Datorvåld

Kommentera och läs våra kolumner. Endast skribenter kan skapa nya trådar här.
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Har valdigt svart att bli arg pa mina datorer...

Nar min 120 Gigare stendog full med Mp3/Filmer sa blev jag bara sur, tanke att det at inte hela varlden men sur det blir man jue.

Ps. Av ngn konstig anledning fungerar inte å ä ö for mig i forumet??
Men annars sa fungerar det som det ska.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Pekz0r
Posts: 13
Joined: 2005-09-13 1:23:40

Post by Pekz0r »

Jag känner igen mig alltför väl...

Jag har bland annat kasserat ett tangetbord och en mus. Båda gångerna var efter att jag förlorat en match i Championship manager.Jag vet inte om jag varit så förbannad någon gång som när jag förlorade champions league finalen på övertid efter att ha ledit med 2-0. Då kastade jag min trådlösa mus i väggen så att den gick sönder och det blev ett stort hål i i gippsväggen

Jag har lungat mig lite på senare tid men man blir grymt arg när det är något som ska funak men inte gör det. Jag bukar bara slå ett slag i skivbordet så hårt jag kan så bukar det kännas lite bättre.
User avatar
Grimfrost
Posts: 26
Joined: 2005-10-12 8:59:31
Location: Uppsala

Post by Grimfrost »

en tryckspark genom skärmen har varit så nära att ni inte anar
Shit happens when u party naked
wannabiepro
Posts: 32
Joined: 2004-06-23 12:44:54

Post by wannabiepro »

Förut när jag hade en billig 25kronors mus så brukade jag trycka så hårt jag någonsin kunde på knapparna men det är ungefär så långt jag har kommit i mina aggresioner. Kan delvis bero på att om jag skulle pajja slärmen så tar det ett _bra_ tag att spara ihop till en ny, är bara 14 år...
sorgligt trög dator: 900mhz AMD duron
graffe: geforce4 mx 440
ram:256 MB
nätagg (skäms):codegen 300w
Den andvänds som server numer... (inte nätagget dock:()
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

En trave tangentbord har väl slagits sönder den senaste tiden men inte mycket mer
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Åtminstånde 2 T-bord har strykit med. En av dessa händelser var på ett "betalLAN" alltså många personer. Så där sitter man å spelar lite cs lungt å fridfullt andra natten, man har knappt dött någon gång och allt är fridfullt. Men plötsligt så kommer de där klockrena headshottet från den där 12 åringen som tillråga på allt skriker " ååhh sååå smekt ojojoj" så trött å känslig som man är så slår man för kung o fosterland å hela tangentbordet är kaputt allt har hamnat fel å AHH!!

vid sånahär tillfällen är vänner bra att ha, särskilt när dom har ett reserv T-bord i väskan! De blev inget mer cs det lanet...
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Sen mitt senaste inlägg har de strykigt med 3 datorer (en när jag prova CPUn som tekokare). De var en PIII och två PII. PIIorna vill ni inte veta varför dom gick sönder.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Har allvarligt funderat på att kasta ut min förra dator (amd sempron 2300+) genom fönstret, utan att öppna fönstret... :P
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Jag har på sistonde börjat störa mig på ljudnivån på min powermac. nån som vill byta mot en mini? ;D
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Adam4444
Posts: 79
Joined: 2006-06-15 11:37:59

Post by Adam4444 »

Jag brukar inte spela data spel, för jag ser inget nöje i det, därimot så programmerar jag en hel del.

Och jag kan bli förbannad när något inte fungerar som det ska i exempelvis ett program som man håller på att sätta ihop.

Men jag har "bara" blivit riktigt arg en gång, när jag hållde på och bygga en hemsida åt en kund. Jag var precis klar med dom två störtsa PHP filerna (sammanlagt 25k) när jag får fram ett felmeddelande där det står "Retching critical temperature 81 C" och så krashar datorn... Jag hade sönder min mus och så förstörde jag en hel del knappar på tangentbordet och så slog jag väldigt hårt i skrivbordet (så att jag fick riktigt ont i handen) plus att jag slängde alla data böcker jag hade på skrivbordet in i väggen (varav två st gick sönder lite här och där...). Sen var det bara att skriva om allt igen.

