Hjälp alla portar blockerade eller upptagna

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
epoxen
Posts: 8
Joined: 2004-02-15 15:04:20

Hjälp alla portar blockerade eller upptagna

Post by epoxen »

Hej svejs

Jag har ett stort och mycke märkligt problem med min anslutning mot internet.

Senariot är följande: Har två datorer en med xp o en med me, båda har samma fel nämligen att det ej går att surfa på internet med dem. Jag har
fram till i går kunnat surfa med me datorn utan problem. Så igår beslutade jag mej för att skifta grafikkort i de båda datorerna för att se om tvout var bättre på det nyare radeon kortet som satt i me datorn.
Satte i det äldre geforce 2 kortet i me datorn coh installerade de senaste drivarna från nvidia.

Tvärstopp på surfningen, all hårdvara lirar, jag får ipadress och kan pinga gateway. När jag sedan försöker starta DC++ säger den att porten är upptagen, byt port eller stäng av programet som anänder den aktuella porten. Startar om dc o får samma fel igen fast med annan port. Försöker också starta ett litet proxyprogram som stoppar popupper o annan smörja men får felmedelande även där (Can´t open listener socket)

Jag har alltså endast bytt grafikkort, inte ändrat nått annat och plötsligt är alla portar stängda.

Hjälp snälla!!
User avatar
Pjuklarv
Posts: 358
Joined: 2003-06-14 20:39:58
Contact:

Post by Pjuklarv »

Vad har du för uppkoppling?
Hur har du kopplat dem till Internet?
Se hemsida för att se min dator. Orkar inte skriva allt här.
epoxen
Posts: 8
Joined: 2004-02-15 15:04:20

Post by epoxen »

ADSL 1mb

Ethernet till adslmodem, en pc i taget o inga hubbar switchar eller andra prylar imellan.

Funkade som sagt utan problem innan jag skiftade grafikkort. Tillläggas bör att jag prövat att installera om TCP/IP utan resultat.
epoxen
Posts: 8
Joined: 2004-02-15 15:04:20

Post by epoxen »

Inte många förslag här inte. Ingen som har nått tips?
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Universallösningen för problem med windows brukar vara format, men det har du kanske inte lust med?

Winsock.dll som inte vill vara med längre? Provat att portscanna din windator?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
epoxen
Posts: 8
Joined: 2004-02-15 15:04:20

Post by epoxen »

Winsock.dll är ju fullt möjligt.

Testade lite med netstat och ett paketfångar program som hette ethreal
men det sa mig inget.

Format är definitivt ett alternativ jag starkt överväger, kanske till förmån för Linux.
Post Reply