Mus till Sparcstation

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Mus till Sparcstation

Post by Wooe »

Har fått en så gott som komplett liten Sun Sparcstation 5 som må vara lite högljud, men ändå funkar rätt ok. Dock så verkar musen vara heldöd. Då burken använder sig av Sun:s egna lösningar på så gott som allt så passar inte tex ps/2-mus till detta, vilket är lite synd då jag har ett ganska stort överflöd av oanvända sådana. Kan man få tag på någon liten konverter för att köra en ps/2 på den, eller är det någon som vet en butik som säljer enkla sun-möss? Något säger mig dock att de inte är jättebilliga...
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Är det en infrafröd mus du har fått?
De är rätt känsliga för att rutmönstret man kör dem på är exakt så som den ska ha det.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

Jo det har du rätt i, men borde den inte den lysa? Ivfs så tror jag ändå inte att den fungerar, enligt de jag fick den av så var det rätt så säkert att den var död.
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Jag har ett visst minne av dessa - man behöver en speciell musmatta av metall försett med ett rutmönster. Utan denna fungerar inte musen (förutsatt att det är en optisk - är det kula så har underlaget ingen betydelse).
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Illuwatar wrote:Jag har ett visst minne av dessa - man behöver en speciell musmatta av metall försett med ett rutmönster. Utan denna fungerar inte musen (förutsatt att det är en optisk - är det kula så har underlaget ingen betydelse).
Dessutom är rutmönstret inte likadant i x och y-led, så den "funkar inte" om
man har den 90 grader roterad heller.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Wooe
Posts: 108
Joined: 2004-04-14 14:31:53
Location: Jönköping
Contact:

Post by Wooe »

Har också hört detta. Känns ju bara omständigt, får hoppas att det ligger något bra skäl bakom det. Skulle nu musen funka så blir jag väl tvungen att skaffa en sådan musmatta då istället.
- MSI K8N Neo-FSR - AMD Athlon64 Newcastle 3000+, Freezer64 - 1024Mb DDR PC3200 - Radeon X800GTO agp - Maxtor DiamondMax 120Gb, Seagate Baracuda 200Gb SATA -
Post Reply