EluminX - tangentbord

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

EluminX - tangentbord

Post by Phobic »

Många av er har säkert läst om EluminX som lyser upp din tillvaro, bokstavligt talat. Tänkte bara säga att det nu finns med svensk tangentbordslayout. Ska nog själv skaffa mig ett och kan tänka mig att fler än jag vill ha ett "lysande" tangentbord ;)

EluminX finns på http://www.strigo.se/
logic
Posts: 8
Joined: 2003-12-03 15:57:36

Post by logic »

Jag har ett sånt ;)

Rekommenderas varmt...

Fast engelsk layout dock
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Såg rec. på Swec för länge sedan och blev faktiskt lite frälst - men 700kr + frakt för bara ett tagentbord =/
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det blir först intressant för mig om det kommer en ergonomisk version med svensk layout ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

trivs med mitt apple pro black jag & iBookens inbyggda :) även fast det inte är bakgrundsbelyst.

fast visste vore ett eluminxtjotafrääääsare äckeligt snyggt :)
iDon't care about your problems.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Kom och tänka på en sak; hade det inte varit underbart med en laptop som hade bakgrundsbelyst tagentbord?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
Arnold
Posts: 374
Joined: 2003-01-09 23:28:53

Post by Arnold »

jag mailade auravision om just detta tangentbordet i förra veckan där jag undrade om det fanns några svenska sajter som sålde deras produkt men dom svarade med att det inte fanns :( och gav mig några länkar till utländska sajter :(
jag var nära att beställa trots att det inte fanns någon svensk layout :/ men nu när du visat att det finns en svensk sajt som säljer t-bordet :O + att det har svensk layout :) :) så lär man ju handla ett därifrån ;) sjukt segt med väntetid dock :(

kommer att välja ett Bone färgat med Aqua neon för Sapphire neonen såg billig ut :/ hehe

läste dock på nån review nånstans att det kan lysa så mycket att det blir jobbigt för ögonen :( om så är fallet så kanske sapphire neonen e bättre den ser ut att lysa lite mindre?
en snabb en...
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

bim wrote:Kom och tänka på en sak; hade det inte varit underbart med en laptop som hade bakgrundsbelyst tagentbord?
Så är det väl på power book:arna
Tangentbord med bakgrundsbelysning
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

dyrt :/ om det kostat hälften så mycket så hade jag köpt det :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

bim wrote:Kom och tänka på en sak; hade det inte varit underbart med en laptop som hade bakgrundsbelyst tagentbord?
Apple PowerBook G4 12", 15" & 17" har (12" som tillval dock).
iDon't care about your problems.
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Någon hade redan kommit på det - fasen. Finns det ingen pclaptop med det då? :)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

bim wrote:Någon hade redan kommit på det - fasen. Finns det ingen pclaptop med det då? :)
Jo men denne stavade både fel och gav en tråkig länk :)

Nee, not that i know of.
iDon't care about your problems.
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

Hmm...det är väl trevligt att en det kommer mer tangentbord till Sverige.
Men än idag har jag inte hittat mitt drömtangentbord.

Ahh. Aluminium, med laptop-style tangenter. Kan det bli bättre? Har dock aldrig testat det. :) Men det ser helt perfekt ut. Försökte få tag på det under en tid, men jag hittar det inte med en svensk layout. Zippy svarar inte ens på om det finns någon svensk återförsäljare. Dom säger dock att dom tillverkar med svensk layout, bara någon beställer. :P

Funderar nästan på att köpa ett med amerikansk layout. Någon som har erfarenhet av att köra svenskt på ett amerikansk tangenbord? Håller det i längden?
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Parmardil wrote:Ahh. Aluminium, med laptop-style tangenter. Kan det bli bättre? Har dock aldrig testat det. :) Men det ser helt perfekt ut. Försökte få tag på det under en tid, men jag hittar det inte med en svensk layout. Zippy svarar inte ens på om det finns någon svensk återförsäljare. Dom säger dock att dom tillverkar med svensk layout, bara någon beställer. :P

Funderar nästan på att köpa ett med amerikansk layout. Någon som har erfarenhet av att köra svenskt på ett amerikansk tangenbord? Håller det i längden?
Fy fan för keyboard i aluminium, fattar du hur kallt det kommer vara att skriva på?

Dock är det inga som helst problem att som svensk använda en amerikansk teckenuppsättning om du lär dig att skriva utan att titta, knapparna sitter på samma ställen, det står bara inte rätt saker på dom
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

Ghlargh wrote:Fy fan för keyboard i aluminium, fattar du hur kallt det kommer vara att skriva på?

Dock är det inga som helst problem att som svensk använda en amerikansk teckenuppsättning om du lär dig att skriva utan att titta, knapparna sitter på samma ställen, det står bara inte rätt saker på dom
Lite kallt först kanske. Men jag tror inte det är så farligt.

Sitter verkligen alla tangenter exakt likadant då? Jag ser ju t ex. på bilden av tangentbordet i min länk att det sitter en tangent, kan inte se vad för en tangent, till vänster om vänster-pilen. Vad kommer att hamna där när man kör svenskt på den?

Bokstäverna har man ju inga problem med att hitta utan att se. De är de mer udda tangenterna jag oroar mig över
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
Post Reply