Trådlöst headset?

Forum för råd angående köp eller sälj av dator, datordelar och annan teknik.
Post Reply
ErOx
Posts: 180
Joined: 2002-03-07 23:52:05

Trådlöst headset?

Post by ErOx »

Allå!
Vet inte om detta kom i rätt forumsdel, men bara att flytta om så inte är fallet. :D

Jag är på jakt efter ett trådlöst headset, som jag kan använda när jag ringer med datorn, någon som vet om det finns?

Trådlösa hörlurar osv hittar man lite varstans, men ett trådlöst headset har jag inte sett...

Tips någon?

//ErOx
Expect The Unexpected
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Låter som köpråd, flyttar.


Ett alternativ är att köpa en bordsmikrofon och ställa någonstans, den sladden följer ju inte med dig när du rör dig = är inte i vägen.

Annars finns det bluetooth-headsets som borde gå att använda, om datorn har bluetooth. "Lite" dyr, men som exempel(första jag hittade):
http://www.webhallen.com/prod.php?id=49992
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Varför inte köpa en voIP telefon? använder själv till skype, funkar riktigt bra!
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
ErOx
Posts: 180
Joined: 2002-03-07 23:52:05

Post by ErOx »

Hej
Tack för tipsen :)

Någon som har testat en sådan här och som vet att de funkar?
Är det billigaste alternativet jag har hittat...

http://www.skypeshop.se/product-42.aspx

Tack för att du satte tråden i rätt forumsdel förresten :D

//ErOx
Expect The Unexpected
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Jag vet inte hur pass bra blåtand funkar. Själv använder jag en "vanlig" bärbar (Länk) fördelen med en sån är att du inte behöver slå nummret i skype för att ringa, jag kan tänka mig att det behövs vid användning av blåtand.

Annars finns det billigare alternativ som typ denna

Ett sista alternativ är att köpa en liten box som du kopplar mellan en vanlig telefon och usbporten, så vips, du har en skypelur.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Oneway wrote:Själv använder jag en "vanlig" bärbar (Länk) fördelen med en sån är att du inte behöver slå nummret i skype för att ringa
Låter bra. Har man då lika bra räckvidd som med en vanlig DECT telefon? Kopplar du in basstationen till datorn för att komma åt Skype eller hur fungerar det? Går det att koppla in headset till den också så att du både kan gå runt fritt och använda händerna till annat än att hålla telefonen?
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

GuessWho wrote:
Oneway wrote:Själv använder jag en "vanlig" bärbar (Länk) fördelen med en sån är att du inte behöver slå nummret i skype för att ringa
Låter bra. Har man då lika bra räckvidd som med en vanlig DECT telefon? Kopplar du in basstationen till datorn för att komma åt Skype eller hur fungerar det? Går det att koppla in headset till den också så att du både kan gå runt fritt och använda händerna till annat än att hålla telefonen?
Det är en vanlig DECT telefon med inbyggd Skype funktion dvs kan basstationen kopplas till vanliga telejacket eller datorn via USB. Jag upplever att räckvidden är minst 50m då jag kan ta med mig den ner i tvättstugan. Headset ingår.
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
Post Reply