Sedan den händelsen sparar jag alltid mina filer drygt var tionde minut.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Hmm...på senaste Dreamhack så slog jag sönder en optisk microsoft mus och ett compaq-tangentbord, båda fullt fungerande och i fint skick. Kruxet var ju det att det var min kompis grejjer...
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

486-moddare wrote:Sen mitt senaste inlägg har de strykigt med 3 datorer (en när jag prova CPUn som tekokare). De var en PIII och två PII. PIIorna vill ni inte veta varför dom gick sönder.
Klart vi vill! :)


Själv har jag inte gjort så mycket. Klart man kan bli sur, men jag har en CRT-skärm så det är ingen fara. ;) Nog att man fått lite ont i knytnäven.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Diamond-A wrote:
486-moddare wrote:Sen mitt senaste inlägg har de strykigt med 3 datorer (en när jag prova CPUn som tekokare). De var en PIII och två PII. PIIorna vill ni inte veta varför dom gick sönder.
Klart vi vill! :)
Den ena gick sönder när jag provade hembyggt vattenkylning men manuel pump. Dåliga skarvar is teh shit :D. Den andra kommer jag inte ihåg.
User avatar
Ballena
Posts: 74
Joined: 2006-06-09 12:02:05
Contact:

Post by Ballena »

Bra skrivet.

För det mesta är jag lugn of försöker att ta reda på problemet istället för att bli arg men när jag spelar tex. BF2 och det kommer en bunnyjumper med granatkastare hela tiden och dödar en kan jag bli aningen arg. Tur att de nästan har fixat detta i 1.3. Om min hårddisk skulle paja skulle jag nog få maxat vrede om jag inte hade backups.
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Re: Datorvåld

Post by Lyngan »

Trevlig läsning. Ofta tänker man inte på vad man gör förens efteråt dock har jag aldrig slagit i mina kära datordelar men ett och annat bord har fått en rejäl smäll. :-[

Håller mig till att frustrerat säga några könsord eller en och annan svordom vid tillfällen som du beskrev. 8)

Då är frågan.. Vad är bäst? att svära eller ta till fysisk våld ::) ;D
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

markmc wrote:Hmm...på senaste Dreamhack så slog jag sönder en optisk microsoft mus och ett compaq-tangentbord, båda fullt fungerande och i fint skick. Kruxet var ju det att det var min kompis grejjer...
Spelade CS? ;)
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

Adam4444 wrote:Jag brukar inte spela data spel, för jag ser inget nöje i det, därimot så programmerar jag en hel del.

Och jag kan bli förbannad när något inte fungerar som det ska i exempelvis ett program som man håller på att sätta ihop.

Men jag har "bara" blivit riktigt arg en gång, när jag hållde på och bygga en hemsida åt en kund. Jag var precis klar med dom två störtsa PHP filerna (sammanlagt 25k) när jag får fram ett felmeddelande där det står "Retching critical temperature 81 C" och så krashar datorn... Jag hade sönder min mus och så förstörde jag en hel del knappar på tangentbordet och så slog jag väldigt hårt i skrivbordet (så att jag fick riktigt ont i handen) plus att jag slängde alla data böcker jag hade på skrivbordet in i väggen (varav två st gick sönder lite här och där...). Sen var det bara att skriva om allt igen.

Sedan den händelsen sparar jag alltid mina filer drygt var tionde minut.
Spara filerna som du säger eller fixa en ny CPU-kylare? ;)
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

markmc wrote:Har allvarligt funderat på att kasta ut min förra dator (amd sempron 2300+) genom fönstret, utan att öppna fönstret... :P
Kasta ut den du. Jag tar emot ;)
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Lyngan wrote:
markmc wrote:Har allvarligt funderat på att kasta ut min förra dator (amd sempron 2300+) genom fönstret, utan att öppna fönstret... :P
Kasta ut den du. Jag tar emot ;)
Jag hinner ta emot den före dig :P
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Lyngan
Posts: 580
Joined: 2002-10-14 9:32:14
Location: Småland / Sverige

