"Dela ut kramar"

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Smirnoff
Posts: 363
Joined: 2002-12-30 22:26:50
Location: Gävle

"Dela ut kramar"

Post by Smirnoff »

Kom på o tänka på en grej som jag är lite kluven i.

T.ex.

Träffar en gammal tjej klasskompis på stan, givetvis inleder man samtalet typ: "heeeeej, kul o se dig" och sedan ler man.
Givetvis så kommer de flesta lite "intimt" när de hälsar, t.ex. kramar
Jag är en brutalt stel person som sträcker oftast fram handen i vilket fall som helst, ibland så brukar vissa tjejer se snett på en om man sträcker fram handen. Vissar brukar se snett när man kramar.

När är det okej att krama en tjej när man inte har träffats på ett bra tag?


aja ni borde fatta poägen, skriv ner livserfarenheterna nu :P
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

beror på hur nära man stått varandra.
gillar själv att skaka hand. fastdet är egentligen mer passande när man presnterar sig för varann. kram känns mer personligt på nått sätt.
så nu blev det svammel och ärligt talat vet jag inte vad jag tycker. och av nån dum andledning så är det rätt naturligt att krama gamla tjejklasskompisar, men inte killarna. hm
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Jag kramar alla jag vill krama, eller dom som kan må bra av en kram... det är väldigt mycket upp till det speciella tillfället... kramar tjejerna mer än jag kramar killarna...
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag kramar för lite.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

På en tequilafest förra fredagen sträckte jag fram handen åt en tjej som
tyckte det var självklart att vi skulle kramas. Hon blev irriterad och jag
kände mig så nedslagen att jag inte hälsade på resten av personerna som
kom.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

vågar alldrig krama tjejer om inte dom försöker krama en då... :-[
#mac.se @ EFnet
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag kramar alla mina tjej kompisar, en del kill kompisar.

Hände en liten pinsam sak för mig för ett år sen nu ungefär. Min kompis systers pojkvän är spanior, dom var och hälsade på hemma hos honom och systerns pojkvän hade med sig sin syster. Och i spanien hälsar alla på en oavsett hur nära man står varandra med en puss på kinden. Glömde jag helt bort, så jag sträckte fram handen och hon kollade konstigt på mig så började alla skratta hehe. Så sa min min kompis hur man skulle hälsa hehe, så pussade jag henne på kinden. Det var lite pinsamt. :)
We dance to all the wrong songs
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag kramar de flesta av mina vänner tjejer som killar.
Vissa kompisar känns inte rätt att krama, då noterar man det och skakar hand med dem i framtiden.
Men vad fan, lite kroppskontakt har ingen dött av, så länge man håller sig ren och inte luktar gammal alkis så tycker jag att folk får acceptera en kram om de inte håller jävligt hårt på sin privata sfär.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Hugz are teh best
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Det är aldrig fel att krama människor. Helst så ska man dock känna dem sedan tidigare eller åtminstånde ha pratat i ett par minuter med människan innan. Det kortaste jag har varit med om från att "first met" till "kram (och kindpuss" var less than half an hour.
Var uppe i Norge på skidresa med skolan. Vår skola delade vandrahem med en annan skola ifrån Onsala. Vi hade tråkigt och Onsalaskolan hade för andra natten i rad bjudit in oss till Disco. Uppe i tjejernas rum satt jag och lite andra från min klass och softade. Plötsligt sa en tjej "Jonas, du får 30 minuter på dig att gå ner och skaffa en brutta, kom hit med henne och du ska få något bra av oss". Eftersom kvällen ändå var trist så gick jag iväg. Stod en minut och tittade över dansgolvet innan jag kom på att det var fel metod. Satte mig bredvid två stycken flickor från Onsala som satt och pratade. Hälsade på dem, efter en stund så gick den ena flickan (och istället vandrade alla den andres kompisar fram till oss och hälsade på mig). Dansade väl två danser och (pga min lilla min halvtimme och att hon bara var ett vad) gick vi av från dansgolvet (var inte det jag sa). Satt väl i ett par minuter medan jag försökte få henne "att träffa mina polare också". Gick ingen vart och sedan gick jag efter att kramat och gett henne en kindpuss.

Har ingen aning om vad flickan hette, vem hon var och jag har aldrig talat om för henne att hon bara var ett vad. Såg inte flickan nästa dag heller. Känns lite som om man borde be henne om ursäkt.

