winamp skin

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

winamp skin

Post by ZUdchu »

Känns som jag posar väldigt många trådar om grafik just nu men det hoppas jag är okej ;). Satte mig och började leka lite med ett nytt Winamp skin, har inte kommit så långt än men tänkte att ni kanske vill se det ändå. Kom gärna med kommentarer. Skinnet är ett litet glädjeskutt för min nya design till what-ever.tk och liknar därför sidan väldigt mycket.

Screenshot
http://www26.brinkster.com/vateaver/des ... ns_we1.gif - testa att kopiera adressen, länken fungerar inte alla gånger verkar det som.

Skin
http://www26.brinkster.com/vateaver/des ... t-ever.wsz - läs Screenshot för mer info
Last edited by ZUdchu on 2002-03-10 22:28:44, edited 1 time in total.
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
Mike
Posts: 211
Joined: 2002-03-10 11:34:15
Location: Ludvika
Contact:

Post by Mike »

ingen av länkarna fungerar för mig... ;(
"There are liars, car salesmen, statisticians and benchmarkers. They should be trusted in that order." - Okänd tänkare
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

hmmm, inte för mig heller... fast de fungerar om jag kollar på dem via Brinksters filemanager, lustigt, lustigt. Ska se vad jag kan göra åt den saken.

Nu fungerar de för mig igen, både via filemanagen och när jag skriver in adressen. Konstigt, konstigt. Testa igen...
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

hmm

Post by benjamin »

Vilket program???
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Re: hmm

Post by ZUdchu »

Koopa wrote:Vilket program???
*förvirrad* Vad menar du? *mer förvirrad*

har lagt upp skiten igen fast på en annan adress, hoppas att den fungerar istället;

Screenshot (skriv in adressen manuellt så kanske det fungerar bättre):
http://www24.brinkster.com/zudminator/skins_we1.gif

Skin (skriv in adressen manuellt så kanske det fungerar bättre):
http://www24.brinkster.com/zudminator/what-ever.wsz
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

hämtat :) både sidan och skinnet påminner om nåt gammalt spel till Commondore 64 eller nåt :P
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Den var ganska snygg den med. Om jag använde skins till mitt winamp så skulle det vara en kandidat.
Vore kul om du kunde göra något som ser lite anorlunda ut. Men håll dig till samma pixelstil.
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Axeflower wrote:Den var ganska snygg den med. Om jag använde skins till mitt winamp så skulle det vara en kandidat.
Vore kul om du kunde göra något som ser lite anorlunda ut. Men håll dig till samma pixelstil.
haha, ja de är väldigt lika men å andra sidan är det ju meningen. Ska se vad jag kommer fram till när detta skin är klart. Lägger upp en mer färdig version ikväll (som innehåller Equalizer och troligtvis även Playlist).
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Det ser ut som om du skulle vilja ha hörnen på skinnet transparenta, lägger upp TransTrace som du kan använda för att få till denna effekt
Buggigt, leder ibland inte till önskat resultat men för det mesta. Fyll i de områden du vill ha transparenta med en färg som inte finns någon annanstans på skinnet i main.bmp och ladda den i TransTrace..du förstrå när du ser det.
http://home.tiscali.se/~ibisaeg2/TransTrace.zip
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Ibbe^ wrote:Det ser ut som om du skulle vilja ha hörnen på skinnet transparenta, lägger upp TransTrace som du kan använda för att få till denna effekt
Buggigt, leder ibland inte till önskat resultat men för det mesta. Fyll i de områden du vill ha transparenta med en färg som inte finns någon annanstans på skinnet i main.bmp och ladda den i TransTrace..du förstrå när du ser det.
http://home.tiscali.se/~ibisaeg2/TransTrace.zip
tack!

Ny version är nu uppe, innehåller allt men Playlisten är inte klar än, många knappar saknar text. Dessutom har jag inte gjort något åt windowshade än men det är ett senare problem.

Screenshot
http://www26.brinkster.com/vateaver/des ... ns_we2.gif

Skin
http://www26.brinkster.com/vateaver/des ... ver1.2.wsz
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
Stoneman
Posts: 1072
Joined: 2002-03-08 11:16:52
Location: Sollentuna (Stockholm)
Contact:

Post by Stoneman »

Jag får bara upp detta meddelande:

HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.
Intel P4 2.4B GHz 533 MHz buss | ASUS P4T533-C | 512Mb Kingston PC1066 RDRAM | 3 st 80 Gb, 1 st 60 Gb, 1 st 30 Gb, 1 st 180 Gb | Promise Ultra100TX2 | CL GeForce 4 Ti4600 | LG 52x CD-ROM | Plextor 16/10/40 | XP Pro | Chieftec FullTower | Antec 550 Watt |
User avatar
Phreaker
Posts: 386
Joined: 2002-03-08 15:35:50
Location: Kungsbacka
Contact:

Post by Phreaker »

Trevligt skin!
Just waiting for the FINAL version!
| AMD Athlon XP 3000+ | 1024MB DDR | ABIT NF7-S | Raptor 36 GB & WD 160GB | Plextor 708A | Saphire Radeon 9800XT |

| AMD Athlon XP 2000+ | 256MB | ASUS A7N | WD 80GB | GeForce2 GTS |
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Hur gör man ett skin? Har samm problem med bilden som stoneman
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

Stoneman wrote:Jag får bara upp detta meddelande:

HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.
kopiera länken och klistra in den i adressfältet, se bara till att du inte har nåt mellanrum i slutet då bör det funka ;)
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Phreaker wrote:Trevligt skin!
Just waiting for the FINAL version!
och denna lär komma ut rätt snart faktiskt, allt är i stort sätt klart förutom windowshade läget vilket jag inte gillar. Blir inte som jag vill :(.
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Gör man WinAmp skins i nåt spec program? Isåfall vilket?
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Najze wrote:Gör man WinAmp skins i nåt spec program? Isåfall vilket?
Nej, vissa kör Paint Shop Pro men de flesta (rätta mig om jag har fel) använder Photoshop. Ett bra tips innan du drar igång är dock att ladda hem winamp baseskin från winamp.com. Sen är det bara att börja leka :).
Kom och gråt i cirkelsågen!!
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

jag använder PSP, kanske blir mer med PS nu när jag har det :P
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
ZUdchu
Posts: 275
Joined: 2002-03-08 10:14:03
Location: Tranås
Contact:

Post by ZUdchu »

Ibbe^ wrote:jag använder PSP, kanske blir mer med PS nu när jag har det :P
De som är bra på PSP kan göra väldigt bra saker, och är även lättare att komma in i. Sen är programmen inte riktigt likadana, rent "pixelgrafik" mässigt tror jag Photoshop är bättre eller så är det jämnbördiga. Texturer är, enligt mig lättare att skappa i PSP men redigera bilder och Flasha till den lite är överlägset i Photoshop. Att sen PSP kostar så väldigt mycket mindre är alltid possitivt...

Och så lite om skinet, snart är Finalversionen klar. har bara Windowshade kvar och detta till playlisten och equalizern plus lite ändringar i den till "mainfönstret". Men som sagt snart ska den vara här, har dock absolut inte tid just nu, har ett väldigt stort arbete som ska lämnas in imorgon :(.
Kom och gråt i cirkelsågen!!
Post Reply