The Apple Store (Sverige)

Forum för presentation och åsikter om datorbutiker.
Post Reply
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

The Apple Store (Sverige)

Post by whiz »

Namn:
The Apple Store (Sverige)

Beskrivning:
Ej angivet

Övrigt:
Ej angivet

Adress:
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/

Skriven av:
64bits
» the empire never ended
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Handlat en iPod härifrån en gång, med en del tillbehör. Som jag kom ihåg det tog det ganska lång tid, men jag har inga mail att kolla mot just vid denna dator... I övrigt positiva intryck enbart. Har för mig att de hade många betalningslösningar, men vet inte säkert, och mitt köp är daterat augusti 2003. En hel del kan ha förändrats, inklusive leveranstiderna. Skulle gärna uppskatta andra erfarenheter kring dem f.ö.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Jag köpte min powerbook genom den svenska apple store och det var mycket smärtfritt. Betalade med visa och sen skickade de laptopen direkt från Taiwan. Tog ca en vecka, sen knackade budet på dörren och gav mig min nya leksak.

Vissa saker gör dock att man höjer på ögonbrynet lite, som att vissa saker är dåligt (eller inte alls) översatta från den engelska motsvarigheten. Ett annat exempel på lite slarvigheter är när jag skulle välja min titel (Ej specifierad, Herr, Fru, osv), och valde "Ej specifierad". Emailet med orderbekräftelsen de skickade ut började med: "Hej Ej specifierad Fredrik Ågren". ;D

I övrigt var det dock inga problem, förutom att man blir spammad av Apple i ett par veckor efter ens köp..
hej.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Handlar därifrån nu tre separata gånger.

iPod med gravyr, skickades och levererades utan problem och inom "tidsramen".

iMac G5, beställde den 16:e Dec, fick den 20:e :o Tokfort det gick!

Mac mini, kom som väntat, en dag snabbare än vad jag väntat mig dessutom!

Bara tummar upp för Apple och deras trackingsystem. Man har kolla på sina grejjer från fabrik till dörrmatta :D
iDon't care about your problems.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Beställde en iPod mini därifrån för ett ganska bra tag sen, men jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog. Tummen upp dock för gratis frakt med bud till dörren!

Andra gången beställde vi en iBook (standardmodell) som bara tog tre dagar från beställning till leverans.

Tummen ner dock för extrema överpriser på exempelvis minne och många tillbehör - köp detta från någon annan butik!
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag har just avslutat mitt första köp hos Apple Store, en bärbar dator utan extra features, köpt på avbetalning.

Handelsbanken, som jag får kredit hos, var exemplariskt snabba med sitt beslut, och därefter flöt det bara på. Allt som allt tog det tio arbetsdagar från beställning till leverans, och merparten av dessa hade status "Under Review" efterson jag skulle kreditprovas.

Webbshopen är sannerligen litet udda, men man vänjer sig bid dess små egenheter efter ett tag. Den gör vad den ska.

Jag är nöjd med Apple Store, och kommer säkerligen handla där igen.
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag har handlat en Mini där ifrån. Ja tycker de är lite slöa med frakten, men det beror lite på vad man handlar för produkt, jag fick vänta i 2veckor menas en klass kompis till mig fick vänta i 3-4 dagar.
We dance to all the wrong songs
Post Reply