min nya förebild

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

min nya förebild

Post by kajs »

oj vad jag måste lära mig myrspråk

http://www.falukuriren.se/artikel.asp?id=513278

edit: varför kan inte jag få vara sån?
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Ja den var juh inte speciellt ny "Publicerad: 2002-08-08" ;)
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Björnar är snälla, men kan vara jobbiga om man klappar dem för hårt.
Då är det bara att attackera dem.
Han är grym. :-)
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag fattar inte riktigt vad som är så speciellt med honom?

Edit: Ok,lite skills hade han väl.

:)
We dance to all the wrong songs
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

dpinto wrote:Jag fattar inte riktigt vad som är så speciellt med honom?

Edit: Ok,lite skills hade han väl.

:)
han har den skönaste filosofin! en så fin syn på världen. vill också ha den. tro att alla vill gott och att allt ordnar sig.. går man vilse är det bara att rida tillbaka till glasskisken på nått djur. kan det bli bättre?
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Haha.
"Med fästingarna ska man inte alls prata, de fattar ingenting"
Härlig grabb.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

gummiboll wrote:
dpinto wrote:Jag fattar inte riktigt vad som är så speciellt med honom?

Edit: Ok,lite skills hade han väl.

:)
han har den skönaste filosofin! en så fin syn på världen. vill också ha den. tro att alla vill gott och att allt ordnar sig.. går man vilse är det bara att rida tillbaka till glasskisken på nått djur. kan det bli bättre?
Mjo han kan ha en realistisk syn på saker och ting. :p

Ok, jag ska sluta leka butter..
We dance to all the wrong songs
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Aaron wrote:Man måste titta på den vita och den röda pilen på kompassen. Den vita pilen pekar mot kallt, den röda mot varmt. Nu pekar den vita mot sjön, det betyder att det är kallt i vattnet
På Solskolan fick de leka, bada och lära sig orientering.
Vad fick de lära sig angående orientering egentligen? :D
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

dpinto wrote:Mjo han kan ha en realistisk syn på saker och ting. :p

Ok, jag ska sluta leka butter..
och jag borde sluta gräma mig över att jag inte har så skön filosofi som barn. men ett tag till ska jag allt försöka hålla uppe tron om att jag en dag kan återfå den....
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

tkh wrote:Vad fick de lära sig angående orientering egentligen? :D
att den vita pilen pekar mot kallt och den röda mot varmt :D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Grym grabb. Klockrena tankar. :)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

gummiboll wrote:
tkh wrote:Vad fick de lära sig angående orientering egentligen? :D
att den vita pilen pekar mot kallt och den röda mot varmt :D
Vilket gör att han alltid kommer att gå åt fel håll, då norr oftast förknippas med kallare klimat ::)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

gummiboll wrote:
dpinto wrote:Jag fattar inte riktigt vad som är så speciellt med honom?

Edit: Ok,lite skills hade han väl.

:)
han har den skönaste filosofin! en så fin syn på världen. vill också ha den. tro att alla vill gott och att allt ordnar sig.. går man vilse är det bara att rida tillbaka till glasskisken på nått djur. kan det bli bättre?
Ja, det är ju fint. Bortsett från att han kommer att dö när han går vilse, efter att ha vandrat tio varv runt en sjö och letat i timmar efter en björn att rida på.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Dissident wrote:Ja, det är ju fint. Bortsett från att han kommer att dö när han går vilse, efter att ha vandrat tio varv runt en sjö och letat i timmar efter en björn att rida på.
åtminstone lär han dö betydligt lyckligare än dig. så länge han har kvar sin bild av världen. med den filosofin om att allt ordnar sig får man åtminstone i mina ögon en högre livskvalitet.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

gummiboll wrote:
Dissident wrote:Ja, det är ju fint. Bortsett från att han kommer att dö när han går vilse, efter att ha vandrat tio varv runt en sjö och letat i timmar efter en björn att rida på.
åtminstone lär han dö betydligt lyckligare än dig. så länge han har kvar sin bild av världen. med den filosofin om att allt ordnar sig får man åtminstone i mina ögon en högre livskvalitet.
Ja ack vad jag önskar att jag kunde svälta ihjäl i skogen med den filosofin. Visst, det är en smärtsam och utdragen död, men jag skulle åtminstone dö lycklig.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Dissident wrote:
gummiboll wrote:
Dissident wrote:Ja, det är ju fint. Bortsett från att han kommer att dö när han går vilse, efter att ha vandrat tio varv runt en sjö och letat i timmar efter en björn att rida på.
åtminstone lär han dö betydligt lyckligare än dig. så länge han har kvar sin bild av världen. med den filosofin om att allt ordnar sig får man åtminstone i mina ögon en högre livskvalitet.
Ja ack vad jag önskar att jag kunde svälta ihjäl i skogen med den filosofin. Visst, det är en smärtsam och utdragen död, men jag skulle åtminstone dö lycklig.
när man väl är död lider man inte av det. då är det bättre att gå runt med några timmer/dygns lidande än flera decenier av det...
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Sanity of children may never overcome the insanity of adults.

