vad tycker ni?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

vad tycker ni?

Post by Boris »

hejsan!

vill nu inte göra reklam eller nåt men är väldigt nyfiken och behöver hjälp.
har ändrat lite i forumet så jag behöver hjälp med designen, tycker ni att det ser bra ut och att jag bör fortsätta med sådanna knappar som de översta eller bör ja starta fr början?
Vad tycker ni om färgsättningen? för mkt blått? skär det i varandra eller?

tacksam för utformulerande svar

http://217.215.92.161/cgi-bin/YaBB.cgi

//boris
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Hm, texten på hem/hjälp/sök/log in/registrera knapparmna verkade lite "suddig", vilket knappast gör den lättläst... Inte så mycket, men lite grann.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

aiwass wrote:Hm, texten på hem/hjälp/sök/log in/registrera knapparmna verkade lite "suddig", vilket knappast gör den lättläst... Inte så mycket, men lite grann.
ok ska kolla på det lite, men tror inte att det går och göra så mycket åt det, för att fonten blir så när man skriver i den storleken. hoppas att det inte är ett för stort problem?
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
Phreaker
Posts: 386
Joined: 2002-03-08 15:35:50
Location: Kungsbacka
Contact:

Post by Phreaker »

Jag tycker det ser bra ut!
| AMD Athlon XP 3000+ | 1024MB DDR | ABIT NF7-S | Raptor 36 GB & WD 160GB | Plextor 708A | Saphire Radeon 9800XT |

| AMD Athlon XP 2000+ | 256MB | ASUS A7N | WD 80GB | GeForce2 GTS |
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

Phreaker wrote:Jag tycker det ser bra ut!
tackar, tycker du att det är ett problem att texten är lite suddig?
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

ser vad det står men kan ändå tycka att det är lite i suddigaste laget. Förutom detta ser det bra ut.
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Ser bra ut, men det är ju YaBB :)
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

vad är detta för forum? nån ide att man reggar sig, eller är det nått privat eller så? :)


tycker för övrigt att det ser bra ut, mitt allra första intryck var att det var lite mycket blått, men det gick över efter kanske 5 sek. går ann när det itne är bäbisblå ;D
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Boris wrote:
aiwass wrote:Hm, texten på hem/hjälp/sök/log in/registrera knapparmna verkade lite "suddig", vilket knappast gör den lättläst... Inte så mycket, men lite grann.
ok ska kolla på det lite, men tror inte att det går och göra så mycket åt det, för att fonten blir så när man skriver i den storleken. hoppas att det inte är ett för stort problem?
Måååste du ha samma font på knapparna då?
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

chorno: planerar att byta den mot kanske en liknande som denna men det tar vi lite senare, men den krånglar inte så mkt för tillfället så vi hoppas att de håller sig så.

siC: nej det är inget privat forum. Visserligen har vi lite ont om besökare för tillfället, men den bygger på en hårdvaru-sida så forumet är typ som 64bits (för alla) om du känner för det så är det bara att regga dig och börja posta.

Wortex: aa helst vill jag ha det så att det passar in i designen på forumet och sidan. ps har ändrat lite nu så det borde se mycket bättre ut, eller?
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

För det första, YABB tycker jag personligen inte skördar för ett snyggt eller stabilt forum. Men ni har lyckats bra hittils, men varför inte gå på phpBB med en gång?
Tips: Ändra bakgrundsfärgen, tycker den skär sig i den svarta texten och det blir alldeles för mycket blått. Image-knapparna kanske borde vara lite mer diskreta men annars helt ok. Fint forum som säkerligen kommer utvecklas mot "final" å det närmaste. :)

Vårat egna forum är också det i beta-stadiet, du kan besöka det här: http://loopback.mine.nu/~zerialcold/phpBB2/index.php
Mirza
Posts: 90
Joined: 2002-03-07 23:18:17
Location: Stockholm
Contact:

