"De sjunger - för Hitler"

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lillis wrote:I have created a monster...
Du vet att det är precis sådan här uppmärksamhet man inte kan köpa för pengar. Du har främjat den neo-nazistiska propagandamaskinen. Du och aftonbladet...
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

egar wrote:
criscros wrote:asså du sa se hans titel och där står det misantrop och betyder att han hatar mänskligheten och jag undra varöfr?
För att Andrej känner att ända sättet han kan lämna ett avtryck i jordelivet är att ta rollen som en misantrop på internetforum.
Jag skulle vilja påstå att dom åsikter jag utrycker här brukar jag utrycka i vardagen med, egar. Det är inte så att jag är en "nätuppmärksamhetshora".

Någon skrev att dom tyckte att alla människor är värda lika mycket.
Jag håller med, eftersom om alla människor är värda lika mycket så betyder det att dom är värda lika lite, vilket dom är.

Som jag tror Big_Bird sade i ID tråden som är aktiv just nu så är det självklart att livet är en slump, för annars skulle vi aldrig vara så dumma som vi är nu.

Bad_and_Ugly, Jag har för mig att Agent Smith jämförde oss med ett virus, inte cancer. Och jag hoppas mest på att mänskligheten upphör en kort liten stund innan jag själv dör. Men jag vill vara med om att bevittna det, och inga förbannande överlevande.

criscros, har jag bringat klarthet till din fråga om varför jag är en misantrop?
fisk wrote:In the words of Bill Hicks: "Hitler had the right idea! He was just an underachiever!"
Jag stöder det utalandet.
fisk wrote:Andrej vill troligtvis utplåna oss alla, eftersom den mänskliga rasen som helhet är <insert valfritt nedlåtande ord>.
Mja, jag behöver inte utplåna alla, jag skulle nog få ett väldigt dåligt samvete efter bara ett par stycken. Det vore trevligare om någon annan gjorde det utan min inblandning, då behöver jag inte så till svars heller om det går fel. Jag vill inte uppleva en smärtfylld död.
fisk wrote:Själv tycker jag det här är ganska roligt.
Det är ju faktiskt på grund av att det ÄR kul. Kan man inte skratta så måste man gråta.
fisk wrote:De som sade att de förmedlade sina föräldrars åsikt kanske borde fundera lite extra över det uttalandet. Förmedlar vi inte alla våra föräldrars åsikter i viss mån?
Klurigt. Om du lägger till "eller på ett snevridet sätt" före frågetecknet så är jag redo att hålla med.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Andrej wrote:Klurigt. Om du lägger till "eller på ett snevridet sätt" före frågetecknet så är jag redo att hålla med.
Därav "i viss mån".
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Ghlargh wrote:Du sov på historielektionerna i skolan?

Nazisterna mördade mestadels judar, som inte är direkt mörkhyade av sig.

Men visst, Nazisterna var ute efter att utrota ALLA "lägre raser" och "mindre värda människor", det som framgår mest i historieböcker är ju judarna, dels för att dom var flest till antalet, men även på grund av att judiska intresseorganisationers lobbyister jobbar på att få med mer och mer av denna del av nazisternas massmord i media och undervisning.
Nazisterna mördade även folk med "fel färg", utvecklingsstörda, gamla och psykiskt sjuka.
Hur många hade inte Ryssarna ihjäl? Folkmordet på Armenierna?
Du får det att låta som om nassarna vore den ultimata ondskan när det i själva verket finns gott om likasinnade ideologier i världen :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Fenix wrote:
Ghlargh wrote:Du sov på historielektionerna i skolan?

Nazisterna mördade mestadels judar, som inte är direkt mörkhyade av sig.

Men visst, Nazisterna var ute efter att utrota ALLA "lägre raser" och "mindre värda människor", det som framgår mest i historieböcker är ju judarna, dels för att dom var flest till antalet, men även på grund av att judiska intresseorganisationers lobbyister jobbar på att få med mer och mer av denna del av nazisternas massmord i media och undervisning.
Nazisterna mördade även folk med "fel färg", utvecklingsstörda, gamla och psykiskt sjuka.
Hur många hade inte Ryssarna ihjäl? Folkmordet på Armenierna?
Du får det att låta som om nassarna vore den ultimata ondskan när det i själva verket finns gott om likasinnade ideologier i världen :P
Ja, även om nazisterna var duktigt "onda" så talas det inte särskillt högt om ryssarna, det tycker jag är ganska märkligt, kan iofs vara för att dom inte gjorde så mycket väsen av sig jämfört med nazisterna som krigade mot jänkare och engelsmän så dom uppmärksammades mer. Ska man förenkla det hela som en jämförelse så mobbade nazisterna mitt ute på skolgården medans ryssarna gömde sig och mobbade bakom skolbyggnaden eller inne på dass.

Både Afrika och Asien har väl också härjats av folkmord och liknande kampanjer som inte heller uppmärksammats?

Även om nassarna var ena riktiga rövhål så tror jag inte dom är ensamma vad det gäller bodycount, det är nog bara amerikansk/övriga världens propaganda som satt dem i rampljuset eller är jag ute på hal is? Dessutom tror jag inte jänkarna i dåläget vågade sig på att stöta sig med ryssarna då de redan hadde fullt upp med tyskarna. Dom väntade med ryssarna fram till kalla kriget istället.
Kan inget om mycket
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Big_Bird wrote:Nazister har väl aldrig någonsin varit kända för sin konsekvens eller sin genomtänkta ideologi?
Var det inte Himmler som myntade uttrycker "Här är det jag som bestämmer vem som är arisk" eller var det Göring, så mycket dumheter så lite plats i minnesbankarna.
Undantag från de nazistiska raslagarna kunde meddelas i form av Deutschblütigkeitserklärung, detta var vanligt bland högt rankade halv- eller fjärdedelsjudiska militärer som anammat armén som livsstil och inte betraktade sig själva som judar. Dessa förklaringar skrevs under av Hitler personligen. Här gjordes en avvägning mellan den principiella betydelsen av raslagarna och hur viktiga halvjudarna var för den tyska armén. Man kan spekulera i att Hitler ansåg antisemitismen vara snarare ett ideologiskt redskap än ett självändamål, men alla dessa undantag från bestämmelserna meddelades under kriget och kunde tas upp för återprövning vid fred.

Image

En känd "hedersarier" var Generalfeldmarschall och tillika halvjude Erhard Milch, som spelade en viktig roll under upprustandet av Luftwaffe.

Image

Att det inte skulle vara genomtänkt att tillåta sina fiender hjälpa till under brinnande krig är naturligtvis trams. Du vet dessutom själv om det. Jag vänder mig över lag mot den utbredda uppfattningen att nazisterna (såväl som andra impopulära figurer, t.ex. Bush-administrationen och kyrkan) var amatörer inte värda att ta på allvar. Adolf Hitler var en osympatisk människa, men han drev en välmående diktatur i 10 år. Teorin att du en tisdagskväll skulle komma på något som nazisterna "missat", något som hundratals välutbildade och erfarna politiker inte kommit på under decennier är lite löjlig.

Den rådande uppfattningen, som har en stark förespråkare i Big_Bird, är opraktisk, för att inte säga farlig. Vi är idag inte långt från att kritisera historiens främsta despoter och tyranner huvudsakligen för att de hade fula byxor och sörplade när de åt soppa. I debatten diskuteras sällan för- och nackdelarna med demokrati och envälde, istället slänger vi oss med osakliga halvsanningar och hellögner för att försöka förlöjliga och demonisera. Vi skapar en liten låtsasvärld där alla svenska femteklassare skulle vinna en debatt mot en Reichsminister tack vare deras överlägsna utbildning i alla människors lika värde. När så kommande generationer, som visserligen fortfarande får slavmoralen med modersmjölken - men något mer utspädd, läser några av Big_Birds putslustiga anekdoter om nazismen i historieböckerna, t.ex. hur partiet med berått mod stal svastikan, kommer de att fråga sig "om inte detta är sant, vad finns det då mer som inte är sant?". Jag tror att du gör demokratin en björntjänst.

Du för tankarna till en rabiat fildelare som högtidligt förkunnar att antipiratbyrån inte kan komma in på din DC-hub eftersom då måste de själva dela ut saker och bryta mot lagen. Denna haltande logik lever du sedan förvissad i tills den dag då de sparkar in din dörr klockan fem på morgonen och det visar sig att de kan göra vad de vill. Förr eller senare kommer nazisterna, George Bush eller de kristna att sparka in vår metaforiska dörr och då kommer Biggie att ha en del av skulden.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Jag håller helt med Dissident, men hur orkar du försöka förklara det?
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Hur många bryr sig om folkmordet på 12 Miljoner indianer i Amerika?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Stalin fick ihjäl långt många fler än Hitler, få som uppmärksammar detta.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Andrej wrote:Stalin fick ihjäl långt många fler än Hitler, få som uppmärksammar detta.
Du måste ju räkna per capita!
Ja, jag ska hålla käften.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident, i din iver att svartmåla mig glömmer du en väldigt viktig detalj:
Att driva en väl fungerande diktatur är inget som kräver en mer genomtänkt ideologi. Så länge man har koll på förtryck och propaganda så kan man klara sig väl mycket längre än 10 år.
Idi Amin var väl att betrakta som mer eller mindre skvatt galen och han lyckades hålla sig vid makten i 8 år.
Josef Stalin var paranoid, inkonsekvent, megaloman och mot slutet rätt så knäpp. han varade i 31 år och avsattes endast av sin egen död.
Till och med Pol Pot, vars styre måste anses vara kanske ett av de sämst genomtänkta i världshistorien lyckades hålla sig vid den officiella makten i tre år.

Jag har aldrig sagt att nazisterna var amatörer. Däremot så anser jag deras ideologi (de delar som handlar om rasteori, hjältedyrkan, nordiska gudar och diverse löst definierad folktro) varandes ömkansvärd, virrig och full av logiska hål. Kanske just på grund av sin uttalade obeveklighet.

Man kan inte i ett tal säga att alla judar måste utrotas, deras barn måste utrotas så barnen inte skall kunna resa sig någon gång i framtiden och utkräva hämnd. Inte ens judar som man personligen tycker om och trivs med, judar som nästa helt avsagt sig sitt judiska arv "A1-judar", kan skonas. Alla måste förintas.
Och sen säga att man kan ta sig rättigheten att definiera vem som är tysk och vem som är jude utifrån någon sorts nyttofilosofi.
Det faller på sin egen orimlighet och inkonsekvens.

(jag syftar på Himmlers tal vid poznankonferensen)
On October 4, 1943 Himmler addressed the SS generals at Poznan and gave quite another explanation for the Holocaust.. .. I also want to talk to you frankly on a grave matter...the extermination of the Jewish race. This is one of those things that are easily said. "the Jewish people is gong to be annihilated." says every party member. "Sure, it's in our program, elimination of the Jews, annihilation-we'll take care of it." And then they all come trudging, eighty millions worthy Germans, and each one has his one decent Jew. Sure, the others are swine, but this one is an A1 Jew. Of all those who talk this way, not one has seen it happen, not one has been through it. Most of you know what it means when 100 corpses are lying side by side, or 500, or 1000. To have stuck it out and at the same time-apart from exceptions caused by human weaknesses-to have remained decent fellows, that is what made us hard. This page of glory in our history which has never been written and it's never to be written....
Givetvis är det fortfarande lika farligt, men bara för att något är farligt betyder det inte att det inte samtidigt kan vara löjeväckande.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Är det inte lite högstadiemellanmjölksmässigt att svälja västvärldens historier?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

det där har amerikanarna väntat på sedan hitler dog. låt dom håla på. Utan varje land historia skulel världen inte existera. Detta blir bara änu en ny sak i histoire böckerna. Låt som leka av sig. Dom inser till slut att det är jag som är självaste führen!!! Heil stig! !!!!!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:Stalin fick ihjäl långt många fler än Hitler, få som uppmärksammar detta.
Stalin använde sig främst av de godkända metoderna för folkmord, straffarbete, svält, deportering och avrättningar.
Det som gör att Hitler vinner med god marginal i mångas medvetande är industrialiseringen och dehumaniseringen.
Många bedömare brukar här komma med feltänket att Hitler är mer hatad för att judarna har bättre PR-organisation, men då glömmer man bort att Stalin ansåg att de sovjetiska judarna var kosmopoliter och högeligen borgeliga, därav opålitliga och Stalin lät avrätta sin beskärda del av judar. Pogromer är ju trots allt en gammal fin rysk tradition.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

"Godkända metoder för folkmord" - Den var bra. *antecknar*
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:
Andrej wrote:Stalin fick ihjäl långt många fler än Hitler, få som uppmärksammar detta.
Stalin använde sig främst av de godkända metoderna för folkmord, straffarbete, svält, deportering och avrättningar.
Det som gör att Hitler vinner med god marginal i mångas medvetande är industrialiseringen och dehumaniseringen.
Många bedömare brukar här komma med feltänket att Hitler är mer hatad för att judarna har bättre PR-organisation, men då glömmer man bort att Stalin ansåg att de sovjetiska judarna var kosmopoliter och högeligen borgeliga, därav opålitliga och Stalin lät avrätta sin beskärda del av judar. Pogromer är ju trots allt en gammal fin rysk tradition.
Som sagt, Stalin fick ihjäl fler.

Edit: En liten notis om våra älskade två 13åringar.
Lite text!
Last edited by Andrej on 2005-10-25 19:39:46, edited 1 time in total.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:"Godkända metoder för folkmord" - Den var bra. *antecknar*
Historien är inte bara skriven av vinnarna, den är på hela taget ganska motbjudande. Men den är mänsklig.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:Som sagt, Stalin fick ihjäl fler.
Men han gjorde det på rätt sätt.
På samma sätt som västmakterna själva gjort vid behov.
Hade han haft ungnar i gulagerna istället för att bara gräva ner liken så hade det varit annat ljud i skällan.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Big_Bird wrote:Historien är inte bara skriven av vinnarna, den är på hela taget ganska motbjudande. Men den är mänsklig.
Tyvär.
Big_Bird wrote:Hade han haft ungnar i gulagerna istället för att bara gräva ner liken så hade det varit annat ljud i skällan.
Meningen var väl att det skulle vara kallt och jävligt? ;)
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Andrej wrote:Meningen var väl att det skulle vara kallt och jävligt? ;)
By god man! You're absolutely right. :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

http://www.prussianblue.net/bleed4u.mov

Alltså vad i helvete sysslar dom med?
Enligt min åsikt ser dom inte direkt ut som ett par lysande artister?
mer som två 13 åriga tjejer som föräldrarna har lurat i att "ni sjunger jättebra vi lovar gör er vita ras stolt nu".. eller något i den stilen..

Jaja nu fattas bara att det kommer ett mörkhyat band som hyllar nazismen.. eller det kanske finns redan?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Tja, mörkhyade som hyllar nazismen finns ju redan. Vi har ju till exempel den på åttio-och nittiotalen rätt kända göteborgsskinheaden (vars namn dessvärre undflyr mig) som var svart. Han sägs ha låtit kastrerat sig med motiveringen att han inte ville föra sin smutsiga ras vidare. (Just den biten luktar dock skröna, men den svarte nassen fanns på riktigt)

Sen har vi ju också de där sexiga muslimska SS-förbanden som Dissident påtalade. Finns inget som klär en Waffen-SS-uniform som att kompleteras med Fez.

Frågan är om de är musikaliska, men då människans dumhet är oändlig så är det väl en statistisk trolighet trots allt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Big_Bird wrote:Tja, mörkhyade som hyllar nazismen finns ju redan. Vi har ju till exempel den på åttio-och nittiotalen rätt kända göteborgsskinheaden (vars namn dessvärre undflyr mig) som var svart. Han sägs ha låtit kastrerat sig med motiveringen att han inte ville föra sin smutsiga ras vidare. (Just den biten luktar dock skröna, men den svarte nassen fanns på riktigt)

Sen har vi ju också de där sexiga muslimska SS-förbanden som Dissident påtalade. Finns inget som klär en Waffen-SS-uniform som att kompleteras med Fez.

Frågan är om de är musikaliska, men då människans dumhet är oändlig så är det väl en statistisk trolighet trots allt.
Och sa finns ju en viss Jackie Arklöv.
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Trogdor wrote:Och sa finns ju en viss Jackie Arklöv.
En sann rasförädare och hjälte!

xianze du har helt rätt, deras musik är faktiskt dålig rakt igenom, mest för att dom faktiskt inte kan sjunga.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Post Reply