Nyklippt hos frisören ..

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
landahl
Posts: 353
Joined: 2005-02-03 3:16:40

Nyklippt hos frisören ..

Post by landahl »

Är det nån mer än jag som först är nöjd med frisyren efter ca två veckor när man vart hos frisören? Håret växer ut lite då och ser bättre ut :D
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Jo samma här gillar inte alls att klippa mig riktigt obehagligt.
Brukar tom få ont i huvet efter jag klippt mig.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Jag blir inte nöjd förrän efter någon dag eller så. Det var dock länge sedan jag var hos någon sådan, säkert två år sedan, nu klipper jag mig bara hemma. Lillasyster eller flickvän tar hand om håret, mycket billigare, och i princip lika bra med den enkla frisyr jag har.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

är det bara ja som somnar när man klipper sej??? det där surrande ljuder från apparaten är sömn"piller"

oså klipper ja mej jämt hemma för att farsan kan och är duktig så dår sparar man massa hundralappar
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Håret... Vet inte. Min mor som styrt mitt tycke efter varje klippning mitt liv. Annars... Känns trevligare efter klippning då håret torkar snabbare samt håret inte alls blir lika fett och äckligt.

Hmm... Tja... Vet inte... Inte tänkt på saken så. Framtida klippningar fungerar jag på att fixa någon sak som klipper håret runt 2 cm som man kan koppla på dammsugare eller liknande. Då klippa sig själv och då få samma frilla varje gång. :) (Sett liknande produkt på TVshop någon gång. Riktigt intresserad av en sådan.)
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

tkh wrote:Jag blir inte nöjd förrän efter någon dag eller så. Det var dock länge sedan jag var hos någon sådan, säkert två år sedan, nu klipper jag mig bara hemma. Lillasyster eller flickvän tar hand om håret, mycket billigare, och i princip lika bra med den enkla frisyr jag har.
Du menar ingen-frisyr-frisyren ;D Funderar på att satsa på en sådan också, sätt in trimmern på 3mm, GO GO GO ;)
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

adis wrote:är det bara ja som somnar när man klipper sej??? det där surrande ljuder från apparaten är sömn"piller"
En gång hade jag en bokad klipptid direkt efter ett tre dagar lång LAN då jag inte sovit. Saxspetsen rev upp mitt bakhuvud lite, mer pinsamt än smärtsamt.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

nizenco wrote:Du menar ingen-frisyr-frisyren ;D Funderar på att satsa på en sådan också, sätt in trimmern på 3mm, GO GO GO ;)
Haha, jag har aldrig haft en sån, men det skulle nog vara skönt att prova på :)

För övrigt så är jag nyklippt sedan 10 minuter. Grymt skönt, och ungefär lika snygg i håret som jag var i somras på 64-japan-middag 8)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

coin: Du går nog dit bara för att få en erotisk njutning, det vet vi alla nu, eller så är bara duktigt på att skriva sådanna sex noveller ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Biceps
Posts: 59
Joined: 2003-05-20 13:42:04
Location: Lund, nästan.
Contact:

Post by Biceps »

adis wrote:coin: Du går nog dit bara för att få en erotisk njutning, det vet vi alla nu, eller så är bara duktigt på att skriva sådanna sex noveller ;D
Det värsta är att det är sant, Coin har ju en oanad talang där.

coin: när kan vi vänta oss en längre novell?
"Tasty waffle?" Jim suggested alluringly, prodding me with the afore-mentioned breakfast food. - R. Lambert
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Jag slutade gå till frisören och har skaffat mig en "hårtrimmer" eller vad man skall kalla det. Detta till följd av att min lokala frisörska är en iranska som stönar fram frågor och kommentarer. Jag kände mig alltid sexuellt antastad efter att ha varit där. Skrämmande. Jag skämtar inte.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag skulle aldrig låta någon annan än en frisör klippa mitt hår, vet inte riktigt varför men så är det. Jag håller dock med om att det tar ett par dagar innan man är riktigt nöjd men sin nyklippta frisyr. De senaste gångerna har jag dock varit mer nöjd än vanligt direkt efter klippningstillfället.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

klipper 1 cm kort med makskin snabbt och enkelt behöver varken gele eller kam :D
ser bäst ut när man presis kört av det :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
MagArne
Posts: 128
Joined: 2004-12-29 12:06:51

Post by MagArne »

Kanske skulle leta fram klippmaskinen och skala av. Tycker jag ser ut som ett troll i håret och frisörerna klipper mig aldrig som jag vill ändå :(
AMD XP-M 2500+@2,4GHz | Asus A7N8X Deluxe | 1024MB Kingston Value | R9800 pro | 2x120GB Raid 0 | 21" CRT
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Såvida man inte skall klippa en frisyr, som kräver års av utbildning för att klara av, så förstår jag inte varför man bara inte kan klippa de där få centimetrarna hemma och spara några hundralappar.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

det är inte ofta man får sig ett (positivt) skratt av att vistas på 64bits forum, men idag kan jag tacka coin för ett :)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

coin wrote:Klipper mig själv oftast. Bakhuvudet är svårast, men jag tjänar in på det. :) Och med lite wax i håret syns inte felen.