Lite halvt offtopic kan tyckas men det handlade om när det är okej att krama tjejer.
Har bara hänt en enda gång att en tjej har tackat nej till en kram och det var en två år yngre tjej på skolavslutningen i år. Jag tog inte illa upp.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Efter en kväll ute på ett trist ställe, stod jag och en polare på torget och småfrös. Vi köpte varsin mosbricka från grillen, och medans vi stod där och åt och småfrös så snackade vi med två tjejer som också stått i grillkön. Efter ett tag gick den ena hem. Och den andra var kvar. Kommer inte ihåg vad vi väntade på, men vi stod där och snackade lite, och sen skulle hon också gå hem. Innan hon gick fick vi varsin kram av henne. Det kanske hade gått en halvtimme eller så. Det är nog min kortaste från-möte-till-kram-tid.

Sen kan det bli lite kramar om man träffar gamla klasskamrater av det motsatta könet. Beror ju iofs på vilka. Jag tycker man känner på sig vilka som vill bli kramade eller inte.
Hmm... vi hade en sånhär återträff 10 år efter skolan, och när vi träffades blev det kramar hit och dit. Det kändes lite krystat faktiskt. En del såg ut som att "bara för att de andra kramas så får väl jag också göra det".

offtopic: En enda gång har jag kramat en kille (nykter, och som inte är familj). Det var när grupperna skulle delas upp efter grundutbildningen i lumpen, och vi hade väl blivit rätt bra polare. Nåja...
Last edited by MadModder on 2004-06-25 0:14:20, edited 1 time in total.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Jag gillar inte att kramas (flickvänner borträknat), jag är en sån där "torrboll".

När jag blir full/onykter så helt plötsligt gillar jag att kramas.

När jag slutade nian för några veckor sen så kramade jag många i nyktert tillstånd, det ländes bra faktiskt.

Jag tror som många andra här, man märker på personen i fråga om den vill kramas eller inte.
DIM kalsonger As String
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Kramar är bättre än handslag.
iDon't care about your problems.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Kramar känns onaturligt för det mesta, dem delar jag bara ut spontant vid riktigt goda nyheter.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Kramas är riktigt mysigt. Särskilt ligga i soffan och slökramas, som egentligen inte betyder något men är så sjukt mysigt.

Det känns riktigt illa när man kramar någon som inte är med på det och man märker det för sent :P
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

kramar är bra. Men det är svårt huruvida man gör, antar att jag är en sådan som snarare kramar än skakar hand.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Tycker att beröring av andra människor är äckligt i allmänhet.
Tåler inte kramar.

(Veronica får givetvis hålla min hand)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Pontarius wrote:Tycker att beröring av andra människor är äckligt i allmänhet.
Tåler inte kramar.

(Veronica får givetvis hålla min hand)
Ni är så lika. Det är gulligt.

Jag kramar människor i allmänhet antar jag.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

Dynamitsven wrote:Jag gillar inte att kramas (flickvänner borträknat), jag är en sån där "torrboll".

När jag blir full/onykter så helt plötsligt gillar jag att kramas.

presis så är det med mig med ;D
så jag räknas väll till torrbollar jag med
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Det är sällan någon vill krama mig :P
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Lustigt, jag sa till en polare på icq för kanske ett år sedan att jag inte fattade detta med alla kramar man måste ge folk, och då speciellt tjejer som man inte känner, inte vill krama eller då det bara har gått för lång tid... Typ, vissa vill man ju alltid krama för att man gillar dom eller har gillat dom iaf. Fast en gång kom det fram en tjej från förra klassen som jag inte hade sett på 5 år, så bara gör hon kram rörelsen då måste man ju följa med, annars är det ju skit pinsamnt, även om man inte alls vill krama dom...
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Hela forumet är fullt av torrbollar tydligen..

64-bits gruppkram? ;D ::)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Phobic wrote:Det är sällan någon vill krama mig :P
Har du frågat dem?
Rokk: ordna möte "Gruppkram i Slottskogen, max 5 minuter, alla torrbollar måste komma"
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

lyckegard wrote:
Phobic wrote:Det är sällan någon vill krama mig :P
Har du frågat dem?
Rokk: ordna möte "Gruppkram i Slottskogen, max 5 minuter, alla torrbollar måste komma"
haha, det vore nåt :)
Synd att jag själv inte kan vara där ;(
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

fick några kramar idag som kändes lite skumma att få. särskilt den ena. kändes som det blev bara för att jag krama de andra. så där blahaigt med ett säkert avstånd i kramen. hm. sånna kramar har jag svårt för
Post Reply