Carola - bra eller anus?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Jag vill ha hennes bra anus.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Schlager har aldrig varit bra, det har aldrig Carola heller och för att inte tala om livets ord.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Hon har ju bra röst iaf.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

<Skalman> wrote:Bara jag som inte hört låten?
Nae.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Najze wrote:Hon har ju bra röst iaf.
Det är bara en allmän uppfattning ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Jag bryr mig inte om vem som vinner, gillar inte sån musik. Alla låtar var säkert lika dåliga.
Mr_Tobbe wrote:Varför har man kvar en tävling där det inte är låtarna som avgör.
"Man ska/kan/bör inte tävla i musik..."
Klart man ska tävla i musik. Demopartyn skulle bli tråkigare om man inte gjorde det.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
pimen

Post by pimen »

Björn Kjellmans kläder ägde allt annat tillsammans! fast låten sög.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

<Skalman> wrote:Bara jag som inte hört låten?
Jag har inte heller hört den
Kan inget om mycket
User avatar
SWEDISH_-_M@SSACRE
Posts: 166
Joined: 2005-10-19 16:12:22

Post by SWEDISH_-_M@SSACRE »

För det första så är det inte Schlager längre, utan vem som helst med kontakter kan ställa upp.

för det andra så är detta det bästa startfältet på mycket, mycket länge, sen är det upp till var och en att tycka vad dom vill, Melodifestivalen suger fet dromedarballe så det bara dundrar om det, men folk vill höra det, så då spelar man det, that's it

Det är enbart pengar som styr, prodda så mycket skit det bara går på kortast möjliga tid!

Carola är väl dock en av dom artister som har bäst musikalisk talang och hon har vunnit tidigare, så det förvånar mig heller inte om hon gör det denna gången också.

För när rap och annan dynga ges tillträde så har allt gått i graven.

Melodifestival my ass!

House så hade dom vunnit direkt!

/SM
INTEL CORE DUO 2 @ 3.0
ASUS P5W DH DELUXE
X1900XT "Crossfire" DUAL
CORSAIR 2048
XFI FATAL1TY
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Jag är abslolut ingen schlageranhängare! Har bara i socialt syfte tittat på några program med flickvän och föräldrar samlade.
Måste bara säga att det är pinsamt dåligt.
För det första..varför alla dessa helt tillintetsägande delfinaler?
Ok..SVT har inte nog med skit att fylla sin "on air" tid med så på något sätt så är ju det förståerligt!? :)
Sedan att folket hemma i sofforna tvingas genomlida (som exempel) 6 tragiska tävlande artister för att sedan få se 2 sedan begynnernas begynnelse förhandsklara artister gå till final eller något så dumt som andra chansen.

Som någon tidigare nämde, har man kontakter så får man säkerligen ställa upp som kandidat.
Sedan så ser man år efter år samma text och musikförfattare som verkar ha monopol på schlagermusik.

Det är tur att detta jippo bara infaller 1 gång per år och att man aldrig mer behöver höra dessa låtar igen.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Inte höra dessa låtar senare? Nej det är bara början till lidandet, eftersom mina föräldrar jämt har på radion på morgonen så är det alltid vinnarschlager låten som hörs OM&OM IGEN. Detta lidande brukar pågå i ett halvår. Schlager låtarna som hörs då på morgonen gör mig på surt humör hela resten av dagen sen. JAG HATAR SCHLAGER OCH MELODIFESTIVAL, jävla dynga rentutsagt!
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

hahahahahah!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Litauen for the winz.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Säg nej till självmedömkan!
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Micael Karlsson
Posts: 105
Joined: 2005-01-09 18:48:26

Post by Micael Karlsson »

Pumping_iron wrote:Själv tycker jag låten, som Carola sjöng var mkt bra och hoppas att vi kommer nå långt i finalen =)

Jag är nog ensam om det, eller är det bara för att Carola är kristen?
Kristen???
Knappast, en kristen skall väl inte se ner på andra människor och se sig själv som bättre.

