Internet kopplas ned vad tionde minut.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Internet kopplas ned vad tionde minut.

Post by lillis »

Mitt indernet legger av efter ungefer 10 min. Sedan for jag forsoka att komma ot telias login (login1.telia.com eller 10.0.0.6, jag anvender det sistnemda) for att logga in i ett par minuter, hender inget. Sedan plotsligt ner jag ska forsoka logga in so e jag redan inloggad.. E inloggad i ett par minuter och slengs sedan ut, hender samma sak om och om igen. Enligt en kille po telia so var det min dlink-routers fel (604), som inte skickade tillbaka signaler till telia for att holla igong uppkopplingen, sa jag tenkte ladda ned nytt firmware till den. Men jag kommer inte ot den! So fort jag gor in @ 192.168.0.1 so behover jag logga in, och jag skriver in admin/pass och so dor internet precis do, och jag kommer inte in po routern. Varje gong jag ska logga in po routern dor ALLTING och jag kommer inte in. Jag har kronglat med det hela dagen, och jag ser ingen losning. Det borjade idag vid 17.00 och har hollt po tills nu.

Har testat med LF Connection Keeper men det funkar inte. Non som vet ett program som funkar for att holla igong sant har? Jag blir verkligen ledsen, jag sitter po allvar och groter pga det har :P (jo, det gor jag)
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Jag har ju ingen Dlink, men på MIN router så går det alldeles utmärk att logga
in och greja oavsett om externa nätet är uppe eller inte, så jag kan ha WAN-
linan utdragen och adma bäst jag vill.
I övrigt så borde du (VÄL) kunna lämna en ping igång som ser till att det alltid ser
ut att gå trafik på din förbindelse?
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

IcePic wrote:Jag har ju ingen Dlink, men på MIN router så går det alldeles utmärk att logga
in och greja oavsett om externa nätet är uppe eller inte, så jag kan ha WAN-
linan utdragen och adma bäst jag vill.
I övrigt så borde du (VÄL) kunna lämna en ping igång som ser till att det alltid ser
ut att gå trafik på din förbindelse?
Har forsokt med allt det der.. Det e (var) lite allment skumt. Resetade routen helt till factory defaults, drog in det senaste firmwaret samt sog till att den inte blev sa forbannat varm.. Nu funkar det... en so lenge :P
User avatar
Herr Thomas
Posts: 425
Joined: 2002-03-08 7:21:51
Location: Huvudstadens pärla; Bromma

Post by Herr Thomas »

Ett (bättre) alternativ till LF Connection Keeper är IC Login som finns under adressen http://iclogin.sourceforge.net/

Du kan också prova att tex låta e-postprogrammet kolla mailservern var 5:e minut för att på så vis alltid ha någon aktivitet mot nätet igång.
Telia kräver aktivitet minst var 20:e minut för att hålla förbindelsen igång men det ska å andra sidan såväl LF Connection Keeper som LC Login sköta om om programmen funkar som dom ska.

//TB
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Drog in nytt firmware på routern så löste det sig.
(Nu har jag Svenskt XP också :D, lyckan e obeskrivlig.. ;) Bara SWG kvar att fixa.)
Post Reply