Någon som har varit i Branäs?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Någon som har varit i Branäs?

Post by Parmardil »

Har ett litet dilemma, det är så att vi sa åka upp till Branäs veckan efter påsk och jag vet inte riktigt om det är värt att följa med.

För det första så är det sista veckan Branäs har öppet och jag kan tänka mig att det är rätt ont om snö då, särskilt utanför pisten där jag föredrar att åka :) Åker snowboard förresten.
För det andra är det ett rätt stort LAN här i Borås då som jag gärna vill vara med på ;D

Därför undrar jag lite om det är någon som har varit där och kan berätta lite om det, bra åkning där eller? Ändå bättre är det om någon har varit där sista veckan, var det mycket snö då eller?
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

ot: vilket lan/vart (tåget)/kostar/vart anmäller man sig?
User avatar
erica
Posts: 474
Joined: 2002-03-08 14:44:33
Location: Lerum
Contact:

Post by erica »

Var i Branäs v.7, typ en dag. men det är härliga backar, det enda som är jobbigt, om man åker snowboard som jag, är att det är kabin lift och man måste därför ta av sig snowboarden och skidorna varje gång man ska upp igen....Man får ingen riktig känsla då :(
Men backarna är goa, vissa är branta och andra inte så branta. Jag tycker du ska följa med. Det är roligt. :D
weeei
User avatar
WorteX
Posts: 281
Joined: 2002-03-07 23:01:09
Location: Lund

Post by WorteX »

Jag lovar, Alperna är bättre :D
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Har oxå varit i Branäs! När jag var typ 10 år, å vad jag minns så fungerade allt bra. Men jag vet inte hur vida det räcker idag när man är 6 år äldre...Tror att de är väldigt stolta öve rsin kabin lift..som i ditt fall kanske är en nackdel...
User avatar
Phace
Posts: 274
Joined: 2002-03-08 14:01:54
Location: Trollhättan
Contact:

Har vait där!

Post by Phace »

Jag har varit där.... men det var väldigt längesedan... :(
Jag tyckte det var roligt som satan när jag var där iaf... så du borde nog hänga med... eller du kanske har roligare saker att göra hemma?
P4 processor 530 with HT technology (3.00GHz, 800 FSB, 1MB cashe) | 2048 PC-4200 Dual Channel DDR2 533MHz | 128MB PCI Express ATI Radeon X800 SE | Dell 17" M783 | 74GB SATA (10,000 RPM) HD

Phace the Ace
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

nizenco wrote:ot: vilket lan/vart (tåget)/kostar/vart anmäller man sig?
http://aulan.kapitalet.org/
Phace wrote:Jag har varit där.... men det var väldigt längesedan...
Jag tyckte det var roligt som satan när jag var där iaf... så du borde nog hänga med... eller du kanske har roligare saker att göra hemma?
Jovisst det är väl alltid kul att åka lite bräda, men det är nog mest snön jag oroar mig för. Det är inte så kul att åka om det bara är snö i backen, för det första blir det ingen offpist ;( och för det andra blir det inte samma stämning att vara på skidresa utan snö!

Angående roligare saker hemma så är det ju ett LAN jag vill åka på...LAN brukar vara roligt ;D
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
Smwis
Posts: 51
Joined: 2002-03-07 22:49:55
Location: Vänersborg

Post by Smwis »

LAN så klar! ;D ;D ;D ;D ;D ;D
petter

Post by petter »

då branäs åt upp (knäckte) min nya bräda för många år sedan så blev jag ganska sur på berget :) men att missa en chans att få åka planka är dumt då det är ruskigt skoj att få lite snö under bootsen och fartvind i ansiktet

åk med vetja
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

jag vet inte var branäs ligger, eller missade jag nått inlägg?
det kan ju vara ganska avgörande för snömängden... :)

hursomhelst ska du självklart fara dit, lan kan man fara på året om, åka i snötäckta backar... svårt på sommaren, hösten och våren.

var och åkte slalom utanför umeå förra veckan, så underbart.. hade inte åkt i 2 år ungefär.. men det var värt det... :D
"Just because you are unique does not mean you are useful."
Parmardil
Posts: 786
Joined: 2002-03-08 9:12:23
Location: Landskrona, ursprungligen Borås
Contact:

Post by Parmardil »

Jo, visst är det härligt att åka lite har inte åkt bräda sen Åre förra året...
Men det är ju så att Branäs ligger ganska långt söder ut och eftersom de är deras sista vecka så beörjar man ju undra hur mycket snö det är...
"Some days you just can't get rid of a bomb." -Batman
Post Reply