LAN i Eskilstuna

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
Phalle
Posts: 8
Joined: 2004-08-27 17:16:57
Location: Eskilstuna
Contact:

LAN i Eskilstuna

Post by Phalle »

Tjena!

Ett LAN kommer anordnas i Eksilstuna under vecka 44. Det är ett projektarbete av mig och några killar.

Just nu söker vi efter killarna som anordnade Eskilstuna LAN-Party för ett tag sen. Om ni ser detta kan ni väl ta kontakt med mig.

Nu till lite frågor. Vi kommer troligtvis vara i en gymnastik sal. Hur ska man göra med elen? det finns några vanliga vägguttag, men hur mycket pallar dem? Det kommer bli ca 100 personer.
Och om någon skulle vilja förklara vad en trefas är för något skulle jag bli väldigt tacksamm.

Någon som vet ett ställe i närheten av Eskilstuna där man kan få tag på stolar och bord?

/Phalle
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Med tanke på dina frågor, så kommer du ha väldigt stora problem med att annordna ett kan, och absolut om det är meningen att det ska komma 100personer.

Först och främst så borde ni ha någon som kan något om el, helst en elektriker. Sen måste ni ha sponsorer eller ni kanske har switchar som kan hantera 100personer? sen kanske ni ska ha lite servrar? lite nätverkskunskaper? det finns många problem som jag tror ni borde tänka över...


/Zion
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
whiz
Hedersbit
Posts: 5154
Joined: 2002-02-14 22:43:32
Contact:

Post by whiz »

Testa att sök här i forumet, det här har diskuterats flera gånger tidigare.
» the empire never ended
Phalle
Posts: 8
Joined: 2004-08-27 17:16:57
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Phalle »

Zion wrote:Med tanke på dina frågor, så kommer du ha väldigt stora problem med att annordna ett kan, och absolut om det är meningen att det ska komma 100personer.

Först och främst så borde ni ha någon som kan något om el, helst en elektriker. Sen måste ni ha sponsorer eller ni kanske har switchar som kan hantera 100personer? sen kanske ni ska ha lite servrar? lite nätverkskunskaper? det finns många problem som jag tror ni borde tänka över...


/Zion
Ne det ända problemet just nu är el och bord/stolar. allt annat har vi. Switchar, servrar, vi som ska anordna det här har MYCKET goda nätverkskunskaper. Sponsorer är på G. Mat är fixat.
Epic_p1
Posts: 317
Joined: 2003-09-14 11:44:24

Post by Epic_p1 »

gymnastik_______ sal...


Och det är ingen bra tanke att smälla upp ett 100pers-LAN om man aldrig annordnat ett liknande evenemang.
Phalle
Posts: 8
Joined: 2004-08-27 17:16:57
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Phalle »

Epic_p1 wrote:gymnastik_______ sal...


Och det är ingen bra tanke att smälla upp ett 100pers-LAN om man aldrig annordnat ett liknande evenemang.
gymnastiksalen har avnänds till 100 pers lan förut så det ska nog inte vara några problem. (om vi får tag på rektorn vill säga, hon är alldrig där när vi vill prata med henne...)

jo 100 pers blir nice, vi känner de flästa iaf.
Post Reply