Illuminati - Google video

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Folk ser vad de vill se.

OMG! Ett upponervänt kors :X

Kallas Petruskors och har använts av kyrkan.

"Djävulstecknet" som Bush använder har även det en natrulig förklaring.
Satan be my Guide

Man kan vrida och vända på det mesta, frågan är bara vad man vill se.
我思う、ゆえに我あり
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Den var väldigt dåligt gjord.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
Nitro
Posts: 1899
Joined: 2002-04-06 11:20:19
Location: Säffle

Post by Nitro »

Kalimac wrote:Den var väldigt dåligt gjord.
Moviemaker is teh shit!
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ja, en triangel!
Och en till!

Titta en stjärna!
Fan, hela himmelen dyrkar ju satan och hans vänner.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Den var så otroligt dåligt producerad.

Titta titta! Jag kan också!

"AXMAN IS TEH DEVIL. IT IS A FACT, WE KNOW THAT!"

Otroligt fånigt, Frimurare och Illuminati må vara intressant men kisar som denna flummar runt som jag vet inte vad...
iDon't care about your problems.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

nazistsymbol... Den som hitler snodde och betyder något helt annat i en annan kultur. OOOOHHH!

---

Vad handlade filmen om igentligen? Kändes som något religöst krimskrams och USA:s makthavare skulle vara satanister eller något i den stilen. I allmänhet så var det lite som något krimskrams ihopplockat på rykten och egna teorier utan att verifiera något av det, med verkligheten.
User avatar
marcus(91)
Posts: 100
Joined: 2005-01-29 19:40:55

Post by marcus(91) »

Fluffy wrote:nazistsymbol... Den som hitler snodde och betyder något helt annat i en annan kultur. OOOOHHH!
Om jag inte har fel så var harkorset en sol symbol i indien innan hitler snodde den.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

marcus(91) wrote:Om jag inte har fel så var harkorset en sol symbol i indien innan hitler snodde den.
Hak-korset hette från början "solkors" och har stått för värme, energi, liv etc.

Ett exempel som jag tagit upp många gånger tidigare är ASEAs gamla logotyp.
Image

Jag antar att detta är fallet med nästan alla symboler man visar som frimurarsymboler i filmen som tråden handlar om, det enda som egentligen kan anses konstigt är vad pyramiden med det allseende ögat gör på amerikanska sedlar, i övrigt handlar det bara om gamla symboler som använts för nya ändamål.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

卐!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

marcus(91) wrote:Om jag inte har fel så var harkorset en sol symbol i indien innan hitler snodde den.
Aj aj, fel ordval, min unge herre. Nu kommer du att få Dissident på dig tillsammans med en snygg historielektion.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

marcus(91) wrote:Om jag inte har fel så var harkorset en sol symbol i indien innan hitler snodde den.
Det så kallade hakkorset finns bland annat även på hällristningar här i Sverige.
Kopplingen indisk svastika - Adolf Hitler, är med andra ord inte så given som många tycks ha fått för sig.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

marcus(91) wrote:
Fluffy wrote:nazistsymbol... Den som hitler snodde och betyder något helt annat i en annan kultur. OOOOHHH!
Om jag inte har fel så var harkorset en sol symbol i indien innan hitler snodde den.
Jag vet att det är fel att märka ord och att det inte främjar ett mysigt forum, men jag tänker lämna din särskrivning i fred och bara koncentrera mig på det här, som verkligen bad om att tolkas:
Image
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

marcus(91) wrote:Om jag inte har fel så var harkorset en sol symbol i indien innan hitler snodde den.
Tack.
Life's a joke, yuk it up.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Big_Bird wrote:...lämna din särskrivning i fred...
Är det jag som är blind eller är det du som måste upplysas om vad en särskrivning är?
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Mr_Tobbe wrote:Är det jag som är blind eller är det du som måste upplysas om vad en särskrivning är?
Det är nog du som är blind.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Mr_Tobbe wrote:Är det jag som är blind eller är det du som måste upplysas om vad en särskrivning är?
Det är nog du som måste upplysas om att "sol symbol" i själva verket är en rätt elak särskrivning.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Ghlargh wrote:Det är nog du som måste upplysas om att "sol symbol" i själva verket är en rätt elak särskrivning.
Wooopsie! Läste igenom meningen några gånger men hittade den ändå inte. Är trött...

Röd tungs filé är ändå värre, Snabbt&Gott i trakterna runt Östhammar.
Sol symbol osv är ju vardagsmat, speciellt om man fortfarande går i skolan.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Oj, oj, OJ (!) va' fel ute ni är, pojkar.
Håll er till ämnet.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag är lite besviken på att mer tid lades på sol korset än på mitt fantastiskt vackra harkors som jag ändå lade en halvtimme på att mecka ihop.
Men, ja, det var också rätt off topic.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Big_Bird wrote:Jag är lite besviken på att mer tid lades på sol korset än på mitt fantastiskt vackra harkors som jag ändå lade en halvtimme på att mecka ihop.
Men, ja, det var också rätt off topic.
Bara för att Biggie inte ska bli ledsen vill jag här säga att det var fint, oavsett hur off-topic det är.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag gillade harkorset skarpt. Ska tattuera in det i svanken.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Image

Detta hackkors gjorde jag förra gången en sån här tråd var på tapeten.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply