UFOn, Gud och andra konspirationsteorier

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
ThomasB

Post by ThomasB »

Stiiig wrote:Jag tror inte heller på det som säger om en boing som krachat där! Kan vara vad faan som helst. Och eftersom om att dom döljer det så inåt helvete kan det tom vara ett UFO... lr? har jag fel när jag säger att saker och ting inte är lika öppet i USA längre? har dom äntligen fått sitt UFO kanske? Mwohahaha!
UFOn existerar inte så det kan du utesluta. Ibland får man använda sunt förnuft.

Det var en boeing/större reguljärflyg som kraschade in där. Tycker inte om konspirationsteorier som är så uppenbarligt falska.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

ThomasB wrote:
Stiiig wrote:Jag tror inte heller på det som säger om en boing som krachat där! Kan vara vad faan som helst. Och eftersom om att dom döljer det så inåt helvete kan det tom vara ett UFO... lr? har jag fel när jag säger att saker och ting inte är lika öppet i USA längre? har dom äntligen fått sitt UFO kanske? Mwohahaha!
UFOn existerar inte så det kan du utesluta. Ibland får man använda sunt förnuft.

Det var en boeing/större reguljärflyg som kraschade in där. Tycker inte om konspirationsteorier som är så uppenbarligt falska.
UFOn existerar visst. UFO står för Unidentified Flying Object
vilket kan vara vad som helst som flyger.
Last edited by trappski on 2005-10-01 16:29:12, edited 1 time in total.
ThomasB

Post by ThomasB »

Mephisto wrote: ett UFOn existerar visst. UFO står för Unidentified Flying Object
vilket kan vara vad som helst som flyger.
Det heter ett UFO inte ett UFOn. Och nej det kan inte vara vad som helst.
Precis som jag sa måste man använda sunt förnuft; både du och jag förstår vad jag menar med UFO.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Man får definera "ordet" UFO, men eftersom det är en förkortning, så är kampen redan över där.

Ett UFO är även korrekt term.

Visslerigen så är väl det som kraschade in I pentagon, om man tror på upphovsmannen till filmen, är ett UFO i alla fall för allmänheten, då man inte kan identifiera det.

Ser man det som att det var en attack av en utomjordisk intelligens, då tycker jag att det är lite långsökt.

Men som sagt, folket mår inte alltid bra av att veta sanningen.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

ThomasB wrote:
Mephisto wrote: ett UFOn existerar visst. UFO står för Unidentified Flying Object
vilket kan vara vad som helst som flyger.
Det heter ett UFO inte ett UFOn. Och nej det kan inte vara vad som helst.
Precis som jag sa måste man använda sunt förnuft; både du och jag förstår vad jag menar med UFO.
missade att plocka bort "ett".
självklart tror jag inte heller att det var ett UFO i den rymdliga bemärkelsen som krachade ner i Pentagon. Tror inte heller på teorier om att det var något annat än det som sägs mest för att det inte spelar någon roll vad det var.
För min del får det ha varit en explosiv fläskkorv som kraschade.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

ja men i ordet UFO som mycket riktigt betyder Unidentified Flying Object så kan det ju vara ett icke jordligt föremål. Jag tror då på sånt...
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
ThomasB

Post by ThomasB »

Konspirations-mumbojumbo-teorier talar aldrig sanning. Och UFOn (i den bemärkelsen att det är en "alien") existerar inte och det kommer det aldrig att göra.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Ah, benhårt förnekande. Nästan lika roande som benhård tro.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

ThomasB wrote:Konspirations-mumbojumbo-teorier talar aldrig sanning. Och UFOn (i den bemärkelsen att det är en "alien") existerar inte och det kommer det aldrig att göra.
Här fick vi fakta. Man får tacka och buga :P
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

ThomasB wrote:Konspirations-mumbojumbo-teorier talar aldrig sanning. Och UFOn (i den bemärkelsen att det är en "alien") existerar inte och det kommer det aldrig att göra.
Du menar att hela idén om utomjoridsk inteligens är befängd? Eller menar du att även om det fanns så varför skulle de intressera sig för "oss" och "vår" planet?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
ThomasB

Post by ThomasB »

Det finns tre kategorier männsikor som tror/inte tror på UFOn/rymdvarelser:

Tror inte på UFOn/rymdvarelser:
Välbegåvade/välutbildade männsikor.

