Rockbjörnen

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
rotas
Posts: 177
Joined: 2005-04-18 9:34:15
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Rockbjörnen

Post by rotas »

Satt och gluttade lite på aftonbladet.se och intresserad av musik som jag är såg jag rockbjörnen glänsa.
FINALISTERNA klara stod det, klickade in och kollade vilka det var (röstade även).
Här finns listan på alla finaler osv. Vem fan är det som har nominerat? :S
Själv tycker jag att det är ett jävla skämt att både Amy Diamond och Darin finns med som årets svenska manliga/kvinnliga artist.
/// o l d v e r s i o n . c o m

Hårdvara:
EPoX 8rda+ | AMD Barton 2500+ | GeForce 6800 128mb | 2*256mb DDR | 300gb
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Vad förväntar du dig av Aftonbladets läsare.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Re: Rockbjörnen

Post by _JesteR_ »

rotas wrote:Vem fan är det som har nominerat? :S
Dom utgår väl från de mest spelade låtarna på radio/TV o.s.v.

ROCKbjörnen, att dom ens kan kalla den så. Komers i allra högsta grad, ska nog hålla mig borta...
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
rotas
Posts: 177
Joined: 2005-04-18 9:34:15
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Post by rotas »

Eruku wrote:Vad förväntar du dig av Aftonbladets läsare.
Jag förväntar mig inget av ingen.
Tycker bara att det är skandal att man kan ta med två jävla b-skådisar/b-artiser.
En som är "bra" bara för att hon är ung och lyckades sjunga hela "blinka lilla" utan fel.
Och en som är "bra" för att han gillar nallebjörnar mer än porr!..

SKÄMMES tamefan asså! pinsamt Sverige!
Dags att reagera OCH agera!
/// o l d v e r s i o n . c o m

Hårdvara:
EPoX 8rda+ | AMD Barton 2500+ | GeForce 6800 128mb | 2*256mb DDR | 300gb
User avatar
rotas
Posts: 177
Joined: 2005-04-18 9:34:15
Location: Örnsköldsvik
Contact:

Re: Rockbjörnen

Post by rotas »

_JesteR_ wrote:
rotas wrote:Vem fan är det som har nominerat? :S
Dom utgår väl från de mest spelade låtarna på radio/TV o.s.v.

ROCKbjörnen, att dom ens kan kalla den så. Komers i allra högsta grad, ska nog hålla mig borta...
Det var det första som slog mig när jag såg idioterna på listan!
Visserligen gillar alla inte samma musik men det här är pinsamt att man kan vara så lättpåverkad..
/// o l d v e r s i o n . c o m

Hårdvara:
EPoX 8rda+ | AMD Barton 2500+ | GeForce 6800 128mb | 2*256mb DDR | 300gb
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Att Darin är med kan jag förstå. Han har ju ändå två tre hit-låtar nu. Men Amy Diamond?! En liten flicksnärta som inte kan sjunga och tror att hon är söt. De enda som förmodligen lyssnar på hennes musik är flickor i samma ålder eller äckliga gamla gubbar.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Hattmakaren
Posts: 186
Joined: 2004-12-28 2:33:29

Post by Hattmakaren »

Amy Diamond har stått på scenen sedan hon var sju år. Hon har varit med i åtta talangjakter varav hon har vunnit sju. Hon har dessutom medverkat i ett antal olika musikaler och teateruppsättningar då hon har gått Kulturskolans Dans- och teaterprogram. Hennes debutalbum sålde guld.

Darin är en färdigpaketerad produkt direkt från Skivbolaget Inc. I paketet ingår färdigskrivna politiskt korrekta texter som handlar om ingenting och en charmigt stylad look för att nå så många konsumenter som möjligt. Han upptäcktes via en talangjakt där kanal 4:s tittare fick rösta fram artisterna. Där han kom han tvåa. Darin har runt ett års erfarenhet av branschen.

Om man jämför dessa två är det inte särskilt svårt att klura ut vem artisten är av de båda.

Jag ville bara klargöra att Amy Diamond har en hel del på listan att göra och att Darin inte har det.
Min ofödde bror bor kvar i Iran, i den där staden som kallas Tehran. Åker runt, pratar strunt och bär sin turban.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Hon kan fortfarande inte sjunga.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Hattmakaren
Posts: 186
Joined: 2004-12-28 2:33:29

Post by Hattmakaren »

wille wrote:Hon kan fortfarande inte sjunga.
Och det kan Darin eller? 8)
Min ofödde bror bor kvar i Iran, i den där staden som kallas Tehran. Åker runt, pratar strunt och bär sin turban.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Hattmakaren wrote:Och det kan Darin eller? 8)
Ja. Dessutom skriver väl killen sina egna låtar nuförtiden?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Hattmakaren
Posts: 186
Joined: 2004-12-28 2:33:29

Post by Hattmakaren »

wille wrote:
Hattmakaren wrote:Och det kan Darin eller? 8)
Ja. Dessutom skriver väl killen sina egna låtar nuförtiden?
Mjo. Saxat från hemskhetens hemska hemsida:
28 september kom det andra albumet från Darin ut i butikerna, en skiva där Darin till stor del medverkat själv i processen. Sex av låtarna har han själv skrivit, omslaget har han själv valt, just därför fick också skivan betitlas hans namn, Darin.
Helt otroligt. Både skrivit låtar OCH valt en framsida. Oj oj oj.

