sport

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

sport

Post by tkh »

så har ännu ett träningspass genomförts.. fasen så mycket träningar det känns som nu...

hur mycket tränar ni andra? vad, och varför / varför inte?
skulle vara roligt och se om jag är ensam sportare i detta nördforum (där jag sitter jämt) ;D :-*

själv är det fotboll i ett div.5 lag i umeå. tränar 2-4 gånger i veckan, och det tar på orken, och så tar det tid.. men det är kul ändå.. :)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
flaeskflaesk
Hedersbit
Posts: 1246
Joined: 2002-02-19 19:43:29
Location: BBzor

Post by flaeskflaesk »

Skate:ar och springer. :)
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Springer och styrketränar och spelar basket, dock inte så regelbundet än men jobbar starkt på att få det att bli en del av mitt liv. :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

jag utövar ingen sport, för jag tycker det är jävligt onödigt, iallafall dom som håller på och "motionera" bara för att må bättre och bla bla bla...jag gör saker som jag tycker är roligt istället...får man ut mer av...
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Jag gillar de flesta bollsporter men har inte tränat något på ett antal år nu. Jag är snart 28 och då brukar man enligt vad jag kan se på mina bekanta antingen vara nära på sportfåne eller inte träna något alls. ;)

Men det finns som tur fler sätt att motionera, som att cykla eller gå när andra åker bil. På vintern kan man komplettera med att åka längdskidor, eller pimpelfiske. ;D Innebandy skulle jag nog iofs spela lite om jag inte hade astma. Trots att jag inte har någon svår astma så går det inte att kombinera utan diverse mediciner som jag annars klarar mig utan. Eller ja man kunde ju hålla sig runt eget mål hela tiden men man får så'n lust att göra rusher ibland att det inte går. Det är nå't visst med bollar som får en att anstränga sig utan logisk anledning. :)
Axeflower
Posts: 947
Joined: 2002-03-07 23:06:58
Location: Kalmar
Contact:

Post by Axeflower »

Styrketränar mest nu. Ska börja löpa igen så fort det blir någorlunda torrt i skogen.
Man måste ju vara i form när man ska ut och bo i skogen om somrarna :)
Har aldrig riktigt gillat vanliga sporter. Får inte ut något av det känner jag.
User avatar
Neptun
Posts: 385
Joined: 2002-03-08 13:22:10
Location: Halmstad
Contact:

Post by Neptun »

WINDSURFING!
Karate
Löpning - Göteborgsvarvet hägrar
Mountinbike - Fältstafetten i Gbg till hösten, vårt lag "500 kr fattigare" äger tävlingen! 8)
FEED YOUR SOUL!
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Axeflower wrote:Har aldrig riktigt gillat vanliga sporter. Får inte ut något av det känner jag.
för mig är det tvärtom, jag kanske är för dålig individuellt för andra sporter än lagsport ;D
mkk wrote:Det är nå't visst med bollar som får en att anstränga sig utan logisk anledning. :)
det där råkar jag ut för varje match, så jag har full förståelse :)
min astma är däremot inget problem längre, var många år sen jag fick ett anfall.. har tillochmed slutat med medicin :)
Grim wrote:jag utövar ingen sport, för jag tycker det är jävligt onödigt, iallafall dom som håller på och "motionera" bara för att må bättre och bla bla bla...jag gör saker som jag tycker är roligt istället...får man ut mer av...
jag tycker att motion ändå inte kan skada. även om det är tråkigt att fara ut och löpträna så är det ändå givande på sitt sätt. ofta finns det någon form av motion som är rolig.
testade för några veckor sen spinning för första gången, det var överraskande roligt, bodypump var också en kul träningsmetod.. man kan alltid testa sig fram. jag tycker ju att det är så härligt att träna mig totalt slut, så jag inte orkar tänka på något annat, men det är ju jag ;)
att sedan vinna, är ju kul det också.. om man är en sådan person. året vi vann div.6 och gick upp till 5:an, var en speciell känsla faktiskt.

fast om man inte tycker om att röra på sig så måste man ju inte göra det ;D
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Tjao man spelar fotboll (så klart) - annars är det inte mycket som händer.

