Problem, hjläp snabbt!!

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Problem, hjläp snabbt!!

Post by Des »

Hej! Min dator knäppte till, precis som om + och - tog i varann. Jag drog ur strömmen fort som fan, väntade ett tag och stoppade in den igen. Ingen reaktion. Bytte nätagg, ingen reaktion. Vad är felet? Inget luktar bränt elr liknande. Datorn i sign. Har testat en annan cpu också. Ingen reaktion.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
ruva
Posts: 268
Joined: 2004-11-27 14:12:39

Post by ruva »

Hostar du upp 2 700 kr får du en komplett 64 AMD Sempron 2600+ på Microstore. Mycket bättre än den P3 du har nu. Fast oftas är det ju så att man tänker
- Nu ska jag smälla till och leta efter en 14 000 maskin.
Men tror i alla fall det är billigare att smålänsköpa än att laga din gamla. Jag gissar på moderkortet.
Förr sa de alltid att det var bättre förr
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Det är inte det att jag vill köpa en ny utan snarare laga en raritet ::) Men om jag ska köpa en ny så vill morsan ha den där, så det är lika bra att jag fixar den.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Ingen annan? :o ska jag chansa på att det är moderkortet? Nätagget går att starta när man kortsluter grön och svart, då går hårddiskarna igång också. Samma med alla fläktar osv. Men den startar inte när man kortsluter grön och svart när atx kontakten sitter i moderkortet. Säger det sig självt eller ? :P
Tacksam för alla svar! :-*
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Post Reply