Godaste colan?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Moonsky wrote:Alla dricker kola för att alla andra gör det också och för att de är för dumma och fega för att tänka själva.

Dessutom smakar Vanilla Coke tvi, om nån dricker det så är det för att dem sett reklam på TV och tror/tycker det är "hype".

Sen kan man undra varför nån dricker light läsk.
Dels så är det så att många dricker Cola pga. "grupptrycket" som du säger, men att automatiskt angripa dem som faktiskt tycker att Cola är en dryck för dem genom att kalla dem för dumma samt rädda för att tänka själva är väl lite av en överdrift.

Vanilla Coke smakar blä, enligt mig. Åter igen så finns det folk vars smaklökar uppskattar denna smak och inte enbart dricker det på grund av all "hype" kring det hela.

Lightläsk är något som jag dricker på grund av att det inte inehåller socker. Därför dricker jag lightläsk. Det är en ganska bra anledning till att dricka lightläsk och inte sockerläsk, till exempel gör en hel del diabetiker detta.

Moonsky, du generaliserar ju mer än vad jag gör!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Andrej wrote:Lightläsk är något som jag dricker på grund av att det inte inehåller socker. Därför dricker jag lightläsk. Det är en ganska bra anledning till att dricka lightläsk och inte sockerläsk, till exempel gör en hel del diabetiker detta.
Light? Yeah, right! ;D
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Moonsky wrote:Alla dricker kola för att alla andra gör det också och för att de är för dumma och fega för att tänka själva.
Javisst, helt klart. Det är en konspiration!
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Som sagt, jag sa att den inte inehöll socker, inget annat. Ingen kommer nånsin kunna påstå att lightläsk inehåller socker. :P
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Moonsky wrote:Dessutom smakar Vanilla Coke tvi, om nån dricker det så är det för att dem sett reklam på TV och tror/tycker det är "hype".
Vanilla coke är en underbar dryck, speciellt eftersmaken :) Däremot finns det folk som dricker dr pepper (körsbärscola) och det tycker jag smakar tvi.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Andrej wrote:Som sagt, jag sa att den inte inehöll socker, inget annat. Ingen kommer nånsin kunna påstå att lightläsk inehåller socker. :P
Men du fick det att låta som att lightdrycker skulle vara bättre än vanliga drycker, vilket är felaktigt.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Mig Själv wrote:Lightläsk är något som jag dricker på grund av att det inte inehåller socker. Därför dricker jag lightläsk. Det är en ganska bra anledning till att dricka lightläsk och inte sockerläsk, till exempel gör en hel del diabetiker detta.
egar wrote:Men du fick det att låta som att lightdrycker skulle vara bättre än vanliga drycker, vilket är felaktigt.
Lightdrycker är bättre än icke lightdrycker om man försöker undvika att inta socker.

Är din agenda att inte dricka socker för att inte bli tjockare, då kanske du bör se över vad du sysslar med, men rent allmänt så är inte socker nyttigt.

Är det ditt mål att inte svälta ihjäl så bör du nog trycka i dig sockerläsk och inte lightläsk.

Notera att aspartam inte gör dig tjock.
Notera att aspartams inverkan på ens seratonin inte gör en tjock.
Notera att Lightprodukter inte inehåller några kalorier alls.
Notera att med självbehärskning så kan man ge fan i att trycka i sig mer mat även om man känner sig hungrig.
Notera att socker inte är nyttigt och sabbar ens ämnesomsättning.
Notera att aspartam i sig självt inte är nyttigt och sabbar ens ämnesomsättning.

Ajdå, vilken meningslös diskution det blev. Sockerläsk är onyttigt och Lightläsk likaså. Omständigheterna dikterar vilken av dom som passar tillfället bäst. :D


P-NILZ> Dr. Pepper har något med körsbär och göra? Det smakar ju pepparkaka och är enligt mig en vämjelig dryck. Cherry Coke är däremot något som jag vid ett antal tillfällen avnjutit.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag tycker att Dr. Pepper smakar massarin!
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Andrej wrote:P-NILZ> Dr. Pepper har något med körsbär och göra? Det smakar ju pepparkaka och är enligt mig en vämjelig dryck. Cherry Coke är däremot något som jag vid ett antal tillfällen avnjutit.
Jag är inte helt säker men jag tror det står det på burken, var länge sen jag drack det men jag tycker den smakar marsipan.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Enligt min erfarenhet så brukar dom flesta svenskar enas om att Dr. Pepper är en äcklig dryck, däremot utomlands så som England och USA så är den mer omtyckt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Vanlig Coca-Cola är min favorit.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Mephisto wrote:Något jag avråder folk från att smaka är Eldorado Cola.

förstår inte hur det har lyckats få fram smaken på den.
I förhållande till Eldorado Colans pris så tycker jag den är rätt så god :)

EDIT: Eldorado Apelsin-Cola är dock inget vidare om ni frågar mig...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Andrej wrote:Enligt min erfarenhet så brukar dom flesta svenskar enas om att Dr. Pepper är en äcklig dryck, däremot utomlands så som England och USA så är den mer omtyckt.
Jag kommer ihåg att den dessutom var väldigt populär i Japan.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

I krig duger alla Cola som inte heter "light". För att dricka i fredstid så skall det vara jolt, original, cherry eller signum.. vad som inte går att dricka är framför allt spendrups, apotekarens, eldorado och om möjligt några andra. -
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

tacka vet jag coca cola. Jag skiter i om det är multinationellt företag som bara vill tjäna pengar, grupptryck, hype och allt annat som talar emot.

Jag tycker det är den godaste colan. Och det står jag för.
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

lyckegard wrote:I krig duger alla Cola som inte heter "light". För att dricka i fredstid så skall det vara jolt, original, cherry eller signum.. vad som inte går att dricka är framför allt spendrups, apotekarens, eldorado och om möjligt några andra. -
Klart, i krig vill du ha i dig alla kalorier du bara kan, för det är troligen dina sista.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Kopparbergs R/C cola har jag för mig var rätt god, var dock några år sen jag drack den sist..
Kan inget om mycket
Post Reply