Tror på UFOn/rymdvarelser:
Mindre smarta männsikor, oftast utan speciellt hög utbildning och saknar sunt förnuft.

Tror på UFOn/rymdvarelser:
Paranoiker/rättshaverister.

En del männsikor är verkligen lättsuggererade som ser/hör vad dem vill se/höra, dvs mindre smarta männsikor.
Fast det är bara så här jag ser på saken, självklart har ni i mitten andra aspekter.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Vad menar du med "tror på UFOn"? Inga briljanta argument du levererar direkt...

Jag TROR på att det finns intelligent liv på andra planeter i universum. Jag tror inte att vi har fått besök av intelligent liv på vår planet under människans moderna tidsålder, men jag utesluter ingenting. Det finns helt enkelt inget som kategoriskt talar varken för eller emot möjligheten.
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Thalagor
Posts: 271
Joined: 2002-03-20 17:08:05

Post by Thalagor »

ballkula wrote:Vad menar du med "tror på UFOn"? Inga briljanta argument du levererar direkt...

Jag TROR på att det finns intelligent liv på andra planeter i universum. Jag tror inte att vi har fått besök av intelligent liv på vår planet under människans moderna tidsålder, men jag utesluter ingenting. Det finns helt enkelt inget som kategoriskt talar varken för eller emot möjligheten.
Men ballkula då, är du verkligen en lågutbildad, mindre smart människa? ;)
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

ThomasB: Tillåt mig att skratta ;)

Hur sjutton kan du sitta här och säga att man är lågutbildad och mindre smart om man tror att det finns mer intelligent liv i universum?

Då kanske du kan vara så snäll och berätta hur stort universum är eftersom du har så bra koll förövrigt? Fast det kan ju vara så att du bara menar "UFOn" som besökt jorden. Det hoppas jag att du gör :P
ThomasB

Post by ThomasB »

ballkula wrote:Vad menar du med "tror på UFOn"? Inga briljanta argument du levererar direkt...
Jag förstår inte vad du menar. Dem tror endast eftersom dem själva inte vet om dem finns eller inte.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ThomasB, du är ute på väldigt tunn is när du gör så kategoriska uttalanden.
Jag tror du kan hitta en hel del välutbildade människor som tror på utomjordisk intelligens. Till exempel här

Bara en dåre tror han vet allt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
ThomasB

Post by ThomasB »

Phobic wrote:ThomasB: Tillåt mig att skratta ;)

Hur sjutton kan du sitta här och säga att man är lågutbildad och mindre smart om man tror att det finns mer intelligent liv i universum?

Då kanske du kan vara så snäll och berätta hur stort universum är eftersom du har så bra koll förövrigt? Fast det kan ju vara så att du bara menar "UFOn" som besökt jorden. Det hoppas jag att du gör :P
Om en smart person tror på UFOn är personen är rättshaverist.
Om en mindre smart person tror på UFOn är denna en mindre smart person.

Om en mindre smart person inte tror på UFOn är detta troligtvis en mer begåvad person.

Tack för ett bra svar!

Big_Bird wrote:ThomasB, du är ute på väldigt tunn is när du gör så kategoriska uttalanden.
Jag tror du kan hitta en hel del välutbildade människor som tror på utomjordisk intelligens. Till exempel här

Bara en dåre tror han vet allt.
En smart person som tror på UFOn är en rättshaverist, precis som jag sa ovan.
Och jag är inte alls på någon tunn is. Nästan alla "stora" männsikor (dvs dem som nått långt i livet) har kategoriserat männskor.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

ThomasB wrote:Om en smart person tror på UFOn är personen en rättshaverist.
Om en smart person tror på Gud är personen en rättshaverist?

Vi kan väl sammanfatta det såhär: Om en smart person tror på något som inte är vetenskapligt bevisat så är personen osmart :)
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

Med tanke på att uniersum är "oändligt" så förmodar jag att det finns utomjordisk intelligens...

