Alien

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Alien

Post by Stiiig »

Är denna film riktigt tror du?
http://video.google.com/videoplay?docid ... 30&q=Alien
Den e säkert gammal för er men jag såg den först idag. tyckte det var riktigt vidrigt. Är det verkligt?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Klart det är verkligt ::)
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Old... och är så klart inte riktig. Det jag har svårt att förstå är att varför måste en Alien ha stora ögon, mega huvud osv... ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Skulle väl bara kunna vara random missbildning?
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

I "En Ding Ding-värld" brukade allt svartvitt klassas som falskt.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

"Alien from 1947 Roswell NM crash alien in autopsy"

Ja, filmen är jäkligt gammal, nästan 60år.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
pimen

Post by pimen »

Snacka om dålig kameraman, filmen rycker fram o tillbaka och han går fram och tillbaka över hela varelsen...Inget ljud var det heller,om detta vore seriöst skulle de ha fixat en bättre kameraman, man ser ju på program från den tiden att det fanns klart bättre fotografer...
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Jag läste en artikel i Illustrerad Vetenskap just angående Roswell. En teori lades fram att det egentligen inte var "aliens" utan uvecklingsstörda människor, därav utseendet. De användes i olika experiment som bl.a. innefattade "flygturer" med experimentiella flygfarkoster. Man nämner även att regeringen läckte alien-rykterna med flit, för att vilseleda folk. Om det nu stämmer så har de ju lyckats rätt bra.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

_JesteR_ wrote:Jag läste en artikel i Illustrerad Vetenskap just angående Roswell. En teori lades fram att det egentligen inte var "aliens" utan uvecklingsstörda människor, därav utseendet. De användes i olika experiment som bl.a. innefattade "flygturer" med experimentiella flygfarkoster. Man nämner även att regeringen läckte alien-rykterna med flit, för att vilseleda folk. Om det nu stämmer så har de ju lyckats rätt bra.
Högre folk i USA har läckt ut fakta om att Area 51 är nerlagd och gjort dokumentärer om att den ej används mer men detta är lögn för att lura folket.

(Aliens kopplar jag till USA och folk där t.o.m har Alien-religioner, nya religioner som ploppade upp i Alien-boomen för ett antal år sedan.)
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Fnord!

Mer än så ska nog inte behöva sägas.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Filmen är äkta, utomjordingen är falsk :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Ghlargh wrote:Filmen är äkta, utomjordingen är falsk :D
bra sagt. Men vore ju faktiskt ganska intresant om det vore 4 real!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

Jag har alldrig hört talas om att det är bevisat att utomjordingar existerar så därför e den nog falsk.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

<Skalman> wrote:Jag har alldrig hört talas om att det är bevisat att utomjordingar existerar så därför e den nog falsk.
Jag har hört massor av folk som påstår att dom bevisat att utomjordingar är äkta, oftast med skakig handfilmad video i svartvitt eller dåliga foton tagna med fel inställningar.

Någon som har kvar artikeln som skrevs i en tidning för några år sedan, där man presenterade 4 eller fler bilder på "flygande tfat" som på nästa uppslag visade sig vara: en gatlampa fotad genom ett fönster, en hårtorkhuv, en bilfälg och ett papier-maché-tfat när dom visades på foton tagna från andra vinklar?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

Med andra ord finns alltså inga bevis.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Om de nu finns, så tror ja att det är mer sofistikerade och inte alls lika som de föreställs nu... Och varför skulle vi vara rädda för dem? Om vi upptäcker en annan planet med någon humanoid varelse så vill man ju inte utrota dem utan lära "känna" dem mer osv ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Ghlargh wrote:Jag har hört massor av folk som påstår att dom bevisat att utomjordingar är äkta, oftast med skakig handfilmad video i svartvitt eller dåliga foton tagna med fel inställningar.
Dessutom så står det ju på internet att aliens finns, så det måste ju vara sant :)
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Jag har fortfarande ont i rumpan efter mitt förra möte med utomjordingarna.

Det är inget man skämtar om i första taget. :(
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Cappuccino wrote:Jag har fortfarande ont i rumpan efter mitt förra möte med utomjordingarna.

