Bra MP3-Spelare, <1000kr.

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
Syndrome
Posts: 3
Joined: 2005-12-11 15:14:57

Bra MP3-Spelare, <1000kr.

Post by Syndrome »

Hej.
Tänkte jag skulle skaffa en ny MP3-spelare i dagarna kring löning och sådär. Min tänkta budget är 1000kr (kostar något 1200 så är väl det också okej), och mina "krav" är:

- Minst 512mb. (Flash)
- Helst USB-kabel, istället för en liten sticka ut ur spelaren.
- Helst löstagbart batteri eller extern väggladdare. Inget måste dock.
- OLED-display (Sådär orange och blå) är ett stort plus :)
- Relativt liten
- Det ska vara bra ljud!

Har kikat lite på JoS MP-120, men den failar ju på punkt 2 och 3 :(
Har ni några fler tips på spelare av samma prisklass? Gärna gjorda av ett företag man litar på, alternativt att ni har provat spelaren.

Måste säga att jag är jäkligt sugen på den där Meizu X6, men har haft lite svårt att hitta den. Sen är den snäppet dyrare också.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Samsung Yepp, YP-MT6X

-512MB
-mini-USB-jack i spelaren (1,5M kabel samt mini-adapter medföljer)
-Går på ett styck AA-batteri, laddbart eller alkaliskt, speltid med alkaliskt: 42 timmar enligt kartong, går åt minstone över 30 timmar.
-Svartvit LCD, men hey, du ska lyssna på den, inte titta på den.
Den är förvånansvärt liten när man tänker på att den går på ett rätt stort batteri och dessutom har: jack (hörlurar, line in, USB) knappar (play, rec, repeat, hold, styrspak) Display.

Orginal-lurarna kan man ju elda med som vanligt, men med vettiga lurar låter den fint, jag kan föreslå Koss the Plug med latexpluggar (inte Koss Spark Plug)
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Syndrome
Posts: 3
Joined: 2005-12-11 15:14:57

Post by Syndrome »

Ghlargh wrote:Orginal-lurarna kan man ju elda med som vanligt, men med vettiga lurar låter den fint, jag kan föreslå Koss the Plug med latexpluggar (inte Koss Spark Plug)
Det är inga problem, och inget krav att spelaren ska ha bra lurar heller, då jag redan äger Koss Porta Pro som jag kör till MP3-spelare.

39 views och 1 svar? Nu blir jag lite besviken :(
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Ghlargh wrote:jag kan föreslå Koss the Plug med latexpluggar (inte Koss Spark Plug)
Menar du dom gul,vita som man kan köpa på tex teknikmagasinet ? Isåfall har jag dom, är att rekommendera...Låter riktigt bra och slinker in mycket smidigare i örat :)
The town where i was born...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Köpråd, flyttar.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
NVDIA
Posts: 32
Joined: 2005-10-31 22:48:13

Post by NVDIA »

tjölv köpte jag en mp3 för 3000igår =P 1gig =P
intel p4 3.20ghz x600 256mb 1gig ram 19tums widescreen
Post Reply