räckvidd på trådlös mus MX 1000

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
toz
Posts: 80
Joined: 2002-03-16 11:34:46
Contact:

räckvidd på trådlös mus MX 1000

Post by toz »

Hej, jag funderar på att inskaffa en logitech mx 1000 mus
är det någon som har en sådan och kan berätta hur lång räckvidd det är ??
funderar även på en mx 900 med bluetooth, eftersom den skall klara 10 meter, men den verkar lite omständig att få igång i linux.

Alltså vad är det för räckvidd på en logitech mx1000, jag antar att det är samma som på en mx 700 så ni som har en sån kan också skriva.

Jag skall ha musen till att manövrera en pc som står i ett annat rum. (gipsvägg)
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Tror inte Bluetooth klarar av att sända genom en vägg. Bluetoth är rätt sunkigt iallafall i mobiltelefoner kanske är bättre annars.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag tror det har mycket att göra med var du har mottagaren och om datorn är jordad ordentligt samt vad som står runt om. I en tom lokal på ett LAN (jag var där kvällen innan och satte upp elen) gick min vanliga RF-mus 10-15 meter, när resten av datorerna kom dit gick den bara nån meter.

Har man en musmatta av metall går det åt helvete, likaså om nåt av metall står mellan musen och mottagaren
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply