Händelselogg vid uppstart?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Händelselogg vid uppstart?

Post by crossfire »

Jag har ett problem med min dator.. Jag använder XP pro och detta har varit ett tag nu.

Ungefär var 4de gång när jag startar datorn så tycks windows ladda normalt och när allt verkar klart och om man försöker göra något så går inte det. Det går inte klicka på några ikoner och om man för muspekaren mot taskbaren så visar den ett timglas.

Jag har försök kolla i, vad heter den, loggboken? Efter några problem men det står inget där. Jag har även försökt att;
-Stänga av alla autostart program jag vet (msconfig)
-Uppdatera windows
-Defrag
-Spyware/virus sök

.... och jag vet inte vad mer man kan göra. Finns det ett 3de part program som är bättre än "loggboken" eller ett annat som är bättre inbyggt i windows för att se vad som händer när datorn låser sig vid uppstart?

När datorn har låst sig så funkar det ALLTID när man trycker på resert knappen och när den startar då. Jag tycker det är väldigt skumt och vet inte vad det är.

Hjälp
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Post by crossfire »

Ingen?
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
Post Reply