Desutom är det väll bevisat att det finns levade varelser på andra planeter (iaf microrganismer) rätta mej om ja har fel i de utalandet...

så liv på andra planeter finns det enligt min mening att dom har besökt jorden i form av "UFO'n" är jag däremot tveksam till...
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

IronBull wrote:Desutom är det väll bevisat att det finns levade varelser på andra planeter (iaf microrganismer) rätta mej om ja har fel i de utalandet...
Det är fel, dock har man uptäckt aminosyror i "rymdmoln" och aminosyror är en viktig byggsten i allt liv vi känner till, men det är långt långt långt ifrån LIV. När/om vi hittar liv utanför vår planet är jag säker på att vi alla kommer få reda på det ;)
Last edited by XitArS on 2005-10-02 16:26:50, edited 1 time in total.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
IronBull
Posts: 332
Joined: 2005-02-05 0:03:02
Location: Tierp
Contact:

Post by IronBull »

XitArS wrote:Det är fel, dock har man uptäckt aminosyror i "rymdmoln" och aminosyror är en viktig buggsten i allt liv vi känner till, men det är långt långt långt ifrån LIV. När/om vi hittar liv utanför vår planet är jag säker på att vi alla kommer få reda på det ;)
Där ser man även jag kan ha fel ibland :P
personligen tvivlar jag inte en sec på att det finns liv nånstan där ute... (dom som vill får väll idiotförklara mej) 8)
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.

Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
ThomasB

Post by ThomasB »

Phobic wrote:
ThomasB wrote:Om en smart person tror på UFOn är personen en rättshaverist.
Om en smart person tror på Gud är personen en rättshaverist?

Vi kan väl sammanfatta det såhär: Om en smart person tror på något som inte är vetenskapligt bevisat så är personen osmart :)
Jag tror på Gud. Jag tycker inte man ska tolka bibeln ordagrant. Kristendommen går inte ut på att visa rätt eller fel. Det är en tro, man tillber Gud.
Visst, jag blir inte sur om du skulle tillbe ett UFO; vi har ju relgionsfrihet i den här landet.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

ThomasB wrote:Jag tror på Gud. Jag tycker inte man ska tolka bibeln ordagrant. Kristendommen går inte ut på att visa rätt eller fel. Det är en tro, man tillber Gud.
Visst, jag blir inte sur om du skulle tillbe ett UFO; vi har ju relgionsfrihet i den här landet.
Sen är det knappast mer rationellt att tro på Gud än att tro på UFO:n eller att det flygande spaghettimonstret skapade världen. Ändå är du så pass arrogant att du kan sitta och säga vad som är sanning och förvänta sig att folk ska tro på det.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Innan vi alla gör en ansträgning för att antingen få tillbaka den här tråden på topic eller sluta posta i den skulle jag vilja peka ut att ThomasB bör prata en smula med sin svensklärare.
Den totala begreppsförvirring som du visar upp angående UFO är intet mot ditt användande av ordet rättshaverist, ett ord som faktiskt har en verklig reell betydelse som kan vara bra att ha kollat upp innan man slänger det ur sig.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
ThomasB

Post by ThomasB »

Big_Bird wrote:Innan vi alla gör en ansträgning för att antingen få tillbaka den här tråden på topic eller sluta posta i den skulle jag vilja peka ut att ThomasB bör prata en smula med sin svensklärare.
Den totala begreppsförvirring som du visar upp angående UFO är intet mot ditt användande av ordet rättshaverist, ett ord som faktiskt har en verklig reell betydelse som kan vara bra att ha kollat upp innan man slänger det ur sig.
Ok. Jag kan prata med min svenskalärare, jag förstår dock inte vad jag ska prata med honom om.

Sen förstår jag inte vad du menar med det andra du har skrivit.
Big_Bird wrote: Den totala begreppsförvirring som du visar upp angående UFO är intet mot ditt användande av ordet rättshaverist
Du vet nog, precis som 99,99% av alla på forumet inte vad rättshaverist betyder.

UFO är ingen tro, det är ett objekt som en del männsikor tror finns.
Kristendomen är en tro, det är en relgion där man tillber Gud.
Stor skillnad.
Post Reply