George W Bush talar i gåtor?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

George W Bush talar i gåtor?

Post by Phobic »

Först och främst. Ta en titt på den här filmen och lyssna på vad Bush har att säga.

http://www.annatopia.com/pics/mm/bush_g ... riseUS.mov

*skrattar*

http://www.majorityreportradio.com/webl ... eignty.mp3

Bara jag som inte riktigt förstår vart han vill komma?
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

på mp3'n jag fattade inte riktigt vad han sa så att andra börja skratta ::) någon som orkar överätta?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Prozac
Posts: 69
Joined: 2004-03-22 8:21:08
Location: Finspång
Contact:

Post by Prozac »

Den där okunniga tokiga jävla Texas token :D
Jag tycker inte om nån så förvänta dig inte att bli omtyckt
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

adis wrote:på mp3'n jag fattade inte riktigt vad han sa så att andra börja skratta ::) någon som orkar överätta?
Sovereignty... eller suverän, ett någorlunda gammaldags uttryck som betyder att en stat är självständig och självförsörjande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

fisk wrote:
adis wrote:på mp3'n jag fattade inte riktigt vad han sa så att andra börja skratta ::) någon som orkar överätta?
Sovereignty... eller suverän, ett någorlunda gammaldags uttryck som betyder att en stat är självständig och självförsörjande.
aha tackar!
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

fisk wrote:
adis wrote:på mp3'n jag fattade inte riktigt vad han sa så att andra börja skratta ::) någon som orkar överätta?
Sovereignty... eller suverän, ett någorlunda gammaldags uttryck som betyder att en stat är självständig och självförsörjande.
Man kan inte säga att det är ett gammalt utryck eftersom det används högst mycket idag med. Skulle du säga att Jag eller Ni är gamla ord, i så fall är ju alla ord gamla. Utom typ... Botkyrka.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

fisk wrote:Sovereignty... eller suverän, ett någorlunda gammaldags uttryck som betyder att en stat är självständig och självförsörjande.
För fullständig beskrivning:


Engelskt uppslagsord
sovereign

Svensk översättning
effektiv, oöverträffad {gammaldags} (adjektiv)


--------------------------------------------------------------------------------

Engelskt uppslagsord
sovereign

Svensk översättning
enväldig, suverän (adjektiv)


--------------------------------------------------------------------------------

Engelskt uppslagsord
sovereign

Svensk översättning
härskande, regerande (adjektiv)


--------------------------------------------------------------------------------

Engelskt uppslagsord
sovereign

Svensk översättning
härskare, monark, regent {formellt} (substantiv)


--------------------------------------------------------------------------------

Engelskt uppslagsord
sovereign

Svensk översättning
sovereign, gammalt engelskt guldmynt värt £1 (substantiv)


--------------------------------------------------------------------------------

Svenskt uppslagsord
furste fursten furstar subst.
person som regerar (en stat)

Engelsk översättning
prince, sovereign


Sammansättningar/avledningar
furstlig---princely

--------------------------------------------------------------------------------

Svenskt uppslagsord
suverän suveränt suveräna adj.
självständig, oberoende

Engelsk översättning
sovereign


Exempel
en suverän stat---a sovereign state

Sammansättningar/avledningar
suveränitet -en---sovereignty, supremacy
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Hipshot wrote:Man kan inte säga att det är ett gammalt utryck eftersom det används högst mycket idag med. Skulle du säga att Jag eller Ni är gamla ord, i så fall är ju alla ord gamla. Utom typ... Botkyrka.
Om man inte kan, hur kommer det sig att jag just gjorde det då? Din "logik" faller på eget begrepp.

I vilket fall som, orsaken till att det är ett "gammalt" uttryck, är för att det inte är vanligt i tal längre, således är det gammalt, precis som "kutym", med flera.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

fisk wrote:
Hipshot wrote:Man kan inte säga att det är ett gammalt utryck eftersom det används högst mycket idag med. Skulle du säga att Jag eller Ni är gamla ord, i så fall är ju alla ord gamla. Utom typ... Botkyrka.
Om man inte kan, hur kommer det sig att jag just gjorde det då? Din "logik" faller på eget begrepp.

I vilket fall som, orsaken till att det är ett "gammalt" uttryck, är för att det inte är vanligt i tal längre, således är det gammalt, precis som "kutym", med flera.
Det används visst i vanligt tal, i rätt sammanhang, bara för att du aldrig använder det.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Hipshot wrote:Det används visst i vanligt tal, i rätt sammanhang, bara för att du aldrig använder det.
Kort fråga: Du fattar att vi pratar om det engelska ordet: "Sovereign" nu?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

fisk wrote:
Hipshot wrote:Det används visst i vanligt tal, i rätt sammanhang, bara för att du aldrig använder det.
Kort fråga: Du fattar att vi pratar om det engelska ordet: "Sovereign" nu?
Hmm, jag trodde vi pratade om det svenska ordet suvränitet...


.. eh eh eh
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

George W Bush wrote:They never stop thinking about new ways to harm our country and our people...and neither do we.
Låter ganska sadistiskt av honom.

I mp3 filen lät det som han mest gissade vad som var rätt svar.


