Årets julklapp... pokerset ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Årets julklapp... pokerset ?

Post by maciato »

Hörde idag på radion att det först varit mp3 spelare som varit "årets julklapp" men hade blivit ändrat till pokerset.
Saken är den, hurfasen kan pokersettet vara så hett än. Trodde den där poker hysterin skulle blåsa över ganska snabbt, men är väll bara jag antar jag.
Några fler som reagerade på att en så "gammal" sak skulle slå så hårt ännu ?

Själv tycker jag nog mp3 spelaren var bättre, känns som det har en bredare målgrupp och borde sälja minst dubbelt så mycket ?
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

jorå mp3spelaren säljer nog mer men poker är juh inne så därför kalllar dom det kanske årets julklapp bara för att populariteten skjutit i höjden.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

hmm, pokerset? Personligen tycker jag att det där är så trist. Tycker nog att mp3 var en mkt stor sak när det verkligen bröt ut. Men mp3 har inte blivit en mp3 längre. Man vill även ha en massa plats på den så man kan lägga in film, övriga filer osv... en bärbar hårddisk helt enkelt. Då kommer media spelarna, men dyrt för vad man får, liten skärm osv... vem fan sitter med popcorn och glor film på en sådan, 3" skärm? ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

mm har sett dom, skärmarna duger inte till mycket, kanske ngn musikvideo men inte mycket mer.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Sant, sant, men just saken att pokerset, som är så trist, skulle bli årets julklapp gör mig besviken.
Okej, mp3 är väll inte direkt det jag helst skulle se som årets julklapp heller, men bra mycket bättre.
Helst vill jag nog se något man har användning av... t.ex ett paraply för våra svenska vintrar ;D
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Men konstigt nog så har inte digitalkameran slagit igenom ordentligt. Täcker inte en kamera på 4000kr för en vanlig användare? Om man inte satsar på systemkamera då... Kamera är fan en bra sak och den användes flitigt för något år sedan ::)

hmm, va kan det finnas mer? Mobiltelefoner! jävlar vad de har sålts då, helt jävla sjuk. Folk byter ju telefoner nu som strumpor. :D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag tror "årets julklapp" grejen är ett reklam jippo. När en produkt inte säljer lika bra som de hoppats på så kallar man det för årets julklapp och hoppas på så sätt att få sälja fler ex. av det :P

Förra årets julklapp tror jag va platt teven, hur många fick en platt teve i julklapp?
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Sverige har drabbats av pokerfeber och det är äckligt. Jag kan inte zappa på min tv utan att få en massa kort kastade i ansiktet, det är obehagligt.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Det var väl trendigt länge nog för att en massa tonåringar skulle bli spelberoende.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Mmmm, pooker...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Är som andra ganska säker på att de bara säger det för att det är lite 'inne' med Poker, eller så var det iaf det för ett tag sedan. Mp3spelare är idag som mobiltelefoner, inget 'hett' utan bara en del av det vardagliga livet, alla har en mobil i stort sätt, det är inte alla som har en Mp3a, men det är typ samma ratio som folk som hade walkmans och cdspelare innan, de har bara bytt det mot mp3or i stället.
Det är knappast så att alla vill ha eller ens gillar poker bara för att många fler gör det just nu.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Re: Årets julklapp... pokerset ?

Post by andersson »

* Maciato * wrote:Själv tycker jag nog mp3 spelaren var bättre, känns som det har en bredare målgrupp och borde sälja minst dubbelt så mycket ?
Vill minnas att härom året var en platt-tv årets julklapp samtidigt som jag misstänker att de som verkligen fick en sådan går att räkna på inte allt för många händer. Så jag skulle inte lägga allt för mycket vikt vid de där undersökningarna om jag vore du.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

"årets julklapp" är en gissningslek, vissa tar fram den genom intervjuer, vissa kollar på försäljningssiffror, vissa har allianser med försäljningsmarknaden och säger att det är något som marknaden vill bli av med.

http://www.aretsjulklapp.se/litiuminfor ... sp?page=14

Ta en titt på 1988 Bakmaskinen, 1997 Det elektroniska husdjuret och 2003 Mössan och säg hur många det var som faktiskt fick den saken det året...