Det är inget man skämtar om i första taget. :(
Att vakna morgonen efter en krogrunda med ont i rumpan är inget bevis för utomjordingars existens även om många hellre tror på det än alternativet :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Naivt och tro att de kan flyga miljontals? ljusår för att sedan krashlanda på Jorden... Och tefat skulle vara den optimala rymdfarkostdesignen?


Nä, några aliens (annat än möjligtvis primitiva mikroorganismer) har aldrig besökt oss. Och då resor i överljushastighet är omöjliga för många hundratusen år framåt (kanske för evigt?) kommer vi troligvis aldrig att uppleva sådan "kontakt".

Kanske kommer människan i framtiden att kunna befolka solsystemets övriga planeter. Eller så kanske man i mänsklighetens sista ögonblick bygger en enorm farkost tänkt att föra den resterande mänskligheten till ett annat solsystem, en resa som skulle pågå flera generationer. Men inte ens människorna? (antagligen härskar en mer överlägsen art vid detta tillfälle) på den farkosten kommer träffa på några högt stående "aliens". Kanske kommer de till en planet där det finns liv, men då inte i form av små gröna män...
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Liv uppstod av en så otrolig chans med blandning av perfekta förhållanden och den otroliga chansen att en cell bildades.

Det finns ett relativt fåtal planeter där rätt förhållanden råder och med den lilla chansen att liv uppstår är det en låg trolighet att det hänt mer än en gång.

Däremot, om vi börjar kolonisera rymden någon gång i framtiden, finns möjligheten att en ovetande koloni några miljoner år senare påträffar en annan koloni där utvecklingen tagit en helt annan väg så att dom som möts är olika arter.

*edit: arter, inte raser
Last edited by Ghlargh on 2006-03-16 20:35:54, edited 1 time in total.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ghlargh wrote:Liv uppstod av en så otrolig chans med blandning av perfekta förhållanden och den otroliga chansen att en cell bildades.

Det finns ett relativt fåtal planeter där rätt förhållanden råder och med den lilla chansen att liv uppstår är det en låg trolighet att det hänt mer än en gång.

Däremot, om vi börjar kolonisera rymden någon gång i framtiden, finns möjligheten att en ovetande koloni några miljoner år senare påträffar en annan koloni där utvecklingen tagit en helt annan väg så att dom som möts är olika raser.
Och det är väl därför dom ledande teorierna om utomjordiskt liv anser att jorden är en sådan avlägsen koloni, sen tror jag att på flera miljoner år så behöver du inte begränsa ditt utalande till ras, då art också är troligt.

Cthulhu Ftaghn!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Ghlargh wrote: Det finns ett relativt fåtal planeter där rätt förhållanden råder och med den lilla chansen att liv uppstår är det en låg trolighet att det hänt mer än en gång.
Och ändå pratar vi om flera tusentals olika planetsystem i vår galax (de mer försiktiga beräkningarna som gjorts) där liv förmodligen har uppståt. Däremot har jag väldigt svårt att tro att det finns utomjordiskt liv som är såpass intelligent att det kan färdas över så stora ytor som vår galax. Närmaste stjärnan ligger 4 år bort om man åker med ljusets hastighet.

Det skulle nästan uteslutande förutsätta att denna "hypotetiska" intelligens har tagit fram något sätt att färdas snabbare från A->B.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

wille wrote:Och ändå pratar vi om flera tusentals olika planetsystem i vår galax (de mer försiktiga beräkningarna som gjorts) där liv förmodligen har uppståt. Däremot har jag väldigt svårt att tro att det finns utomjordiskt liv som är såpass intelligent att det kan färdas över så stora ytor som vår galax. Närmaste stjärnan ligger 4 år bort om man åker med ljusets hastighet.

Det skulle nästan uteslutande förutsätta att denna "hypotetiska" intelligens har tagit fram något sätt att färdas snabbare från A->B.
Njae, man pratar om flera tusen planeter som ligger på rätt avstånd från en stjärna, det krävs även en vettig atmosfär, rätt förhållanden på ytan (i vårt fall saltvatten och vissa kemiska reaktioner). Att faktiskt liv uppstår är så mycket mer än bara rätt avstånd till en stjärna.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Jag tror inte heller att något några ljusår härifrån skulle vara fientligt mot oss. Men om dom är som amerikanarna allihopa så komemr vi nog alla tt kunna räkna med ett å annat nål stick lr likannde om dom får för sig att hälsa på :P för finns nåstans det gör utomjordingarna.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Post Reply