VNC får KDE att krascha

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
JKay
Posts: 180
Joined: 2002-03-08 6:23:58
Location: Bakom Kameran
Contact:

VNC får KDE att krascha

Post by JKay »

Ja, jag har installerat SuSe 9.0 och lyckats att installera (Real)vnc på denna burken. Tightvnc som följer med gör bara att min VNC-klient på win burken stängs ner.
VNC servern startar, jag har lagt till "startkde" i filen xstartup men då får jag upp ett fönstermeddelande att KDE har kraschat och meddelat systemet att spara alla dokument. Klickar bort meddelandet och nu börjar en massa program att starta! Ex. vis linux variant på mediaspelaren, Gnomemeeting, terminalfönster m.m. Hur f*n får jag det att bli som "normalt"? (Ursäkta språket.....) Jag har tagit bort i xstartup den biten som säger "twm". Vet att det har med Xterm att göra, har det ngn betydelse?

Jag har inte använt Linux speciellt mycket utan kör "Trial n Error".

Någon som har råkat ut för samma? (Egentligen dum fråga....)

PLZ hjälp!

JK aka ALFA (Tillbax på forumet efter ngt års uppehåll)
DELL 8200+ /P4 1700/17,1 " TFT DELL/512 RdRAM/ 60 Gb IBM/ Powercolor ATI RADEON 9600 PRO 256mb/ Turtle Beach Santa Cruz/ 16-10-40 LG Brännare
User avatar
JKay
Posts: 180
Joined: 2002-03-08 6:23:58
Location: Bakom Kameran
Contact:

Post by JKay »

Jag har löst det. Tog bort SuSE och installerade Mandrake 9.2 (Ja, jag vet att det är en dålig lösning men jag fastnade för Mandrake).
Nu funkar allt som en dans.
DELL 8200+ /P4 1700/17,1 " TFT DELL/512 RdRAM/ 60 Gb IBM/ Powercolor ATI RADEON 9600 PRO 256mb/ Turtle Beach Santa Cruz/ 16-10-40 LG Brännare
Post Reply