Årets julkapp kan egentligen bara bestämmas efter julen, men någon sådan undersökning har aldrig sammanställts då den inte skulle gynna försäljningen på samma sätt.

Lite för ofta är "årets julklapp" något som är nytt, inte har sålt så bra som man väntat och finns i lager i hundratusental i väldigt många butiker, om man tittar på historiken handlar det även ofta om saker som är alldeles för dyra att ge bort, se 1989 Videokameran, 1991 CD-spelaren, 1997 Det elektroniska husdjuret, 2000 DVD-spelaren, 2004 Den platta TV:n.
Alla dessa, med möjligt undantag för DVDspelaren, är saker där en stor köptrend förutspåtts, men inte kommit, iallafall inte det år där den förutspåtts.

Personligen tror jag att prisraset på vettiga MP3spelare med flashminne kommer innebära att den ges bort som julklapp rätt friskt i år, åt minstone mer än pokerseten.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

poker är ju skitkul att spela på riktigt (inte på nätet)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Pokerset?
En kortlek och en ask tändstickor?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Big_Bird wrote:Pokerset?
En kortlek och en ask tändstickor?
Två kortlekar och en ask marker!
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Tyckte du också att det var tråkit att inte kunna skrika All-in i hela tråden
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lillis wrote:
Big_Bird wrote:Pokerset?
En kortlek och en ask tändstickor?
Två kortlekar och en ask marker!
Verkar onödigt överflödigt när man kan köra på det andra sättet.
Visst, det blir mer känsla i "riktiga" marker, men så jävla viktig kan inte "känslan" vara.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Bombardier
Posts: 73
Joined: 2004-04-16 20:16:50
Location: Stockholm

Post by Bombardier »

På pricerunners julklappstips för "Honom" ligger en 42" plasma tv på topp. Hur många får 14390:- i julklapp lixom? :o
http://se.pricerunner.com/jul/honom.htm ... l&noLink=1
Stationär: Athlon XP2500+ | 1.5Gb | Geforce 6800LE@NU | 360Gb | TT Soprano
Laptop: Lenovo T60 | Core Solo T1300 | 1Gb | GMA950 | 40gb | 14"
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Verkar onödigt överflödigt när man kan köra på det andra sättet.
Visst, det blir mer känsla i "riktiga" marker, men så jävla viktig kan inte "känslan" vara.
Poker blir så ebarmligt överflödigt utan marker. Ungefär som att spela fotboll utan en riktig boll.

"Vaddå, vi kan väl lira med ett suddgummi, eller ett gem istället?"
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

fisk wrote:Poker blir så ebarmligt överflödigt utan marker. Ungefär som att spela fotboll utan en riktig boll.
Precis. Det är som att ha sex när man är överviktig.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Branstrom wrote:Precis. Det är som att ha sex när man är överviktig.
Talar du av egen erfarenhet? :D

(Är du överviktig och dålig i sängen?, Mao.)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Att spela poker utan marker kan inte jämföras med att spela fotboll utan boll. Korten är huvudsaken.

Att spela fotboll utan riktiga mål är som att spela poker utan marker, dvs det går alldeles utmärkt om man bara gör det för att det är kul.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Ghlargh wrote:Att spela poker utan marker kan inte jämföras med att spela fotboll utan boll. Korten är huvudsaken.

Att spela fotboll utan riktiga mål är som att spela poker utan marker, dvs det går alldeles utmärkt om man bara gör det för att det är kul.
Det är ju markerna som gör att poker blir kul, annars är det mest ett meningslöst utmaningslöst tidsfördriv.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Machiavelli
Posts: 44
Joined: 2004-10-03 12:57:11
Location: Göteborg

Post by Machiavelli »

jag kan inte ens spela poker...
Post Reply