Idrottslektionen!!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Idrottslektionen!!

Post by liger »

Hej allihoppa! Snart närmar sig slutet av terminen och då är det nämligen dags att skaffa sig ett bra betyg! Jag och en kompis, närmare sagt alla andra i klassen, har nämligen fått en uppgift att ta hand om en hel idrottslektion med egen vald uppgift och då vore det väldigt bra om ni kunde tipsa oss olika uppgifter som man kan göra på lektionen. De ska helst vara en ovanlig och rolig så att man får chansen att testa på nya grenar men det går lika bra med allt annat.

Tänk efter vad ni skulle vilja göra och posta sedan dessa!! Tacksam för all inkommande tips!!!!
x-axeln vs y-axeln
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Gå på Laserdome?
Life's a joke, yuk it up.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

det där lät väldigt roligt men det skall helst vara i idrottssalen och med de tillbehör vi har tillgängliga i salen. ;D
x-axeln vs y-axeln
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Personliga favorit. Volleyboll.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Vash
Posts: 105
Joined: 2004-01-13 12:01:10
Location: Sundsvall

Re: Idrottslektionen!!

Post by Vash »

fruktfanatikern_bf wrote:Hej allihoppa! Snart närmar sig slutet av terminen och då är det nämligen dags att skaffa sig ett bra betyg! Jag och en kompis, närmare sagt alla andra i klassen, har nämligen fått en uppgift att ta hand om en hel idrottslektion med egen vald uppgift och då vore det väldigt bra om ni kunde tipsa oss olika uppgifter som man kan göra på lektionen. De ska helst vara en ovanlig och rolig så att man får chansen att testa på nya grenar men det går lika bra med allt annat.

Tänk efter vad ni skulle vilja göra och posta sedan dessa!! Tacksam för all inkommande tips!!!!
Så erat betyg grundar sig på sista lektionens kreativitet?
Vilken bra lärare ni verkar ha. ::)
I may be wrong, but I am not uncertain.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag tog frivilligt hand om att instruera två lektioner i bordtennis då jag spelat det innan.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Idrottslektionen!!

Post by staretsen »

Vash wrote:Så erat betyg grundar sig på sista lektionens kreativitet?
Vilken bra lärare ni verkar ha. ::)
Ett krav för MVG är att man ska ha genomfört en (lyckad) lektion själv.

Edit: Jag kom på att detta kanske inte gäller på alla skolor.
Last edited by staretsen on 2005-11-28 15:57:47, edited 1 time in total.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Re: Idrottslektionen!!

Post by Fenix »

Vash wrote:Så erat betyg grundar sig på sista lektionens kreativitet?
Vilken bra lärare ni verkar ha. ::)
Låter som kötthövvet vi hade på Lindhaga ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Gör något nyskapande, något läraren inte tror att du ska göra. Fotboll, volleyboll och allt det där har mer eller mindre nästan alla gjort eller har någon kunskap om.

Ta någon udda sport eller något som går emot reglerna för barn i din ålder; Dans. Kan vara kul att lära sig för att senare lära ut. Jag tror din lärare kommer bli imponerad även om du kanske inte gillar dans.

En idé som du kanske kan spåna vidare är träning av muskler. Lär dig exakta övningar med hantlar. Det vill säga inte den träningenn som ger dig kondition utan muskler. Eller?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Re: Idrottslektionen!!

Post by Nitro »

TinyTeeth wrote:Ett krav för MVG är att man ska ha genomfört en (lyckad) lektion själv.

Edit: Jag kom på att detta kanske inte gäller på alla skolor.
Man ska visa ledarskap, eller vad det heter :P. Alla skolor måste följa vissa saker när de sätter betyg.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Idrottslektionen!!

Post by staretsen »

Nitro wrote:Man ska visa ledarskap, eller vad det heter :P. Alla skolor måste följa vissa saker när de sätter betyg.
Jo, naturligtvis, men det är inte det enda sättet att visa ledarskap på. Därför antog jag att det kanske var ett lokalt påfund.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Re: Idrottslektionen!!

Post by Nitro »

TinyTeeth wrote:Jo, naturligtvis, men det är inte det enda sättet att visa ledarskap på. Därför antog jag att det kanske var ett lokalt påfund.
Nej, det finns självklart flera sätt. Men det ger alla elever en god chans att visa ledarskap.

Gör någon styrkebana. Den glömmer de andra inte bort iaf :).
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Kompisen föreslog faktiskt nyss att vi skulle göra ena halvan styrketräning och att det skulle vara kondition på andra halvan, vilket är ganska intressant och till och med roligt tycker jag. Fortsätter kommentera och tipsa så får vi se vad det blir!!

Det är som sagt ett ledarskap så det är vi som tar hand om hela lektionen!! :D
x-axeln vs y-axeln
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Skeppsbrott? ;).. Det var favoriten när man var liten i alla fall.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Najze wrote:Skeppsbrott? ;).. Det var favoriten när man var liten i alla fall.
Japp, få använda ALLA grejer i salen! :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Najze wrote:Skeppsbrott? ;).. Det var favoriten när man var liten i alla fall.
hur går det till??
x-axeln vs y-axeln
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Först drar man ut alla pelare eller vad de heter, de där man sätter stängerna på, som man hänger och slänger i. sen drar man ut alla klätterrep. Sen går man in i redskapsrummet och plockar ut ALLT som finns där, och sen ställer man ut det i en lagom oordning över hela golvet. Sen ska man springa runt som en dåre utan att nudda golvet. Typ. ;D
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Jag hade två lektioner själv men fick ändå IG.
Arbete ger frihet
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

MadModder wrote:Först drar man ut alla pelare eller vad de heter, de där man sätter stängerna på, som man hänger och slänger i. sen drar man ut alla klätterrep. Sen går man in i redskapsrummet och plockar ut ALLT som finns där, och sen ställer man ut det i en lagom oordning över hela golvet. Sen ska man springa runt som en dåre utan att nudda golvet. Typ. ;D
Haha!! Det där låter väldigt roligt, men det är nog en aning barnsligt. Vore bättre om vi kunde höja det till högstadienivå! ;D
x-axeln vs y-axeln
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

GästenVLHA wrote:Jag hade två lektioner själv men fick ändå IG.
Handlar väl inte bara om det.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Emo66
Posts: 4
Joined: 2005-11-27 13:25:01

Post by Emo66 »

Hmm, ha en lektion i ultimate fighting, det är gött!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ovasett om vad man tycker om ämnet så är det otroligt häftigt att skolan (vars uppgift är att utbilda) ger barn och ungdomar betyg i fysisk prestation.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Leka Battle Royale.
Fast det finns risk att det inte blir alltför uppskattar iofs.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Andrej wrote:Ovasett om vad man tycker om ämnet så är det otroligt häftigt att skolan (vars uppgift är att utbilda) ger barn och ungdomar betyg i fysisk prestation.
Idrott är nyttigt. Det är nog mest därför det finns på skolans schema obligatoriskt. Jag själv uppskattade det lektionerna eftersom jag inte rörde så mycket på mig så var det skönt att ha gymnastik en gång i veckan. Och det är nog så de tänker också.
We dance to all the wrong songs
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Andrej wrote:Ovasett om vad man tycker om ämnet så är det otroligt häftigt att skolan (vars uppgift är att utbilda) ger barn och ungdomar betyg i fysisk prestation.
Dessutom gör man ju prov och en mängd andra faktorer som är delvis påverkande på betyget, så därför kan man inte riktigt säga att de ger eleverna betyget efter deras fysiska prestation, vilket också förekommer.
x-axeln vs y-axeln
Post Reply