Post by Mirza »

zerialcold wrote:För det första, YABB tycker jag personligen inte skördar för ett snyggt eller stabilt forum. Men ni har lyckats bra hittils, men varför inte gå på phpBB med en gång?
Tips: Ändra bakgrundsfärgen, tycker den skär sig i den svarta texten och det blir alldeles för mycket blått. Image-knapparna kanske borde vara lite mer diskreta men annars helt ok. Fint forum som säkerligen kommer utvecklas mot "final" å det närmaste. :)

Vårat egna forum är också det i beta-stadiet, du kan besöka det här: http://loopback.mine.nu/~zerialcold/phpBB2/index.php
gillar ditt forum, vi har haft åtanke att fixa phpbb men vi känner inte till någon server som stödjer mysql databaser och php som är gratis, finns det någon möjlighet att fixa det¨på en apache server?
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

zerialcold wrote:För det första, YABB tycker jag personligen inte skördar för ett snyggt eller stabilt forum. Men ni har lyckats bra hittils, men varför inte gå på phpBB med en gång?
Tips: Ändra bakgrundsfärgen, tycker den skär sig i den svarta texten och det blir alldeles för mycket blått. Image-knapparna kanske borde vara lite mer diskreta men annars helt ok. Fint forum som säkerligen kommer utvecklas mot "final" å det närmaste. :)

Vårat egna forum är också det i beta-stadiet, du kan besöka det här: http://loopback.mine.nu/~zerialcold/phpBB2/index.php
kul att du gillade den lite iaf. vi går ej över til phpbb ännu för att vår server stödjer tyvärr inte mysql och för att våra kunskaper är små i den sektorn.
men till påsklovet skall vi ha tagit en titt på den (även forumet som sweklockers använder) och bestämt oss.

gillar din forum zerial, men även din bakgrundsfärg (brun) kanske inte passar in så bra.
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

Mirza wrote: gillar ditt forum, vi har haft åtanke att fixa phpbb men vi känner inte till någon server som stödjer mysql databaser och php som är gratis, finns det någon möjlighet att fixa det¨på en apache server?
Tack, du kan fixa upp phpBB forum lokalt med apache men då måste du även ha mysql och php serverdatabas installerat.
Boris wrote: kul att du gillade den lite iaf. vi går ej över til phpbb ännu för att vår server stödjer tyvärr inte mysql och för att våra kunskaper är små i den sektorn.
men till påsklovet skall vi ha tagit en titt på den (även forumet som sweklockers använder) och bestämt oss.

gillar din forum zerial, men även din bakgrundsfärg (brun) kanske inte passar in så bra.
vbulletin (som sweclockers använder sig av) har jag för mig inte är gratis längre. Så där har ju övriga forum ett övertag.

Tack för synpunkterna, den bruna färgen ska inte existera där egentligen.. höll på o designa o ha mig o glömde helt av det där, nästa gång jag ger mig in i det får jag ta hand om det också. :)
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

zerialcold wrote:
Mirza wrote: gillar ditt forum, vi har haft åtanke att fixa phpbb men vi känner inte till någon server som stödjer mysql databaser och php som är gratis, finns det någon möjlighet att fixa det¨på en apache server?
Tack, du kan fixa upp phpBB forum lokalt med apache men då måste du även ha mysql och php serverdatabas installerat.
Boris wrote: kul att du gillade den lite iaf. vi går ej över til phpbb ännu för att vår server stödjer tyvärr inte mysql och för att våra kunskaper är små i den sektorn.
men till påsklovet skall vi ha tagit en titt på den (även forumet som sweklockers använder) och bestämt oss.

gillar din forum zerial, men även din bakgrundsfärg (brun) kanske inte passar in så bra.
vbulletin (som sweclockers använder sig av) har jag för mig inte är gratis längre. Så där har ju övriga forum ett övertag.

Tack för synpunkterna, den bruna färgen ska inte existera där egentligen.. höll på o designa o ha mig o glömde helt av det där, nästa gång jag ger mig in i det får jag ta hand om det också. :)
ok låter bra det :)

tackar förästen för informationen zerial, då får det väl bli phpbb (när det nu blir) :-/
Stay OpenMinded: OMP design studio
Post Reply