pentium overdrive, 100 mhz

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
maskros
Posts: 10
Joined: 2002-03-07 22:35:31
Location: Borås

pentium overdrive, 100 mhz

Post by maskros »

Fick en overdrive av en vän, och när jag hade installerat den på mitt gamla 486-moderkort och startat, så visar bios att den är på 100 mhz.

Jag har då aldrig hört talas om någon sådan variant (De enda jag känner till är 63 och 83 mhz.) Har ni hört om den här processorn, eller är det bara mitt moderkort som fått något om bakfoten. Är lite orolig att jag (eller moderkortet) är en ofrivillig överklockare :)
Guest

Re: pentium overdrive, 100 mhz

Post by Guest »

maskros wrote:Fick en overdrive av en vän, och när jag hade installerat den på mitt gamla 486-moderkort och startat, så visar bios att den är på 100 mhz.

Jag har då aldrig hört talas om någon sådan variant (De enda jag känner till är 63 och 83 mhz.) Har ni hört om den här processorn, eller är det bara mitt moderkort som fått något om bakfoten. Är lite orolig att jag (eller moderkortet) är en ofrivillig överklockare :)
Hmm overdrive 100 fanns väll. vill jag minnas tycket det va en sån jag hade , en gång i tiden. men jag kan ha fel :P går den för varm så lär du märka det juh gör den inte det. så äre bara köra hårt.
maskros
Posts: 10
Joined: 2002-03-07 22:35:31
Location: Borås

Post by maskros »

jo, det fanns en overdrive-486a på 100 mhz, men min är en pentium (p24t står det)
Post Reply