Post by Lyngan »

enix wrote:
Lyngan wrote:
markmc wrote:Har allvarligt funderat på att kasta ut min förra dator (amd sempron 2300+) genom fönstret, utan att öppna fönstret... :P
Kasta ut den du. Jag tar emot ;)
Jag hinner ta emot den före dig :P
;D
Gamestation: 4400+, 936GB, 2024mb, 256mb
Workstation: 2,8ghz, 80gb, 512mb, 64mb
Server: IBM Netfinity 5500
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Can you laugh more? :D
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Lyngan wrote:
markmc wrote:Hmm...på senaste Dreamhack så slog jag sönder en optisk microsoft mus och ett compaq-tangentbord, båda fullt fungerande och i fint skick. Kruxet var ju det att det var min kompis grejjer...
Spelade CS? ;)
Spelar inte cs :P

Naj, jag fick tag på dom nær han sov =)
Han blev lagom glad på mig efteråt...
User avatar
pengan
Posts: 14
Joined: 2006-11-02 15:49:53
Contact:

Re: Datorvåld

Post by pengan »

redhat wrote:Mycket ont har sagts om Microsoft genom åren, men mitt Microsoft-tangentbord håller för bra mycket mer stryk än IBM:s motsvarigheter.
Tja, Personligen har jag en trave med gamla ICL-tangentbord, till deras gamla VT100 terminaler, köpta billigt för länge sedan.

Dessa är UNDERBARA, går lätta att ta isär för att diska/torka av.
Stort sett okrossbara knappar, och nästan oknäckbara :)=
Dessutom går det lätt att ta delar från ett för att "Frankenstein-a" ett annat.

Det bästa : det FINNS INGEN SATANS WINDOWSKNAPP!!!!!


Angående tangentbord vill jag i övrigt hänvisa till mästarnas mästare, min rumsgranne när jag bodde i studentkorridor. Han hade en kyrkogård på ca 20 st i korridoren :)=

Kalle-Anka elak är enda ord som kan beskriva hans CS-vrede.
Hade stora problem att förklara alla jacken i min innerdörr när jag flyttade ut, tills jag gick och hämtade ett av hans tangentbord och passade in i hålet........
Den som säger att våld inte löser något, vet inte vad den snackar om! Våld har löst fler konflikter än någon annan metod genom tiderna. Fort går det också, tid är ju pengar....
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

jag är mycket emot våld överhuvudtaget. Jag håller mig undan sådant. Någon dator tror jag inte jag har slagit sönder faktiskt. Dock välte jag uppochner på rummet ca 1gång i veckan när min flickvänn gjorde slut, den tiden man gick i 1:an på lågstadiet...

Min cykel trashade jag när den rev sönder mina nya byxor

När jag nu tänker efter så har jag ganska mycket överkokad potatis :S

men ingen dator, de är så söta och snälla mot mig :)

Frustrerad - ja
våld - nej!
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
User avatar
stormfrog
Posts: 93
Joined: 2004-01-19 4:44:30

Post by stormfrog »

Kul artikel... det fysiska datorspels våldet är mycket mer utbrett än man kan tro, iaf den typen du skriver om :)

Jag kunde bruka en del våld mot tidigare datorer jag ägt i tron om att de kunde tuktas med våld. Även en del pennor som råkat ligga illa till på skrivbordet har blivit söndersmulade i molekyler, ett bränbollsträ i cementgolvet (lyckades göra en fin buckla i golvet faktiskt). Annars har jag försökt att bruka våld som inte tillfogar någon skada, t.ex. att slå i sängen som en tidigare skribent skrivit - både med händer och andra tillhyggen. :) Enda gången jag råkade drämma näven i mitt tangentbord så det blev obrukbart fick jag ett gammalt IBM tgb komplett med klickljud av min flickvän. Det kunde man slå sig blodig på utan att det tar det minsta skada :)

Den euforiska känslan efter ett raseriutbrott är riktigt befriande. Men problemet är ju snarare att man tillåter sig att bli så uppjagad. Numera har jag totalt omvänt mig. Att tävla i datorspel och bli arg på riktigt tycker jag bara är totalt dumnördigt.
Brand: VAX 11/780 <> Casing: yes <> CPU: KA780, 78032(200ns) <> GFX: no <> Memory: yes(512M) 8KB on chip cache
Post Reply