Världens vackraste reklamfilm!
- ziimzallabiim
- Posts: 687
- Joined: 2004-11-03 14:29:45
- Location: Södermalm
Världens vackraste reklamfilm!
Sonys nya film är ett måste att se, den här versionen är 2.5 min och är helt underbar, väldigt bra låtval, (jose gonzales - heartbeats, för den som missat det). Den är tyvärr rätt så komprimerad men det får man nog ta! Ledsen att jag postar reklam, men dom som stöter sig med sony måste faktiskt inte klicka på länken, däremot tycker jag att jag som reklamare skulle begå tjänstefel om jag inte delade med mig den här till er!
Last edited by ziimzallabiim on 2005-10-27 15:13:04, edited 2 times in total.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Direktlänk:
http://www.shots.net/%5Cqt%5C0%5C31830a_ISDN.mov
http://www.shots.net/%5Cqt%5C0%5C31830a_ISDN.mov
- ziimzallabiim
- Posts: 687
- Joined: 2004-11-03 14:29:45
- Location: Södermalm
Den var sannerligen vacker. Men jag tycker att det blev ett antiklimax där på slutet, jag förväntade mig någon sorts superwitty förklaring av alla upphetsade gummibollar.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Wow, verkligen. Den var riktigt bra gjord. Gillade den som fan!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Det är en riktigt snygg reklamfilm, väldigt snyggt filmat och klippt ihop till José Gonzales Knife-cover. Jag kommer ihåg när inspelningen av den började i San Franscico då alla bloggade om de bilder som hamnade på flickr. Bara de enkla fotografierna var riktigt coola.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Branstrom wrote:Den var sannerligen vacker. Men jag tycker att det blev ett antiklimax där på slutet, jag förväntade mig någon sorts superwitty förklaring av alla upphetsade gummibollar.
"Color - like no other" är ju sloganen. Massa färgglada studsbollar = massa färg.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB
"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
Jo, jag är inne på Branstroms linje, men jag tror att han menade - precis som jag gjorde - att de studsade ner av en anledning och det skulle likna mer Sonys tidigare reklam med den mänskliga pyramiden, där folket klättrar upp för varandra av en anledning.phade wrote:Branstrom wrote:Den var sannerligen vacker. Men jag tycker att det blev ett antiklimax där på slutet, jag förväntade mig någon sorts superwitty förklaring av alla upphetsade gummibollar.
"Color - like no other" är ju sloganen. Massa färgglada studsbollar = massa färg.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
- ziimzallabiim
- Posts: 687
- Joined: 2004-11-03 14:29:45
- Location: Södermalm
Jag brukar också vara inne på linjen att man ska hitta funktion i vad som utspelar sig, men ett vackert lekfullt sätt att visa färger på kan vara funktion i sig. Jag får en otroligt stark känsla av filmen iom de klara vackra färgerna och det snygga fotot tillsammans med den underbara musiken. Sen när produkten ska säljas in så känns det rätt. Det är alltså inte studsbollar på väg ner för en backe som är temat, det är leken med färgerna! Ibland kan det vara lite krångligt för den oinvigde att förstå kreativt arbete men tack o lov är det ingen förutsättning, budskapet går igenom ändå. Erat medvetna säger "vafan är dealen?", erat undermedvetna säger, "mm vilken skön känsla, när jag ska köpa en teve nästa gång så ska jag ha en som visar massa fina färger, kanske rentutav den där sonyn"!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
Tycker att den var för lång, upprepande. Hade jag den på tv'n skulle ja bytt kanal efter 30sek...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
Förmodligen är den inte lika lång när den senare visas i TV, precis som de olika reklamfilmerna för någon av de senare Volvo-modellerna.ADiS wrote:Tycker att den var för lång, upprepande. Hade jag den på tv'n skulle ja bytt kanal efter 30sek...
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
- ziimzallabiim
- Posts: 687
- Joined: 2004-11-03 14:29:45
- Location: Södermalm
Precis, det här är alltså fullängdsversionen, ingenting som kommer visas på tv mao, tv-versionen är förmodligen nerklippt till en 30 och en 45 sekunders snutt.egar wrote:Förmodligen är den inte lika lång när den senare visas i TV, precis som de olika reklamfilmerna för någon av de senare Volvo-modellerna.ADiS wrote:Tycker att den var för lång, upprepande. Hade jag den på tv'n skulle ja bytt kanal efter 30sek...
För lite bakgrund om filmen klicka här!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
- Halvarsson
- Posts: 850
- Joined: 2004-05-15 11:59:49
- Location: Norrland
Tyckte den mest var tråkig och meningslös
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
Validated
- ziimzallabiim
- Posts: 687
- Joined: 2004-11-03 14:29:45
- Location: Södermalm
-
- Avstängd
- Posts: 615
- Joined: 2005-10-11 19:18:38
- Location: Inte Göteborg
Personilgen tycker jag att Toyota reklamera är bra som fan...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
-
- Posts: 24
- Joined: 2002-04-25 19:52:04
- Location: Västerslätt, Umeå
- Contact:
Jag tycker inte att reklamfilmen och budskapet "Color - like no other" gör sig speciellt bra i såpass dålig kvalitet. Men om den hade varit motsvarande DVD-filmskvalitet så hade den nog varit skön att se på, åtminstånde första gång(en)/(erna). Reklamfilm har en tendens till att köras till man är trött på dem även om det är någon som man tyckte var bra första gången man såg den.