OS 2004 i Aten-tråden™

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

OS 2004 i Aten-tråden™

Post by lither »

Underligt att det inte kommit upp någon sån här tråd innan, men det kändes som om det var viktigt nu när vi har tre guldmedaljer.

Så, vad tror/tycker ni om det som varit och komma skall?
Jag tippade innan (tillsammans med en polare) att vi inte skulle ta medaljer i mycket mer än friidrotten och seglingen. I väntan på JO:s bronsmatch i morgon måste jag säga att denna dag har nog varit en av de bättre, från svenska ögon sett.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Får man skriva meningslösa, okonstruktiva inlägg om OS här?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Re: OS 2004 i Aten-tråden™

Post by Phobic »

Jag har kollat på OS som jag aldrig har gjort förr. Tycker verkligen att det är trevligt att se på och bågskytte har väl varit en av höjdpunkterna, bortsett från friidrotten idag då. Nästan sanslöst med 3 guldmedaljer i OS samma helg.

Dock, finns det ju fortfarande saker att se fram emot. Klüft ska ju hoppa höjdhopp nu i veckan och Susanna Kalur gick ju vidare i häck.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Vad jag har sett under OS 2004 så har svenska idrottsmän/kvinnor blivit mycket sämre än vad de har varit innan...

Enligt min teori så har de, bara för att de har varit bra innan, blivit diviga och koncentrerar sig inte på träningar och tävlingar och har därför blivit sämre!
DIM kalsonger As String
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Dynamitsven wrote:Vad jag har sett under OS 2004 så har svenska idrottsmän/kvinnor blivit mycket sämre än vad de har varit innan...

Enligt min teori så har de, bara för att de har varit bra innan, blivit diviga och koncentrerar sig inte på träningar och tävlingar och har därför blivit sämre!
Ursäkta men vilken grotta lever du i? Sverige har aldrig i modern tid haft så stora framgångar och tagit 3st OS-guld medaljer samma OS. Vem är det som du anser är divig? Som jag ser det är det bara simningslandslaget som misslyckats.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

När Sverige tar lika många guld som USA så blir jag gladare.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

stealth wrote:Får man skriva meningslösa, okonstruktiva inlägg om OS här?
Nej.
egar wrote:När Sverige tar lika många guld som USA så blir jag gladare.
Haha, vi kan ju börja med att skaffa lite fler invånare så vi får fler att ta från ;)

Jag har kollat massor på OS, har varit ledig i princip varje dag - så TV:n har alltid stått på i bakgrunden. Jag har följt idrotter som jag aldrig förr lagt några tankar på ens. Fått lära mig en hel del regler och tekniska saker.

Sveriges insats har inte varit dålig, den har bara inte varit tillräckligt bra... Tyvärr. Ett antal fjärdeplaceringar och nära-medaljer-upplevelser. Denna helg blev ju förgylld av tre guld, helt underbart att se dem :) Jag såg kvällens bravader på O'learys i stan, storbilds-TV och två kompisar, popcorn, glass och cola 8)

En anledning till att resultaten inte gått framåt i varje idrott kan vara att dopningskontrollerna är ännu hårdare nu. Jag hoppas ju att alla resultat och rekord ska vara ärliga, men inerst inne så vet jag ändå att många fuskar.. och ännu fler ligger på gränsen. Men simningen bjöd på ett antal världsrekord, tyvärr inga från Sveriges sida den här gången.. de har verkligen tappat sen sin stora tid häromåret...

Ska bli kul att se om damfotbollen kan bjuda på något skoj också, fastän jag plågas av den stundvis riktigt dåliga underhållningen så är det ändå kul... ;D
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Phobic, ursäkta men vilken grotta lever DU i?

1. Karolina Klüft ska tävla i längdhopp, inte i höjdhopp!

2. För fyra år sedan så tog Sverige 4 Guldmedaljer, tror även att vi tog 3 styckten i Atlanta.

Men visst är det kul att det äntligen börja ramla in medaljer och att några av våra storstjänor pallar trycket.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Men positiva går bra? Äh, du behöver inte ens svara på den.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

jag tycker marginalerna är för små, millimeter och hundradels sekunder som skiljer dom bästa åt.
för 100 år sedan var det nog större skillnader än så.
annars bryr jag mig inte om vem som vinner efterssom jag inte känner någon som är med och tävlar personligen.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag har kollat de 20 sekunderna som var avgörande för de olika guldmedaljerna när mina föräldrar har ropat på mig.

Jag är glad för de människor som har lyckats och vunnit, men jag känner inte att jag är stolt för att jag är svensk och att mina landsmän är bäst i ~världen på sin valda sport.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Den enda grenen som är interessant är 100 sprint.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Ola wrote:Phobic, ursäkta men vilken grotta lever DU i?