Jag går ju några gånger om året till frissan andå. Så sjönt när hon tar på en med sina mjuka händer. Drar varsamt i håret och viskar ömt i ens ena öra; hur vill du ha det? ehm... eh.. ja... kortare. :P
Man somnar ju nästan. :) (som någon sa)
Håller verkligen med, det är jätte mysigt när någon pillar med håret :) Dock har jag inte råd med att gå till frisören. Klipper mig själv. Ibland hjälper mamma mig med nacken.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

tkh wrote:
nizenco wrote:Du menar ingen-frisyr-frisyren ;D Funderar på att satsa på en sådan också, sätt in trimmern på 3mm, GO GO GO ;)
Haha, jag har aldrig haft en sån, men det skulle nog vara skönt att prova på :)

För övrigt så är jag nyklippt sedan 10 minuter. Grymt skönt, och ungefär lika snygg i håret som jag var i somras på 64-japan-middag 8)
Jaaaa, ingen-frisyr-frisyren ;D Kommer inte ihåg min frisyr jag hade under japan-middagen. Enda jag kommer ihåg var att det var djävulskt roligt, och att jag och poller körde lite fel på vägen hem (läs jag missade en avfart) ;)

För övrigt räcke det att klippa sig en gång i halvåret ungefär. Klipper sig kort, fungerar bra i någon månad, efter ett tag är det dags för gel och göra lite roliga frisyrer, efter ytterligare någon månad är håret tillräckligt långt för att klara sig utan gel, ett tag senare är det för långt och det är dags att raka av sig allt.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ovanan överstiger förväntan skulle jag tro, därav chockeringen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
landahl
Posts: 353
Joined: 2005-02-03 3:16:40

Post by landahl »

Jag tycker att halvlångt hår som Johnny Depp brukar ha är klart snyggast. Just nu har jag luggen till hakan , håret över öronen är lite längre än käken och i nacken är det lite längre än halva halsen. Jag ska låte det i nacken växa till axlarna eller lite längre .
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Jag tycker det känns skönt så fort man har duschat en gång.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
WinterMut3
Posts: 47
Joined: 2005-01-05 21:15:45
Location: Göteborg
Contact:

Post by WinterMut3 »

Har aldrig nånsin varit hos en frisör, däremot har min snälla mor hjälpt till med frisyren, även fast senaste gången nån klippte mig var sommaren 2003. Eller kan det ha varit 2002? Nån gång då iaf, och ja, resultatet nu är ganska långt..

Dessutom verkar det bara krångligt med frisörer, dom verkar aldrig veta hur man själv vill ha det. Och inga svar som "Som jag vill ha det" fungerar, åtminstone inte enligt mina källor ::)

Kanske ska ta och pröva på det nån gång, kanske..
"I'm glad that Peter Jackson can hack and slash up orcs, elves, and pseudo-humans in Lord of the Rings, but a video game like Postal, that lets you piss on yourself, is somehow evil."
- Vince Desi - Running With Scissors
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

WinterMut3 wrote:Har aldrig nånsin varit hos en frisör, däremot har min snälla mor hjälpt till med frisyren, även fast senaste gången nån klippte mig var sommaren 2003. Eller kan det ha varit 2002? Nån gång då iaf, och ja, resultatet nu är ganska långt..

Dessutom verkar det bara krångligt med frisörer, dom verkar aldrig veta hur man själv vill ha det. Och inga svar som "Som jag vill ha det" fungerar, åtminstone inte enligt mina källor ::)

Kanske ska ta och pröva på det nån gång, kanske..
Frisörer har ett eget språk som kan vara bra att känna till:
En centimeter = det är inte en centimeter utan i själva verket 5 centimeter, även om det börjar bra så ska de klippa av hårstrået fyra fem gånger och en centimeter varje gång!
Som på bilden = om du mot förmodan bläddrade i de tidningar som låg där och hittade hur du skulle vilja se ut så kommer du gå ut med standardfrisyr ändå (gäller herrfrisörer)
Bara i nacken = klipp lite i varenda hårstrå, ungefär en centimeter (se en centimeter)
Polisonger = allt hår som är i höjd med öronens topp och neråt framför öronen, även om det bara är någon millimeter som sticker ner nedanför öronens topp.
Vilket shampoo använder du? = de vill inte bara sälja shampoo till dig, utan även balsam, hårvax, gele, spray, och tånagellack - vad du nu ska ha det till..
Nu är det alldeles strax klart = jag har gjort grovjobbet, nu ska jag klippa i luften i 15 minuter extra utifall du skulle ha några osynliga hårstrån en bit utanför huvudet som skulle behöva klippas bort.


I övrigt anser jag:
En dålig frisör gör ett jobb man inte är nöjd med. (klagar man så klipper de bara bort en centimeter till, se "en centimeter")
En bra frisör gör en frisyr som man är nöjd men i en vecka, sedan har man så mycket hår så det blir bara en liknande frisyr.
wham bam thank-you ye -ma'am
Post Reply