Ars Technica har arbetat fram en riktigt ambitiös och läsvärd artikel som följer spelvärldens evolution från den tidiga början på 1950 och 1960-talet fram tills dagens blomstrande spelindustri.
Artikeln är uppdelad i elva sektioner, en för varje genre och inom varje genre recenseras sex utvalda spel. Hur många av dem har du spelat?
En trevlig artikel, men den har en del faktafel tyvärr. T.ex. så var Myst inte tillgänglig på PC förrän en bra bit senare. Faktiskt så dök det upp på Mac först av allt, men artikeln nämner inte detta.
Hur kan man glömma "Grand Prix Legends" från -98 under Driving Games? F1 under året 1967.
Totalt nyskapande vad gäller körkänsla och möjligheter att sätta alla chassi/upphängning/diff m.m. -parametrar.
Lill-Lövis hostade en egen liga i spelet online. Uttryckte att: detta är rena rama verkligheten, det endaste som saknas är centrifugalkraften på ens egen kropp.