Half-Life 2 Deathmatch

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Half-Life 2 Deathmatch

Post by staretsen »

Vad tror ni om detta? Jag tror det är ett utmärkt sätt att öka livslängden på Half-Life 2. Att det dessutom görs av Valve tycker jag är ett plus, då slipper man buggar, obalanserat spel o. dy. som man ofta träffar på i "hemmagjorda" moddar.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Slippa buggar.. dagens skämt ;)

men visst, om det e valve som gör det så borde det ju bli hyfsat
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Det äger allt säger jag bara... fast det kommer nog tweakas en bra bit, det suger att börja med gravgun.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Fenix wrote:Slippa buggar.. dagens skämt ;)

men visst, om det e valve som gör det så borde det ju bli hyfsat
Jopp. När jag tittar närmare på det så var det nog det ja... ;D

Men samtidigt, jag tror det mesta kommer fixas. Men Valve måste fatta att man inte kan ha lika dålig netcode som i CS om man ska ha så mycket fysisk realism i ett internetspel.

Men i alla fall ett bra initiativ av Valve, de fattade att alla inte vill spela CS.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Det verkar som hl2 är extremt krävande för spel servrarna, den enda servern jag hittade där det var spelbart var en som hade en playerlimit på 4 spelare.

Tokigt roligt när det väll fungerar som det ska dock :)
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
mei
Posts: 108
Joined: 2003-07-16 19:38:27

Post by mei »

En sak jag hugger bara direkt på när jag spelar det är att fysiken är inte den samma, ont sätt då.
Dem har ju tagit bort att man kan "bunnyjumpa" eller alltså när man hoppar så hoppar man otroligt snabbt framåt i hl2 singelplayer.
Gillar inte att VALVE nu tydligen börjat göra så på alla spel de tillverkar för onlinespelande, dra ned farten på springandet alltså.
Själv tycker jag det skulle passa mycket bättre om det skulle gå fort i hl2dm, mycket mer spelkänsla då
User avatar
Hocce
Posts: 80
Joined: 2002-11-16 19:52:38
Location: Halmstad
Contact:

Post by Hocce »

mei wrote:En sak jag hugger bara direkt på när jag spelar det är att fysiken är inte den samma, ont sätt då.
Dem har ju tagit bort att man kan "bunnyjumpa" eller alltså när man hoppar så hoppar man otroligt snabbt framåt i hl2 singelplayer.
Gillar inte att VALVE nu tydligen börjat göra så på alla spel de tillverkar för onlinespelande, dra ned farten på springandet alltså.
Själv tycker jag det skulle passa mycket bättre om det skulle gå fort i hl2dm, mycket mer spelkänsla då
Word. 8)
The real purpose of books is to trap the mind into doing its own thinking - Christopher Morley
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

HLDM är ju det ursprunliga multiplayerspelet till Halflife, inte CS som dagens ungdomar verkar tro. Att de släpper hldm även till hl2 är väl ungefär som Deathmatch Classic, en flört för de som har varit med från början.. ;)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Post Reply