edit
§5.10 Högtalare är förbjudna, endast hörlurar är tillåtna.

Jag kommer inte...
Åhh, häftiga killen.

Ingen klagade på mina högtalare senast i alla fall.
Hade du högtalare? :P Aja, du satt ju precis brevid våra högtalare så du hördes väl inte längre än fram till dig och dina närmsta grannar ;)

Och till acces: Hur bra brukar det bli då om alla har med sig egna högtalare? inte alls bra.. DÄREMOT har vi vårat egenkodade SMS, Saunalan Music System, där LAN-deltagarna laddar upp och röstar på vad dom vill höra i högtalarna :) Var mycket uppskattat senaste lanet (då vi introducerade det), men det har förbättrats en hel del inför detta :)
Coolt, jag ska rösta som fasen ;)
Post Reply