Tror det var på letterman show de sa att Mr Bush hadde varit cheerleader, någon som vet om det stämmer? Ganska komiskt i så fall, om USA styrs av en manlig cheerleader :P
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

Håna inte mannen som försöker rädda världen från terroristerna. Bra att någon tar i med hårdhandskarna!
Allt är som det ska vara.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

FreedomFighter wrote:Håna inte mannen som försöker rädda världen från terroristerna. Bra att någon tar i med hårdhandskarna!
Härligt att det fortfarande finns någon som är naiv nog att tro på den godnattsagan.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Medling funkar ju alltid så bra annars...

"saddam, kan du inte bli lite mera demokratisk, och se lite mera till våra västliga värden. Så lovar vi att inte störa dig mera"

"nej, jag gillar att sitta här i mitt ökenslott och skrämma skiten ur alla invånare och grannar, men tack som frågar"
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Hehe. Han är alltid lika rolig.
;D
We dance to all the wrong songs
anotherusername
Posts: 1027
Joined: 2002-03-15 20:07:32

Post by anotherusername »

"De slutar aldrig att komma på nya sätt att skada vårt land, och det gör inte vi heller"

:D

(Mycket bristfällig översättning av mig)
Account removal-requested!
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

fisk wrote:
FreedomFighter wrote:Håna inte mannen som försöker rädda världen från terroristerna. Bra att någon tar i med hårdhandskarna!
Härligt att det fortfarande finns någon som är naiv nog att tro på den godnattsagan.

Jaså, det säger du. Nu undrar jag. Vad har Sverige gjort för att förhindra terrorism? Bush och hans regering har skickat soldater till Irak för att befria det irakiska folket och för att förstöra Al-qaidas samarbete med Saddam Hussein.
Allt är som det ska vara.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

FreedomFighter wrote:
fisk wrote:
FreedomFighter wrote:Håna inte mannen som försöker rädda världen från terroristerna. Bra att någon tar i med hårdhandskarna!
Härligt att det fortfarande finns någon som är naiv nog att tro på den godnattsagan.

Jaså, det säger du. Nu undrar jag. Vad har Sverige gjort för att förhindra terrorism? Bush och hans regering har skickat soldater till Irak för att befria det irakiska folket och för att förstöra Al-qaidas samarbete med Saddam Hussein.
sverige har inte problem med terrorism, varför ? jo för att vi skickar inte soldater över halva världen för att styra och ställa åt andra länder.

låt mig översätta det Cause and effect
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Cause and effect är ett uttryck som indoktrinerade amerikaälskare ofta använder i motsatt syfte. Det vill säga: "Terroristerna började".

Det hela är lika komplicerat som genomsnittsbråken på dagis, det jobbigaste är att den överviktiga och tjocka USA-bebisen får som den vill, inte för att de n varken moraliskt eller logiskt agerar korrekt, utan för att alla de andra bebisarna är livrädda för att få stryk av den.

Sedan finns det såklart vissa som ställer sig bakom USA-bebisen, eftersom det trots allt kan vara en god idé.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

Sverige är för fega. Vi borde också ha skickat soldater till Iraq för att skydda världen mot terrorismen och befria Iraq. Ha samma jävlar anamma som amerikanerna har.
Vi måste kämpa tillsammans för att bli av med ondskan i världen. Låt oss hjälpa USA och leda världen mot en bättre framtid!
Allt är som det ska vara.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Om du föder en stor tjock fet bortskämd bebis och låter den växa kommer den inte ha lärt sig ödmjukhet.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
FreedomFighter
Posts: 76
Joined: 2004-05-31 22:44:30
Location: Karlstad

Post by FreedomFighter »

Men om man inte gör något för att rensa bort det onda i världen så kommer det onda att växa och ta över till slut.

USA är lika generösa som i andra världskriget. De kommer och hjälper till när det är som störst nöd bara för att vi från europa är för lata och fega för att ta till hårda tag!
Allt är som det ska vara.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

FreedomFighter wrote:Men om man inte gör något för att rensa bort det onda i världen så kommer det onda att växa och ta över till slut.

USA är lika generösa som i andra världskriget. De kommer och hjälper till när det är som störst nöd bara för att vi från europa är för lata och fega för att ta till hårda tag!
Haha. Lyssna på dig själv?

Är du medveten om att ingen i hela europa eller amerika brydde sig om hitler förens 1938 då han stormade in i polen. Då hade jude förintelsen börjat för länge sedan. Min mening är att precis alla stormakter i andra världskriget var hundar.

Och om du inte visste det så har sverige en vapenexport som vi exporterar till andra länder så dom man bomba varandra.

USA hade aldrig invaderat irak om det inte fanns olja, faktum. Hittade dom några vapen? NEJ!

Du min herre är verkligen naiv och inskränkt.

Jag börjar tro att någon har reggat sig i det dumma namnet och satt dit den dumma avataren för att skämta med oss.
We dance to all the wrong songs
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

dpinto wrote:Haha. Lyssna på dig själv?
USA hade aldrig invaderat irak om det inte fanns olja, faktum. Hittade dom några vapen? NEJ!.
Faktum är ett sakförhållande som inte kan bestridas.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Post Reply