Klart att han har fyndiga små tankar, men han är ju inte mer än ett barn. Jag kommer inte ihåg hur det var att vara så flummig som man är vid sådan ålder.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

gummiboll wrote:
Dissident wrote:
gummiboll wrote:
Dissident wrote:Ja, det är ju fint. Bortsett från att han kommer att dö när han går vilse, efter att ha vandrat tio varv runt en sjö och letat i timmar efter en björn att rida på.
åtminstone lär han dö betydligt lyckligare än dig. så länge han har kvar sin bild av världen. med den filosofin om att allt ordnar sig får man åtminstone i mina ögon en högre livskvalitet.
Ja ack vad jag önskar att jag kunde svälta ihjäl i skogen med den filosofin. Visst, det är en smärtsam och utdragen död, men jag skulle åtminstone dö lycklig.
när man väl är död lider man inte av det. då är det bättre att gå runt med några timmer/dygns lidande än flera decenier av det...
Jaha, så du menar att vi lika gärna kan ta livet av oss allihop?
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Dissident wrote:Jaha, så du menar att vi lika gärna kan ta livet av oss allihop?
nej. det är fegt
ramza wrote:Sanity of children may never overcome the insanity of adults.

Klart att han har fyndiga små tankar, men han är ju inte mer än ett barn. Jag kommer inte ihåg hur det var att vara så flummig som man är vid sådan ålder.
jag minns att livet var väldigt enkelt... stora problem var när jag och en kompis bråkade om barbiedockorna. större blev de aldrig...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

gummiboll wrote:
Dissident wrote:Jaha, så du menar att vi lika gärna kan ta livet av oss allihop?
nej. det är fegt
Men du hyllar ändå ungens oförmåga att överleva. Så enligt dig är dumhet något man bör eftersträva?
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

Dissident wrote:
gummiboll wrote:
Dissident wrote:Jaha, så du menar att vi lika gärna kan ta livet av oss allihop?
nej. det är fegt
Men du hyllar ändå ungens oförmåga att överleva. Så enligt dig är dumhet något man bör eftersträva?
bör och bör. jag gör det till en viss del. eller jag försöker i alla fall ha den i mitt liv eftersom jag blir glad av den... men det krävs att jag även har motsatsen för att kunna uppskatta dumheten när den väl infinner sig.

edit: vuxna har en förmåga att vara låsta i sina tankar, vilket barn inte är. att förlora fantasin som barn har är inget man bör eftersträva enligt mig.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Kids will be kids. :D

och så ska de få vara. Tycker inte att alla ungar ska behöva vara lillgammla, eller "vuxna" när de inte är det.
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Alla småttingar har ju bara lyckliga filosofier. Kolla t ex i "press" i aftonbladet där alla fjortonåringar skriver "Jag önskar fred på jorden och ingen racism! Alla ska må bra och alla ska ha mat för dagen!"

Det är bara orealistiskt och inte ett dugg intressant.
Jag är bättre än dig.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Pappa-Scan wrote:Alla småttingar har ju bara lyckliga filosofier. Kolla t ex i "press" i aftonbladet där alla fjortonåringar skriver "Jag önskar fred på jorden och ingen racism! Alla ska må bra och alla ska ha mat för dagen!"

Det är bara orealistiskt och inte ett dugg intressant.
Vad tycker du att någon som inte ens fyllt tvåsiffrigt ska ha för världsbild då ?
Jag är ganska säker på att du själv har varit liten någon gång i tiden, då tyckte du antagligen att det var intressant vad du och andra jämnåriga tyckte och tänkte.
Du kanske själv skaffar barn någon gång och förhoppningsvis så struntar du inte i dem och deras intressen/åsikter då.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Som sagt. Kids will be kids..

Och btw Dissident,väldigt kul läsning så här på kvällen hehe.
:D
We dance to all the wrong songs
Post Reply