Mitt GMail gör linebreaks

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Mitt GMail gör linebreaks

Post by mirza* »

Hej kära 64bits. Närhelst jag skickar mail via gmail så delar den upp min text i relativt korta rader.. Den längsta raden i mitt senaste mail till någon var 71 characters. Oavsett hur stort eller litet fönstret är så gör den detta och så vitt jag minns har den gjort den ända sen början. Jag skickade in ett inlägg på google groups för gmail för rätt länge sedan men trodde att det inte var mer med det..

Idag svarade jag på ett mail och såg att resultatet av uppdelningen var särskilt spännande. Dock slog det mig att mailet jag svarade på inte var uppdelat alls (texten anpassade sig efter fönstret) och avsändaren har gmail också. Jag vet att denna avsändare, liksom jag, använder webbinterfacet. Jag använder Safari, men den har gjort det här på IE och jag tror att den gör likadant på Firefox. Avsändaren använder antingen IE eller Firefox.

Även mail jag skickar till mig själv gör den detta på.

Har ni samma problem? Vet någon varför den andra personens mail är helt okey men mitt ej?
IL1
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Min gör inte så, jag kör webinterface och mozilla firefox.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

"som vanligt är det inte personen på avataren som skrivit inlägget"

Har du kollat om det finns några inställningar att göra i G-mail (har ingen G-mail själv, men jag har sett problemet uppstå i diverse olika mailprogram).
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
mirza*
Posts: 1267
Joined: 2002-04-19 15:46:47

Post by mirza* »

Big_Bird (or whoever you are), jag hittar inget sånt.. Testade nyligen att ändra till UTF-8 för outgoing (borde kanske varit standard) men det löste ingeting.

Ghlargh, skickar du dina mail som RTF?

edit. Jodå, när jag skickar i Rich genom Firefox funkar det som det ska.. Trisst.
IL1
Post Reply