1. Karolina Klüft ska tävla i längdhopp, inte i höjdhopp!

2. För fyra år sedan så tog Sverige 4 Guldmedaljer, tror även att vi tog 3 styckten i Atlanta.

Men visst är det kul att det äntligen börja ramla in medaljer och att några av våra storstjänor pallar trycket.
Jo jag får väl erkänna att det blev lite fel där. Vet inte varför jag skrev höjdhopp eftersom jag vet att det är längdhopp :) Var det inte så att det var simningslandslaget som knep alla gulden, eller i alla fall 3 i förra sommar-os?
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Surt på pingisen, J-O var bra, men han räckte inte till idag. Enkla misstag och hade en hel del "stolpe ut". Inget att göra åt, men jag tycker han gjorde det otroligt bra att komma så bra som han gjorde - det krävs mycket för att komma dit.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

stealth wrote:Men positiva går bra? Äh, du behöver inte ens svara på den.
Är det motsatsen mot meningslösa och okunstruktiva inlägg menar du?

Jag hade otur med bussar och liknande på hemvägen, blev tvungen att spela in matcherna (finalen också). Väldigt snöplig avslutning. Regeln med hur bollen måste synas under serv har tvingat JO till annat spel, tyvärr.

Varken Sanna eller Jenny Kallur skulle kunna ta medalj i en final med det presterar, tyvärr. De är inte lika snabba som söta. Anser att det behövs lite vita sprinters som tar medaljer, åtminstone på 100 meter. Inte av rasistiska anledning, utan just av samma anledning att jag vill se fler bissauguineaner i störtlopsbacken.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

lither wrote:Varken Sanna eller Jenny Kallur skulle kunna ta medalj i en final med det presterar, tyvärr. De är inte lika snabba som söta. Anser att det behövs lite vita sprinters som tar medaljer, åtminstone på 100 meter. Inte av rasistiska anledning, utan just av samma anledning att jag vill se fler bissauguineaner i störtlopsbacken.
Tycker inte alls dom är söta, och det behövs inte alls mera vita i sprinten, inte heller behövs det några Guineaner i störten heller.

Även om detta låter dumt, så är det faktiskt så att grenarna utövas av folk som kan dom lokalt i världen, det är sannerligen inte många Afrikaner som åker skidor.

Detta låter nog ännu dummar, fast sprint och långdistans är lite genbetingade, vissa kan helt enkelt inte springa snabbt hur mycket dom tränar, och dom som kan bli bra på det är dom som redan är snabba.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Kina kommer ta mest medaljer i detta OS utan tvekan. Dom ligger redan etta och kommer nog bli kvar där.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jo, det gick ju åt helvte åt J-O Valdner nu oxå, då får Kineserna ennu fler medaljer.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Usa låg ju före Kina i går? Eller?
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Jag har missat det här OSet tror jag, det jag sett har nästan endast vart några bollar med J-O och 800m med Klüft.

btw. Hur gör man ü den jag har här är kopierad, hur gör man den? Får endast û ù men inge ü :( Onödigt? Njaa
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Xerbee wrote:btw. Hur gör man ü den jag har här är kopierad, hur gör man den? Får endast û ù men inge ü :( Onödigt? Njaa
1. Knappen till höger om å
2. u
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

3. Tyskt tangentbord
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Phobic wrote:
Ola wrote:Phobic, ursäkta men vilken grotta lever DU i?

1. Karolina Klüft ska tävla i längdhopp, inte i höjdhopp!

2. För fyra år sedan så tog Sverige 4 Guldmedaljer, tror även att vi tog 3 styckten i Atlanta.

Men visst är det kul att det äntligen börja ramla in medaljer och att några av våra storstjänor pallar trycket.
Jo jag får väl erkänna att det blev lite fel där. Vet inte varför jag skrev höjdhopp eftersom jag vet att det är längdhopp :) Var det inte så att det var simningslandslaget som knep alla gulden, eller i alla fall 3 i förra sommar-os?
Fel igen dom tog ett guld Lars Frölander, 100m fjärilsim men dom tog många andra medaljer
Sydney 2000

Guld
Pia Hansen, Skytte Dubbeltrap
Jonas Edman, Gevär 50m liggande
Lars Frölander, 100m fjärilsim
Mikael Ljungberg, Brottning 97kg Grekisk-Romersk stil

Silver
Therese Alshammar, 100m frisim
Therese Alshammar, 50m frisim
Jan-Ove Waldner, Bordtennis
Markus Oscarsson,Henrik Nilsson, K-2 1000m
Lag Herrar, Handboll

Brons
Lag Damer, 4x100m frisim
Fredrik Lööf, Segling finnjolle
Kajsa Bergqvist, Höjdhopp

Atlanta 1996

Guld
Ludmilla Engquist, 100m Häck
Agneta Andersson, Susanne Gunnarsson, K-2 500m Kajak

Silver
Magnus Pettersson, Bågskytte
Lag Herrar, Handboll
Bobbie Lohse,Hans Wallén, Segling Star-klassen
Lag Herrar, 4x200m frisim

Brons
Lag Damer, K-4 500m Kajak
Mikael Ljungberg, Brottning 97kg? Grekisk-Romersk stil

Svenska OS medaljer
http://hem.fyristorg.com/know/

Stealth tycker du ska lära av dig själv "(Moralkärringar, folk som inte har något vettigt att säga eller dissident/pync-wannabes undanbedes att" skriva i denna tråd.)
Last edited by EZA on 2004-08-23 21:03:48, edited 1 time in total.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Nationalitet står på top, jävligt lustigt.
hur kommer det sig att det är "vi" som vinner? Kontroversiellt...
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

Phobic med kollen ;D
Post Reply