Min röst hamnar ändå på Amy Diamond. Även om Darin besitter denna enorma simultanförmåga. :D
Min ofödde bror bor kvar i Iran, i den där staden som kallas Tehran. Åker runt, pratar strunt och bär sin turban.
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Blä på detta. Spelar fortfarande ingen roll vem som får vilket pris.

Bara bra om bra artister förblir okända, bra material tenderar att skapas under sådana förhållanden.

Edit: Med bra grejer menar jag såklart ROCK, inte nån jäkla darin-stil.
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Eneriz wrote:Bara bra om bra artister förblir okända, bra material tenderar att skapas under sådana förhållanden.
HAHAHAHAHAHAHA!

För övrigt vill jag minnas att Amy Diamond är en hyffsad sångerska som kan sjunga ganska bra.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag förstår bara inte var ordet Rock kommer ifrån. Vore det inte lite mindre missvisande med "popbjörnen" eller "slätstruken R&B-björnen"?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Re: Rockbjörnen

Post by fredo »

rotas wrote:Vem fan är det som har nominerat? :S
Alla Aftonbladets läsare hade för någon månad sedan möjligheten att nominera artister/låtar till Rockbjörnen, på samma sätt som nu alla kan vara med och rösta på de som fick flest nomineringar.

Jag var själv med och nominerade... Jag kan lugna några av er med att jag varken nominerade Amy Diamond eller Darin ;) Men jag är i vilket fall som helst inte särskillt upprörd över att de kom med, visst jag gillar inte deras musik, men många andra gör ju det så jag tycker i alla fall att de kan vara värdiga varsin nominering.

Vad beträffar musikens/rockens kommersialisering så tycker jag inte att det automatiskt är så att kommersiell musik är sämre än annan musik.

Se nu till att göra det bästa av situationen och rösta på Rockbjörnen så att rätt artister vinner!
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Re: Rockbjörnen

Post by Big_Bird »

Frasse013 wrote: Vad beträffar musikens/rockens kommersialisering så tycker jag inte att det automatiskt är så att kommersiell musik är sämre än annan musik.
Tja, det är både sant och inte sant.
Eftersom den musik som lyckas bäst kommersiellt är den som tilltalar största möjliga mängd personer så är det ju enligt konceptet "trallvänligast och minst provocerande vinner".
Visst, det finns bra trallvänlig musik, och ibland kan en miljon flugor landa på en honungsklick istället för en komocka... men som regel är det så att den mest kommersiella musiken också är den allra mest meningslösa.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Jag måste hålla med om vad Big_Bird nämnde tidigare, hur kan man rösta i en tävling som heter "Rockbjörnen" när det helt verkar saknas samband med rock? Amy Diamond? Darin? Timbuktu??
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Alltså rock är nog det mest utluddade genre som finns.
De som lyssnar på riktig rock eller hårdrock tycker det är fånigt med artisterna som egentligen inte passar in medan butiker och sådant blandar in massa skit i genren. Om man kollar på iTunes music store och letar bra låtar. Trycker på rock (borde typ finnas hårdrock och metal) så kommer ju typ musik från massa "mesiga" genrer.

Årets skämt ROCKbjörnen ;D
Tidigare calle909
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Hur kan Rock vara luddigt? Det mesta går att slänga in i pop om man nu verkligen vill sälja det som går på radion.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

egar wrote:För övrigt vill jag minnas att Amy Diamond är en hyffsad sångerska som kan sjunga ganska bra.
Jag vet, jag stör mig bara på att hon inte är lagligt kött.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

HLC wrote:Hur kan Rock vara luddigt? Det mesta går att slänga in i pop om man nu verkligen vill sälja det som går på radion.
*host* Kelly Clarkson *host*

Rockbjörnen borde seriöst byta nman. Folk blir ju missvisade.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
KlosterKatten
Posts: 440
Joined: 2005-11-05 15:44:59
Location: Sthlm

Post by KlosterKatten »

Rockbjörnen handlade väl om rock i början, eller har jag noll koll ::) ?
Tjock, tjockare, TJOCKIS !
User avatar
Hattmakaren
Posts: 186
Joined: 2004-12-28 2:33:29

Post by Hattmakaren »

_JesteR_ wrote:*host* Kelly Clarkson *host*

Rockbjörnen borde seriöst byta nman. Folk blir ju missvisade.
Jag tycker inte att hon ska få någon pris. Jag tycker hon ska få ett straff.
Min ofödde bror bor kvar i Iran, i den där staden som kallas Tehran. Åker runt, pratar strunt och bär sin turban.
User avatar
Ijey
Posts: 522
Joined: 2005-03-16 10:42:45
Location: Göteborg

Post by Ijey »

Okey kanske formulerade mig fel, det jag menade var att rock innebarr olika saker för olika personer.
Tidigare calle909
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

KlosterKatten wrote:Rockbjörnen handlade väl om rock i början, eller har jag noll koll ::) ?
Dom kan kalla den vad fan dom vill, för det låter ju "coolt". Sen att Darin och Amy är storstjärnorna i programmet är ju mindre viktigt.
Hattmakaren wrote:Jag tycker inte att hon ska få någon pris. Jag tycker hon ska få ett straff.
Och så blir det svart... :D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Post Reply