Varrt MÅNGA ljudtrådar, varför?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Guest

Varrt MÅNGA ljudtrådar, varför?

Post by Guest »

I need some good headphones, ne1?
SubWoofer - Till Datorn
HERCULES XPS 510 HÖGTALARE...SURROUND
md problem <- är väll oxå ljud?
Ljudproblem!
Säkringar till högtalare

Det varrt många ljud-trådar Under "Hårdvara / Felsökning", undra varför? folk lyssnar på mer musik nu? :-/
User avatar
Dale
Posts: 316
Joined: 2002-03-08 14:43:36
Location: Södertälje
Contact:

Post by Dale »

Det är väl ingenting fel om att fråga om ljud eller? kanske lite för mycket på en gång.. men men, någon gång måste man fråga dem.
P4 2400Mhz|Asus P4PE|Asus g4 4200| 512Mb ddram|Sb live 1024|2x Nätverkskort|Sony 52x|Creative pc-dvd 32x-12x|Cdbrännare Yamaha 32x-16x-10x|icemat+ms3.0|W2k pro eng|BBB|Chieftec 340W|Lcd 4x20|wd ata100((40Gb)&&(2x80Gb se 8mb))
Guest

Post by Guest »

nae. jag menade inte att det skulle va något fel, va bara så förvånande att så många skulle komma på 1 gång..
User avatar
Cube
Posts: 222
Joined: 2002-03-08 13:49:37
Contact:

Post by Cube »

Ljud är bara skit det ska vara ljus
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Ljud behöver man om man ska spel och andra saker.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

The_Cube_2001 wrote:Ljud är bara skit det ska vara ljus
Då måste du vara döv :(

Ljudet är en stor del av en upplevelse - titta på en film med ljudet avstängt så förstår du.
Nu när ljudkort blir bara bättre och spelen har finare effekter med mer realistisk miljöåtergivning så ökar kraven på högtalare och hörlurar.
Även musiklyssning via PC har ökat pga mp3. Så att folk vill ha bra grejer för att lyssna är inte så konstigt. Och detta är hårdvara, så vart passar såna frågor bäst?
User avatar
Rohan
Posts: 134
Joined: 2002-03-08 10:09:35
Location: Tranås
Contact:

Post by Rohan »

håller med illuwatar och det är en enorm skillnad på spelupplevelsen om man gämför 5.1 och stereo-system!! Skulle knappt klara mig utan 5.1 nu när jag vant mig
iBook G4 800Mhz, 640MB RAM, 40 GB HDD
Guest

Post by Guest »

en av de få saker man kan se på TV som inte kräver ljud är MR.Bean (tror det stavas så) :-)
Guest

Post by Guest »

Marabou_Man wrote:Ljud behöver man om man ska spel och andra saker.
dessutom, så är det mörker som äger, alltså. när jag spelar t.ex så vill jag ha helt mörk, förutom kärmen, jag stör mig på att små LysDioder överallt som lyser Grönt och rött, så svart eltäjp sitter lite här och var, där man kan tänka sig att en diod kan sitta :-)))))) ännu värre då man ska sova. Dioderna är juh starka, min switch lyser upp hela jävla väggen hemma, dessutom har jag mycket nätaktivitet i switchen så det flimmrar jämt :/
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

hmm...

Post by benjamin »

Tycker att ett mycket bra stereo system är mycket skönare än ett halv taskigt 5.1 för en 5k:-
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Re: hmm...

Post by Grim »

Koopa wrote:Tycker att ett mycket bra stereo system är mycket skönare än ett halv taskigt 5.1 för en 5k:-
*håller med*...jag har 4 högtalare till en 1000w förstärkare till min dator men jag har inte köpt något av det...det är gamla högtalare och förstärkaren är brorsans...men det är jävligt bra ljud i skiten så jag kör hellre med det än säljer det och köper nå 5.1 tjafs..
:)

Post by :) »

DOLBY DIGITAL 5.1 är inte alls något dåligt.
tänk när man spelar CS och kan höra var FI är eller tältar.
då har man full koll på tillvaron minsan.
Post Reply