Hata reklam under filmer!!!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Peak wrote:
fred wrote:
Phat^Trance wrote:just därför tittar man aldrig på tv.. snabbare o tanka ner en dvd ripp divx
...och olagligare :)
Beror ju på om man använder piratkort ::)
Att "tanka ner en dvd ripp divx" är i samtliga fall en olaglighet så vitt jag vet. Vad menar du?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

fred wrote:Att "tanka ner en dvd ripp divx" är i samtliga fall en olaglighet så vitt jag vet.
nej, det är det väl inte.....?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

tkh wrote:
fred wrote:Att "tanka ner en dvd ripp divx" är i samtliga fall en olaglighet så vitt jag vet.
nej, det är det väl inte.....?
Inte? Vet inte egentligen faktiskt, ska väl inte säga att jag är någon juridiker precis. Men vad skulle Svenska Antipiratbyrån säga om piratkopiering av filmer? Knappast att det är helt ok iaf...
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Dale
Posts: 316
Joined: 2002-03-08 14:43:36
Location: Södertälje
Contact:

Post by Dale »

Peak wrote:
fred wrote:
Phat^Trance wrote:just därför tittar man aldrig på tv.. snabbare o tanka ner en dvd ripp divx
...och olagligare :)
Beror ju på om man använder piratkort ::)


va, piratkort? ::) va är det? ;D
P4 2400Mhz|Asus P4PE|Asus g4 4200| 512Mb ddram|Sb live 1024|2x Nätverkskort|Sony 52x|Creative pc-dvd 32x-12x|Cdbrännare Yamaha 32x-16x-10x|icemat+ms3.0|W2k pro eng|BBB|Chieftec 340W|Lcd 4x20|wd ata100((40Gb)&&(2x80Gb se 8mb))
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

fred wrote:
tkh wrote:
fred wrote:Att "tanka ner en dvd ripp divx" är i samtliga fall en olaglighet så vitt jag vet.
nej, det är det väl inte.....?
Inte? Vet inte egentligen faktiskt, ska väl inte säga att jag är någon juridiker precis. Men vad skulle Svenska Antipiratbyrån säga om piratkopiering av filmer? Knappast att det är helt ok iaf...
det var just det jag tänkte på när jag skrev mitt inlägg, för jag såg diskus på fyran förra året, när antipiratbyrån var där och snackade.. och som jag förstod var det som med mp3..

kollade nyss på antipiratbyråns hemsida, och där står det såhär:

Upphovsrättsligt skyddat material får enligt lag i regel kopieras för eget bruk. Undantaget är datorprogram, som inte får kopieras alls. Dator- och TV-spel är datorprogram.

Rätten till kopiering för eget bruk av köpvideo har inte prövats i svensk domstol.

jaha, då får vi väl ladda hem divx.. eller? ?!?
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Dale
Posts: 316
Joined: 2002-03-08 14:43:36
Location: Södertälje
Contact:

Post by Dale »

'
Men kan de bara komma hem till mig å kolla ifall jag har filmer eller måste de säga till innan att de kommer?
P4 2400Mhz|Asus P4PE|Asus g4 4200| 512Mb ddram|Sb live 1024|2x Nätverkskort|Sony 52x|Creative pc-dvd 32x-12x|Cdbrännare Yamaha 32x-16x-10x|icemat+ms3.0|W2k pro eng|BBB|Chieftec 340W|Lcd 4x20|wd ata100((40Gb)&&(2x80Gb se 8mb))
bjorn_red
Posts: 19
Joined: 2002-03-11 22:58:46
Contact:

Post by bjorn_red »

det kan vara gött med en 5 min paus/reklam 1ggr under en film...då man kan hämta mer dricka, gå på toa osv
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

bjorn_red wrote:det kan vara gött med en 5 min paus/reklam 1ggr under en film...då man kan hämta mer dricka, gå på toa osv
bunkra upp rejält innan och sen pissa i de tomma flaskorna funkar det med ;D
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

När det kommer reklam stänger man av ljudet och sjunger tills den är över... Det hjälper mot ilskan och man har något att göra. ;)
weeei
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Erica wrote:När det kommer reklam stänger man av ljudet och sjunger tills den är över... Det hjälper mot ilskan och man har något att göra. ;)
men inte när det är någon bra reklam, som ica-reklamerna under juletiderna.. jag riktigt längtade efter dem! :)
när det var robinson-röstning om lucia, och när tomten skulle komma.. de är fortfarande bra faktiskt :)

i övrigt så är jag hjärndöd, så jag går och hämtar mat efter reklamen, så jag missar början av det jag ska se... ::)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

tkh wrote:
Erica wrote:När det kommer reklam stänger man av ljudet och sjunger tills den är över... Det hjälper mot ilskan och man har något att göra. ;)
men inte när det är någon bra reklam, som ica-reklamerna under juletiderna.. jag riktigt längtade efter dem! :)
när det var robinson-röstning om lucia, och när tomten skulle komma.. de är fortfarande bra faktiskt :)

i övrigt så är jag hjärndöd, så jag går och hämtar mat efter reklamen, så jag missar början av det jag ska se... ::)
Hoppsan .. du måste verkligen digga reklam ... ;) Finns ju inget värre .. (nästan) ... någon reklam är rolig, men det är ytterst få .. o jag fattar inte varför man inte alla gör en rolig reklam .. Om en reklam inte är rolig så fastnar man ju inte för den ... Humm, men iofs, det hade kanske inte passat med en rolig reklam till Fonus :D ...
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

WorteX wrote:Hoppsan .. du måste verkligen digga reklam ... ;) Finns ju inget värre .. (nästan) ... någon reklam är rolig, men det är ytterst få .. o jag fattar inte varför man inte alla gör en rolig reklam .. Om en reklam inte är rolig så fastnar man ju inte för den ... Humm, men iofs, det hade kanske inte passat med en rolig reklam till Fonus :D ...
jag diggar inte reklam, bara någon enstaka :)
hatar verkligen kroppsvårdproduktsreklam...DÅ går jag därifrån efter otroligt kort tid ;D
"Just because you are unique does not mean you are useful."
djtrancer
Posts: 7
Joined: 2002-03-12 11:12:30

JAg har svaret!!!

Post by djtrancer »

Folk vill se filmen och företagen vill att vi ska se reklam..
Under filmer så passar det bra för att ingen vill missa något av filmen...
:D Tips för att skita i reklamen:
Ta och hämta chips och dricka eller ta och gör ditt toabesök!
/djtrancer->>>
AMD XP 1600Mhz
Geforce 4 MX
512 Mb SDRAM (snart DDR RAM)
240Gb IBM HDD
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Re: JAg har svaret!!!

Post by tkh »

djtrancer wrote:Folk vill se filmen och företagen vill att vi ska se reklam..
Under filmer så passar det bra för att ingen vill missa något av filmen...
:D Tips för att skita i reklamen:
Ta och hämta chips och dricka eller ta och gör ditt toabesök!
men om filmen går på trean eller femman då? tänk om man måste hämta en ny chipspåse varje gång det blir reklam, och dessutom måste man pinka varje gång..

oj oj oj... :P
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Post Reply