Internet problem

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Minos
Posts: 10
Joined: 2004-06-12 19:58:03

Internet problem

Post by Minos »

Tjenare! Jag har ett väldigt skumt problem med mitt internet. Har frågat ett antal personer om råd som sägs vara "kunniga" på sånt här men ingen har kunnat svara. Det är som att vissa portar är stängda för just vårat hushåll. Jag har ingen router men har en switch (eftersom min far vill ha internet också) Men jag har provat även utan någonting. Alltså direkt in i datorn.

Det som uppstår är att om jag t ex. ska ladda hem nått från DC så står det bara "connecting" sen händer det inget mer. så blir det på ungefär 80% av alla jag försöker connecta till. Jag har provat både active och passive mode men samma resultat av båda. Jag har stängt av Xp:s egna brandvägg och att den ska tillåta alla cookies, har även stängt av min personliga brandvägg men inget hjälper.

Jag har ringt till de som är ansvarig för vårat internet och dom har felsökt vårat hus men hittar inget. Jag har ringt till andra i våran by och frågat om dom har samma sak men alla svarar nej. Har ni någon aning om vad det kan vara? Är tacksam för alla svar! (ursäkta om det vart lite långt =) )

/Minos
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

leverantör?

Kan vara dnsproblem.
wham bam thank-you ye -ma'am
Minos
Posts: 10
Joined: 2004-06-12 19:58:03

Post by Minos »

Ac-Net heter dom. Det är uppe i umeå. Tycker att det är så konstigt att det är precis vårat hus, inget annat
Post Reply