Sen att hon är en usel artist gör ju inte att jag tycker att hon borde åka till Aten. Nu kan man ju alltid hoppas på att hon gör bort sig ordentligt ;D
If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Micael Karlsson wrote:Kristen???
Knappast, en kristen skall väl inte se ner på andra människor och se sig själv som bättre.
Varför inte? Alla andra är ju obotfärdiga syndare, och är inte synd någonting negativt? Borde det då inte också, ur ett kristet perspektiv, vara positivt att ha ångrat sina synder, eller handlar detta bara om att du vill undvika ord som bättre för att vara politiskt korrekt?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Micael Karlsson
Posts: 105
Joined: 2005-01-09 18:48:26

Post by Micael Karlsson »

TinyTeeth wrote:Varför inte? Alla andra är ju obotfärdiga syndare, och är inte synd någonting negativt? Borde det då inte också, ur ett kristet perspektiv, vara positivt att ha ångrat sina synder, eller handlar detta bara om att du vill undvika ord som bättre för att vara politiskt korrekt?
Okej TinyTeeth!
Jag ser det inte som särdeles kristet att uttala sig som Carola gjort om t.ex. homosexuella. Alla har samma värde oavsett vilken tro man har, oavsett vem man älskar eller vart man kommer ifrån.

Vad då politiskt korrekt? Jag uttrycker min åsikt om en av Sveriges sämsta artister. Återigen min åsikt.
If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Micael Karlsson wrote:Okej TinyTeeth!
Jag ser det inte som särdeles kristet att uttala sig som Carola gjort om t.ex. homosexuella. Alla har samma värde oavsett vilken tro man har, oavsett vem man älskar eller vart man kommer ifrån.
I Tredje moseboken 18:22 säger Gud att människor som utövar homosexuella handlingar (visserligen en hårfin skillnad, men som måste sägas vara vad som avses) begår en synd och ska dömas till döden. (I nyare bibelöversättningar har man visserligen mildrat Guds ytterst obekväma ord lite grann, nu är det bara "något avskyvärt".) Men detta betyder alltså fortfarande att de även ur en kristen synpunkt är lika mycket värda som alla andra, oavsett vem de älskar? Och på det stora hela blir detta rätt komiskt: Är det alltså okristligt att leva efter bibeln? Du kastar verkligen ur dig en massa pinsamma floskler som är ganska lätta att vederlägga.
Vad då politiskt korrekt? Jag uttrycker min åsikt om en av Sveriges sämsta artister. Återigen min åsikt.
Du menar att beskrivningen "politiskt korrekt" inte går att tillämpa på en åsikt? Det här blir verkligen bara roligare och roligare.
Last edited by staretsen on 2006-03-25 15:01:28, edited 2 times in total.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Micael Karlsson
Posts: 105
Joined: 2005-01-09 18:48:26

Post by Micael Karlsson »

Jag uttrycker bara min åsikt, inget annat. Sedan vad du tycker om den är upp till dig!
If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Micael Karlsson wrote:Jag uttrycker bara min åsikt, inget annat. Sedan vad du tycker om den är upp till dig!
Men om du inte bryr dig om sådana petitesser som att underbygga dina påståenden och att justera din utsago när någon kommer med ovedersägliga bevis för att den är felaktig, är du inkompetent när det gäller debatter och bör därför hålla dig borta från dem.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Micael Karlsson
Posts: 105
Joined: 2005-01-09 18:48:26

Post by Micael Karlsson »

Jag har aldrig påstått att du har fel!


Om jag då omformulerar mitt påstående:
Jag tycker inte att det är speciellt humant att tycka så som Carola påstås tycka (i alla fall enligt media) eller det som står i bibeln som du skrev om ovan.
If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Micael Karlsson wrote:Jag tycker inte att det är speciellt humant att tycka så som Carola påstås tycka (i alla fall enligt media) eller det som står i bibeln som du skrev om ovan.
Vad menar du då i så fall med "humant"? Hänvisar du till livsåskådningen 'humanism', eller är det någon eget konstruerad uppfattning av 'vad som är humant' som du åsyftar att omvärlden bör följa?
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply