Världens vackraste reklamfilm!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Världens vackraste reklamfilm!

Post by ziimzallabiim »

Sonys nya film är ett måste att se, den här versionen är 2.5 min och är helt underbar, väldigt bra låtval, (jose gonzales - heartbeats, för den som missat det). Den är tyvärr rätt så komprimerad men det får man nog ta! Ledsen att jag postar reklam, men dom som stöter sig med sony måste faktiskt inte klicka på länken, däremot tycker jag att jag som reklamare skulle begå tjänstefel om jag inte delade med mig den här till er!
Last edited by ziimzallabiim on 2005-10-27 15:13:04, edited 2 times in total.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Omigosh
Posts: 98
Joined: 2004-11-08 14:09:31
Contact:

Post by Omigosh »

User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Tack, kunde inte gräva fram den själv, ändrar nu i länken på mitt originalmeddelande också. Än en gång, tack!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Den var sannerligen vacker. Men jag tycker att det blev ett antiklimax där på slutet, jag förväntade mig någon sorts superwitty förklaring av alla upphetsade gummibollar.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Wow, verkligen. Den var riktigt bra gjord. Gillade den som fan!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Det är en riktigt snygg reklamfilm, väldigt snyggt filmat och klippt ihop till José Gonzales Knife-cover. Jag kommer ihåg när inspelningen av den började i San Franscico då alla bloggade om de bilder som hamnade på flickr. Bara de enkla fotografierna var riktigt coola.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Branstrom wrote:Den var sannerligen vacker. Men jag tycker att det blev ett antiklimax där på slutet, jag förväntade mig någon sorts superwitty förklaring av alla upphetsade gummibollar.

"Color - like no other" är ju sloganen. Massa färgglada studsbollar = massa färg.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

phade wrote:
Branstrom wrote:Den var sannerligen vacker. Men jag tycker att det blev ett antiklimax där på slutet, jag förväntade mig någon sorts superwitty förklaring av alla upphetsade gummibollar.

"Color - like no other" är ju sloganen. Massa färgglada studsbollar = massa färg.
Jo, jag är inne på Branstroms linje, men jag tror att han menade - precis som jag gjorde - att de studsade ner av en anledning och det skulle likna mer Sonys tidigare reklam med den mänskliga pyramiden, där folket klättrar upp för varandra av en anledning.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Jag tänkte mest på bilarna :/
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

fin form, ofunktionell reklam (lite ologisk).
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Jag brukar också vara inne på linjen att man ska hitta funktion i vad som utspelar sig, men ett vackert lekfullt sätt att visa färger på kan vara funktion i sig. Jag får en otroligt stark känsla av filmen iom de klara vackra färgerna och det snygga fotot tillsammans med den underbara musiken. Sen när produkten ska säljas in så känns det rätt. Det är alltså inte studsbollar på väg ner för en backe som är temat, det är leken med färgerna! Ibland kan det vara lite krångligt för den oinvigde att förstå kreativt arbete men tack o lov är det ingen förutsättning, budskapet går igenom ändå. Erat medvetna säger "vafan är dealen?", erat undermedvetna säger, "mm vilken skön känsla, när jag ska köpa en teve nästa gång så ska jag ha en som visar massa fina färger, kanske rentutav den där sonyn"!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Tycker att den var för lång, upprepande. Hade jag den på tv'n skulle ja bytt kanal efter 30sek...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

ADiS wrote:Tycker att den var för lång, upprepande. Hade jag den på tv'n skulle ja bytt kanal efter 30sek...
Förmodligen är den inte lika lång när den senare visas i TV, precis som de olika reklamfilmerna för någon av de senare Volvo-modellerna.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

egar wrote:
ADiS wrote:Tycker att den var för lång, upprepande. Hade jag den på tv'n skulle ja bytt kanal efter 30sek...
Förmodligen är den inte lika lång när den senare visas i TV, precis som de olika reklamfilmerna för någon av de senare Volvo-modellerna.
Precis, det här är alltså fullängdsversionen, ingenting som kommer visas på tv mao, tv-versionen är förmodligen nerklippt till en 30 och en 45 sekunders snutt.

För lite bakgrund om filmen klicka här!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Den var väldigt tung, ja.
We dance to all the wrong songs
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Nästan som en liten kortfilm.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Ja, vackert. Jag skulle vilja tanka hem denna i en högupplöst version.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Musiken passar perfekt till temat.

*Diggar enormt mycket*
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

Tyckte den mest var tråkig och meningslös ::)
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Eruku wrote:Ja, vackert. Jag skulle vilja tanka hem denna i en högupplöst version.
Jag med, undrar var man kan hitta den?
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

rokk wrote:Tyckte den mest var tråkig och meningslös ::)
Jag tänkte under hela filmen "Nu kommer det! Nu händer det snart något." Men den var bara extremt tråkig.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

coin wrote:Tyckte inte det var nått i den som skilljer den från nån av de sämre reklamfilmerna.
Rolig ide kanske, inget mer.
Ungefär 250 000 studsbollar som rusar nerför en av san fransiscos gator skiljer denna från dom sämre reklamfilmerna. :-*
#mac.se @ EFnet
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Personilgen tycker jag att Toyota reklamera är bra som fan... :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Kolonialsvin
Posts: 24
Joined: 2002-04-25 19:52:04
Location: Västerslätt, Umeå
Contact:

Post by Kolonialsvin »

Stillbilderna är sköna wallpapers iaf :)
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Jag tycker inte att reklamfilmen och budskapet "Color - like no other" gör sig speciellt bra i såpass dålig kvalitet. Men om den hade varit motsvarande DVD-filmskvalitet så hade den nog varit skön att se på, åtminstånde första gång(en)/(erna). Reklamfilm har en tendens till att köras till man är trött på dem även om det är någon som man tyckte var bra första gången man såg den.
Post Reply