Nöjda med DreamHack -04?

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Razor
Posts: 5
Joined: 2003-08-17 14:55:10
Contact:

Post by Razor »

Jag tycker det va rätt kasst allstå.
1.Crewn kom och påstog att vi sålde komradios som man kunde höra Crew i 2ggr och stängde sen av nätet för en vän pga av detta.
Vi fick gå och gnälla för att det skulle komma igång igen.

2.Nätet krånglade.

3.Allt va hutlöst dyrt.

4.Det stog nån långhårig sak där dom sålde cola och tjatade om dricks hela tiden, det förlorade dom nog massa pengar på.

5.Förmycket spelande ;)

Sen tyckte jag det va lite underligt att det fanns så mycket droger på stället. Lite som om dom såg mellan fingrarna på folk som va påvärkade av illigala droger medans dom som drukit en öl inte fick komma in. Svamparna i chillen va ju också en mysig sak ;)

Hmm jag kommer att åka på mindre lan nästagång i hopp om lite mer platts att sitta på.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Razor wrote: Sen tyckte jag det va lite underligt att det fanns så mycket droger på stället. Lite som om dom såg mellan fingrarna på folk som va påvärkade av illigala droger medans dom som drukit en öl inte fick komma in. Svamparna i chillen va ju också en mysig sak ;)

Hmm jag kommer att åka på mindre lan nästagång i hopp om lite mer platts att sitta på.
Lite förvånad över att det förekom sånt öht. UNF är ju där och stolta över att det är ett av de större helnyktra arrangemangen i hela Sverige. Vart pågick det? Såg inget alls när jag vandrade omkring, å andra sidan hade jag nog inte ögonen öppna heller, inte direkt vad man letar efter när man är på lan.
In cars several processors are connected by a bus
Razor
Posts: 5
Joined: 2003-08-17 14:55:10
Contact:

Post by Razor »

Vart det pågick vet jag inte, men om man har ett tränat öga så ser man om folk tagit diverse substanser. Men om man inte har kommit i kontakt med det tidigare så kan det va svårt att se på folk.

så UNF har inte lyckats denna gången heller.
Razor
Posts: 5
Joined: 2003-08-17 14:55:10
Contact:

Post by Razor »

Sen va det väll någon som blivit utsatt för våldtäkts försök också? Enligt rykterna. Dom sa iaf på sceenen att det va en flicka som inte mådde så bra och att polisen va inkopplad.

Ush ush hemskt lan det där :-/
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Razor wrote:Vart det pågick vet jag inte, men om man har ett tränat öga så ser man om folk tagit diverse substanser. Men om man inte har kommit i kontakt med det tidigare så kan det va svårt att se på folk.

så UNF har inte lyckats denna gången heller.
Dock kan man se jävligt drogad ut om man skiter i att sova på 3 dygn också...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Razor
Posts: 5
Joined: 2003-08-17 14:55:10
Contact:

Post by Razor »

Oja visst kan man se drogad ut efter att ha varit vaken i 3dygn. Men att va vaken i 72timmar tror jag inte det är många som klarar. Sen ser man oftast skillnad i beteendet på en som varit vaken förlänge och en som är påvärkad.

Jeje skit sak samma, dom gjorde inte mig något ont. Kanske borde radera mina medelande innan dom når aftonbladet ;D
Epic_p1
Posts: 317
Joined: 2003-09-14 11:44:24

Post by Epic_p1 »

Det var minst en som blev utslängd pga. alkohol.


Killen satt med en flaska absolute vodka under bordet och ett fyllt glas uppe på bordet. Det löstes genom att de klippte hans band.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Epic_p1 wrote:Det var minst en som blev utslängd pga. alkohol.


Killen satt med en flaska absolute vodka under bordet och ett fyllt glas uppe på bordet. Det löstes genom att de klippte hans band.
Det var 2st som blev utslängda och fick klippt band pga alkohol.

Sen det där med Komradios.. det var ett par som sände ut Security kanalen över internet vilket crew mfl. inte gillade, självklart så är det helt lagligt att göra detta då Dreamhack Crewn kör på PMR bandet (446.800->446.900) då detta är en gratiskanal för alla så......
men dom ville ändå hålla lite ordning då vissa saker inte är menade för deltagarnas öron. Kanske var lite sura miner hos vissa som hade komradios... men jag märkte inte av något problem när jag sprang omkring och lekte för fullt med mina radioapparater :) (utan crew tröjan då) Men jag får väl be om ursäkt för de problem som uppstått åt crewns vägnar..

//xianze
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Post Reply