Har lite tveksamheter över vilket lag jag skall spela med i år så jag har inlett träningssäsongen med egen träning, dvs jag löper ca 6km två ggr i veckan och har 2 vanliga "träningar" i veckan.

Annars gör jag inte så himla mycket, brukar dra till badet och simma några längder ibland ~ det brukar dock mest bli en massa trixande från trampolinen :]

Aja, det är iaf viktigt att röra på sig lite grand, man mår mycket bättre efter att ha varit ute och rört lite på sig.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

själv spelar man badminton och golf, spelade innebandy innan men efteratt klubben hade fått ekonomiska problem så orkade jag inte med det längre.
dock är det nog indrottstimmarna i skolan som ger mig mest motion.
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

spelar fotboll 3-2 ggr i veckan, joggar 2 ggr i veckan och går lite då och då... :D
weeei
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Spelar fotboll ... 3 ggr i veckan .. Varför? Hmm, för att inte lägga på mig för många kilon ? :D
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Cykelsäsongen har börjat nu igen...cyklar som en tokig typ vart ja än ska eller bara för att....på vintern äre bräda som gäller...
User avatar
Mike
Posts: 211
Joined: 2002-03-10 11:34:15
Location: Ludvika
Contact:

Post by Mike »

Jag spelar basket men nu är säsongen tyvärr över. Nu har jag börjat med amerikansk fotboll och styrketräning, så får det bli till basket säsongen börjar igen.
"There are liars, car salesmen, statisticians and benchmarkers. They should be trusted in that order." - Okänd tänkare
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Beror väl på vad som klassas som "träna"... spelar golf...
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Spectre
Posts: 370
Joined: 2002-03-08 21:16:38
Location: Haninge, Stockholm
Contact:

Post by Spectre »

Har spelat hockey, fotboll å innebandy lääänge. Har dock slutat med det, pga för lite tid. :(

Nu är det Styrketräning 3 ggr/veckan, å sen ska jag spela korpen fotboll i sommar.

Sen golfar jag, om det nu räknas som en sport. :)
Fuck you, you fucking fuck.
User avatar
Johan_vii
Hedersbit
Posts: 217
Joined: 2002-02-17 17:56:11
Location: Matfors - Sweden
Contact:

Post by Johan_vii »

Har spelat golf i 2 år nu, tyvärr verkar jag inte bli någon ny Tiger men man ska väl aldrig säga aldrig :)

Och mitt nyårslöfte var att börja styrketräna seriöst, så nu är det styrketräning 4 ggr i veckan vilket jag redan märker gör gott för kropp och själ ;)
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

nizenco wrote:själv spelar man badminton och golf, spelade innebandy innan men efteratt klubben hade fått ekonomiska problem så orkade jag inte med det längre.
dock är det nog indrottstimmarna i skolan som ger mig mest motion.
Jag spelar också badminton :) Har däremot inte tävlat på ett tag nu. Däremot tränar jag 2ggr/vecka och har gjympa i skolan.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Tycker personligen att det är ganka tråkigt med sport så för mej så räcker det att cykla till bussen och va med på gympan i skolan
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

jag skulle inte klara mig utan sport, jag får överskottsenergi efter 2-3 dagar utan träning, vilket mina kompisar i skolan tycker är jobbigt, för jag bara MÅSTE bli 10 år yngre och brottas med dem ;D
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

tkh wrote:jag skulle inte klara mig utan sport, jag får överskottsenergi efter 2-3 dagar utan träning, vilket mina kompisar i skolan tycker är jobbigt, för jag bara MÅSTE bli 10 år yngre och brottas med dem ;D
Du ligger väl inte på golvet i skolan o brottas med dom får jag hoppas ::) ;) ;)
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

WorteX wrote:
tkh wrote:jag skulle inte klara mig utan sport, jag får överskottsenergi efter 2-3 dagar utan träning, vilket mina kompisar i skolan tycker är jobbigt, för jag bara MÅSTE bli 10 år yngre och brottas med dem ;D
Du ligger väl inte på golvet i skolan o brottas med dom får jag hoppas ::) ;) ;)
naawh, inte så farligt.. men långt ifrån är det inte ;)

vi behöver fler spelare till vårt lag, ingen duktig fotbollare som bor i umeå? ;)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Post Reply